Jump to content

DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot

DrSakke
 Share

Recommended Posts

• 4 weeks later...

En e28 som er bra for rust ,er egentlig uhyre skjeldent og må jo være en fornøyelse å fikse opp denne .

Skal bli gøy å se denne ferdig .😊

E28 er noe av det gøyeste som finnes å kjøre av eldre biler ,man finner liksom en unnskyldning kun for å kjøre.

Helt enig, litt tilbake til røttene dette, kjørt mye 2002, e12,e30 på 90-tallet. Hadde e34 m5 touring i 8 år som dagligtransport- den var jo "moderne" mye tyngre på godt og vondt en e28 og e30 f.eks.

e28 syns jeg har  en fin balanse mellom å føles solid og stødig samtidig som den er lett nokk for å være morsom.

mvh

sakke

25 minutter siden, DrSakke skrev:

Helt enig, litt tilbake til røttene dette, kjørt mye 2002, e12,e30 på 90-tallet. Hadde e34 m5 touring i 8 år som dagligtransport- den var jo "moderne" mye tyngre på godt og vondt en e28 og e30 f.eks.

e28 syns jeg har  en fin balanse mellom å føles solid og stødig samtidig som den er lett nokk for å være morsom.

mvh

sakke

Du beskriver det samme som jeg og mener .

Har selv en e34 og e28en er en mye gøyere bil å kjøre og lettere å leke med føler jeg .

Bra du oppdaterer her 😊

• 4 weeks later...

AAC50558-2D47-4890-BCCE-1DC603485FFC.thumb.jpeg.ce6ea120e411ab3ea0e61b3ba0e29ffb.jpeg

da er bilen i lakkboksen for å få på slipegrunning. Alle dører, spoilere etc løse deler er klare for lakk. 
noterte meg at seteryggene på forsetene ikke holder seg opp/ fjærer når man ska justere- samme med høydejustering. Har da bestilt nye setedempere(de har kommet og) for begge forseter. Disse kan man bestille original via bmw/gs eller så har en firma som heter  nine stitch sett-trur høydedemperen der er litt sterkere.

jeg gikk for originale-med klubbrabtt vært prisen lavere en det andre alternativet mtp frakt og mva.

!! korreksjon her: hele kittet for begge seter er 140$ så litt billigere blir det.

I tillegg var det litt klips samt listebiter for front- og bakrutelåselist. 
ligger en bestilling hos e28goodies for shadowline låselist, støtfanger fester i rustfritt og noe småtteri-spent på når de kommer....

mvh

sakke

Edited by DrSakke

• 3 weeks later...
15 minutter siden, DrSakke skrev:

24AC2730-4990-496B-9D49-1952318E6657.thumb.jpeg.4543b35530cb41769bbb4f2c9c82d044.jpeg

Da skal bilen inn i lakkboksen neste fredag!!! Gleder meg for å se ferdig resultat!!!

Spennende 😃👍 Lakkes i orginalfargen ? Moro med en bil det ikke måtte sveises masse på da 👍 Dette gleder jeg meg til å se ferdig lakka og montert 😊

• 3 weeks later...