gondar Skrevet April 15, 2022 Share Skrevet April 15, 2022 Hei Alle Fikk konstatert motorhavari på min BMW i begynnelsen av mnd, har fått godkjenning fra Forsikring at de tar regningen for fabrikk overhalt «ny»motor. Om dette hadde skjedd med en av dere, hadde dere vurdert å få gjort noe flere utbedringer på egen kost når bilen likevel er på verksted og hva eventuelt ville dere gjort?. Jeg tenker generelt her, bilen er kjørt 132 000km Takker på forhånd for alle svar ✌️ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet April 15, 2022 Share Skrevet April 15, 2022 (endret) Ville ikke gjort noe om du planlegger å fortsatt ha motorskadeforsikring. Om den nye/brukte motoren ikke har ny turbo, men de flytter over fra gammel motor kan du jo spare arbeidspengene på å bytte denne samtidig. Men her er er jo delen ganske dyr. Høytrykksdieselpumpe kan jo være kjekt å bytte preventivt på disse, men du sparer vel ikke noe arbeidspenger på at dette blir gjort samtidig med motorbytte. Og igjen, har du en forsikring som dekker skadene et dieselpumpe havari kan medføre, er det kanskje bedre butikk å ikke bytte den preventivt før bilen har gått litt lengre. Endret April 15, 2022 av laffe gondar reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet April 15, 2022 Share Skrevet April 15, 2022 Hvilke maskinskadeforsikring er det som dekker et havari på en 11 år gammel bil? Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F25x3 Skrevet April 15, 2022 Share Skrevet April 15, 2022 If er eneste jeg vet om. Hpi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gondar Skrevet April 15, 2022 Forfatter Share Skrevet April 15, 2022 14 minutter siden, laffe skrev: Ville ikke gjort noe om du planlegger å fortsatt ha motorskadeforsikring. Om den nye/brukte motoren ikke har ny turbo, men de flytter over fra gammel motor kan du jo spare arbeidspengene på å bytte denne samtidig. Men her er er jo delen ganske dyr. Høytrykksdieselpumpe kan jo være kjekt å bytte preventivt på disse, men du sparer vel ikke noe arbeidspenger på at dette blir gjort samtidig med motorbytte. Og igjen, har du en forsikring som dekker skadene et dieselpumpe havari kan medføre, er det kanskje bedre butikk å ikke bytte den preventivt før bilen har gått litt lengre. Hei Høres veldig fornuftig ut det du skriver, det er notert 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet April 15, 2022 Share Skrevet April 15, 2022 (endret) 21 minutter siden, Hpi skrev: Hvilke maskinskadeforsikring er det som dekker et havari på en 11 år gammel bil? IF har ubegrenset alder på bilene Bare å kjøpe eldre ///M biler med god samvittighet. Eneste kravet er at servicehefte er 100% Endret April 15, 2022 av Snagg30 Hpi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet April 15, 2022 Share Skrevet April 15, 2022 45 minutter siden, Snagg30 skrev: IF har ubegrenset alder på bilene Bare å kjøpe eldre ///M biler med god samvittighet. Eneste kravet er at servicehefte er 100% Om jeg husker rett så må bilen ha gått under 150.000km når forsikringen tegnes også. Hpi og Walkabout reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet April 15, 2022 Share Skrevet April 15, 2022 Akkurat nå, Daniel. skrev: Om jeg husker rett så må bilen ha gått under 150.000km når forsikringen tegnes også. Ja helt riktig! Glemte å si ifra om det, takk Daniel. og Hpi reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 15, 2022 Share Skrevet April 15, 2022 Codan har det også, fikk tilbud om det på min 15 år gamle bil. Måtte da fortsette med å ta service på verksted så jeg takket nei. Hpi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gondar Skrevet April 15, 2022 Forfatter Share Skrevet April 15, 2022 1 time siden, Snagg30 skrev: IF har ubegrenset alder på bilene Bare å kjøpe eldre ///M biler med god samvittighet. Eneste kravet er at servicehefte er 100% Denne posten handlet ikke om forsikringer men anbefalinger til utbedringer når bilen likevel skulle inn på verksted i 2-3 dager, kun 1 av 6 klarte å holde seg til trådstart, er dette vanlig på denne siden ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 15, 2022 Share Skrevet April 15, 2022 Det hender at vi sporer av, men hva var havariet ditt og hva innebærer overhalt motor? Tenker du på tilleggsarbeid som blir betydelig mer fordelaktig å ta når motoren først er ute eller generelt på den km-standen? Er dette "livets bil" eller skal du selge til sommeren? Flere individuelle faktorer som spiller inn her, både når det gjelder dine planer og bilens tilstand for øvrig. Kjede og HT-pumpe er det som oftest går i stykker på disse, kjedet og alt det rundt er vel nytt på motoren du får, så da er det evt. å kjøpe en ny HT-pumpe om den gamle skal flyttes over. Bytte olje på automatkassa er sikkert greit på den km-standen om dette ikke er utført. Lars89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet April 15, 2022 Share Skrevet April 15, 2022 25 minutter siden, gondar skrev: Denne posten handlet ikke om forsikringer men anbefalinger til utbedringer når bilen likevel skulle inn på verksted i 2-3 dager, kun 1 av 6 klarte å holde seg til trådstart, er dette vanlig på denne siden ? Jepp, det er veldig vanlig at det sporer av her🙂 Også det som holder liv i forumet og gjør at folk titter innom ganske ofte (tror jeg). Marius2002, F25x3 og Snagg30 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gondar Skrevet April 15, 2022 Forfatter Share Skrevet April 15, 2022 5 timer siden, E.C. skrev: D Hei E.C. Ikke misforstå, det står respekt når genuine motor interesserte personer tar seg tid å kommentere «vanlige» folks sine spørsmål, ikke meningen å være flåsete fra min side. Viser til tidligere svar fra laffe, da er det vell bare å beholde bil og forsikring, sørge for at service blir opprettholdt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 15, 2022 Share Skrevet April 15, 2022 Ja, det er i utgangspunktet å gjøre det. Det er også helt innanfor å si ifra når folk går off-topic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet April 19, 2022 Share Skrevet April 19, 2022 Skal du beholde bilen en stund ville jeg tatt meg bry og kost med å bytte registerkjede, høytrykkspumpe og turbo. Mulig det kan lønne seg å vente om du skal ha motorforsikring videre, men så har en jo også aspektet ved driftssikkerhet og forutsigbarhet. Er bare et tidsspørsmål før alle disse ryker på en F11 520d om du planlegger å bikke 200 000 km. Hilsen en som har byttet alle tre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå