Gå til innhold

Motorhavari, 520d, F11, 2011


gondar
 Share

Anbefalte innlegg

Hei Alle

Fikk konstatert motorhavari på min BMW i begynnelsen av mnd, har fått godkjenning fra Forsikring at de tar regningen  for fabrikk overhalt «ny»motor. 
Om dette hadde skjedd med en av dere, hadde dere vurdert å få gjort noe flere utbedringer på egen kost  når bilen likevel er på verksted og hva eventuelt ville dere gjort?. Jeg tenker generelt her, bilen er kjørt 132 000km

Takker på forhånd for alle svar ✌️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke gjort noe om du planlegger å fortsatt ha motorskadeforsikring.

Om den nye/brukte motoren ikke har ny turbo, men de flytter over fra gammel motor kan du jo spare arbeidspengene på å bytte denne samtidig. Men her er er jo delen ganske dyr. 

Høytrykksdieselpumpe kan jo være kjekt å bytte preventivt på disse, men du sparer vel ikke noe arbeidspenger på at dette blir gjort samtidig med motorbytte. Og igjen, har du en forsikring som dekker skadene et dieselpumpe havari kan medføre, er det kanskje bedre butikk å ikke bytte den preventivt før bilen har gått litt lengre. 

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, laffe skrev:

Ville ikke gjort noe om du planlegger å fortsatt ha motorskadeforsikring.

Om den nye/brukte motoren ikke har ny turbo, men de flytter over fra gammel motor kan du jo spare arbeidspengene på å bytte denne samtidig. Men her er er jo delen ganske dyr. 

Høytrykksdieselpumpe kan jo være kjekt å bytte preventivt på disse, men du sparer vel ikke noe arbeidspenger på at dette blir gjort samtidig med motorbytte. Og igjen, har du en forsikring som dekker skadene et dieselpumpe havari kan medføre, er det kanskje bedre butikk å ikke bytte den preventivt før bilen har gått litt lengre. 

Hei

Høres veldig fornuftig ut det du skriver, det er notert 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Hpi skrev:

Hvilke maskinskadeforsikring er det som dekker et havari på en 11 år gammel bil? 

IF har ubegrenset alder på bilene :) Bare å kjøpe eldre ///M biler med god samvittighet. Eneste kravet er at servicehefte er 100%

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snagg30 skrev:

IF har ubegrenset alder på bilene :) Bare å kjøpe eldre ///M biler med god samvittighet. Eneste kravet er at servicehefte er 100%

Denne posten handlet ikke om forsikringer men anbefalinger til utbedringer når bilen likevel skulle inn på verksted i 2-3 dager, kun 1 av 6 klarte å holde seg til trådstart, er dette vanlig på denne siden ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender at vi sporer av, men hva var havariet ditt og hva innebærer overhalt motor? Tenker du på tilleggsarbeid som blir betydelig mer fordelaktig å ta når motoren først er ute eller generelt på den km-standen? Er dette "livets bil" eller skal du selge til sommeren? Flere individuelle faktorer som spiller inn her, både når det gjelder dine planer og bilens tilstand for øvrig.

Kjede og HT-pumpe er det som oftest går i stykker på disse, kjedet og alt det rundt er vel nytt på motoren du får, så da er det evt. å kjøpe en ny HT-pumpe om den gamle skal flyttes over. Bytte olje på automatkassa er sikkert greit på den km-standen om dette ikke er utført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, gondar skrev:

Denne posten handlet ikke om forsikringer men anbefalinger til utbedringer når bilen likevel skulle inn på verksted i 2-3 dager, kun 1 av 6 klarte å holde seg til trådstart, er dette vanlig på denne siden ?

 

Jepp, det er veldig vanlig at det sporer av her🙂 Også det som holder liv i forumet og gjør at folk titter innom ganske ofte (tror jeg). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, E.C. skrev:

D

Hei E.C.

Ikke misforstå, det står respekt når genuine motor interesserte personer tar seg tid å kommentere «vanlige» folks sine spørsmål, ikke meningen å være flåsete fra min side.

Viser til tidligere svar fra laffe, da er det vell bare å beholde bil og forsikring, sørge for at service blir opprettholdt.

 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du beholde bilen en stund ville jeg tatt meg bry og kost med å bytte registerkjede, høytrykkspumpe og turbo. Mulig det kan lønne seg å vente om du skal ha motorforsikring videre, men så har en jo også aspektet ved driftssikkerhet og forutsigbarhet. Er bare et tidsspørsmål før alle disse ryker på en F11 520d om du planlegger å bikke 200 000 km. Hilsen en som har byttet alle tre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...