Snagg30 Skrevet Juli 26 Skrevet Juli 26 Takk for en fin dag! Var kjekt å hilse på du kan gjerne kjøpe min så jeg får handlet meg GT bil. Skal få den for 1.150 pluss 1 år PAW. @Øyvind L. 911 vil alltid være kjekkere, og bilen det gjelder er ei vanlig Carrera S. Lars89 reagerte på dette 1
Øyvind L. Skrevet Juli 26 Skrevet Juli 26 (endret) 53 minutter siden, Snagg30 skrev: Takk for en fin dag! Var kjekt å hilse på du kan gjerne kjøpe min så jeg får handlet meg GT bil. Skal få den for 1.150 pluss 1 år PAW. @Øyvind L. 911 vil alltid være kjekkere, og bilen det gjelder er ei vanlig Carrera S. Enig at Porsche er kjekkere enn BMW, men skulle bare mangle når man sammenligner Porsche til over 2 millioner mot en M2 til halve prisen.. Og driftskostnadene er jo også en god del lavere på en M2 kontra Porsche. Har en kamerat som har en 3 år gammel 911 GT3. Syyyyykt grom bil. Den er en skikkelig kjøremaskin, men jeg gremmes når jeg høre hva det koster å drifte den. 27 tusen for nye klosser bak.. Men da var selvfølgelig ferdig satt på.. 150 ish tusen for nye bremser i alle 4 hjørner... Da snakker vi STÅL skiver.. Han har PAW som koster rundt 50 tusen for 2 år.... Så ikke misforstå meg.. Porscher er gromt. 💪 Endret Juli 26 av Øyvind L. Ingvaldsen og Snagg30 reagerte på dette 2
Snagg30 Skrevet Juli 26 Skrevet Juli 26 (endret) 8 minutter siden, Øyvind L. skrev: Enig at Porsche er kjekkere enn BMW, men skulle bare mangle når man sammenligner Porsche til over 2 millioner mot en M2 til halve prisen.. Og driftskostnadene er jo også en god del lavere på en M2 kontra Porsche. Har en kamerat som har en 3 år gammel 911 GT3. Syyyyykt grom bil. Den er en skikkelig kjøremaskin, men jeg gremmes når jeg høre hva det koster å drifte den. Så ikke misforstå meg.. Porscher er gromt. 💪 Ja vi er enig her! jeg har enda til gode å ha noe utlegg på min bil, jeg kan ikke si det samme om M3’n jeg eide men vi snakker og om en 2004 modell vs 2017, skal dog sies jeg har hatt helt sinnsykt med problemer med 911’a mi og har klippe kort hos viking 😂 er og billigere med service på Ferrari en Porsche noe for meg høres litt feil ut. Men 911 er magisk å kjøre så får bare bite i det sure eple en så lenge, PAW er uerstattelig bra som en liten trøst og servicen er upåklagelig fra Porsche. Men de er på ingen måte skuddsikre biler Endret Juli 26 av Snagg30 Øyvind L. og Orjan reagerte på dette 2
Lars89 Skrevet Juli 26 Forfatter Skrevet Juli 26 (endret) @Øyvind L. Ja de stiller i 2 forskjellige divisjoner så det er ikke en rettferdig sammenligning. Jeg skjønner absolutt at det er givende å forbedre ting sånn som du har gjort med din E30 gjennom mange år. Det går selvfølgelig an å oppgradere og få ting til å fungere mye bedre. Har sittet på med en kraftig oppgradert M2 og den satt klistra til asfalten den. Men for min del har jeg heller lyst til å prøve noe annet en stund. Noe som er laget som en sportsbil i utgangspunktet. De Porschene jeg har kjørt og sittet på med sitter bare så utrolig planta i asfalten. Er det mekanisk grep som er rette uttrykket? Anyway... Ser ut som jeg har tatt livet av en tpms-sensor i dag så det blir tatt tak i fortløpende. I morgen blir det mulig en kjapp tur innom Rudskogen for å kikke litt og en Cars&coffee på Øvrevoll Får prøve å ta noen bilder der også. Endret Juli 27 av Lars89 papertiger reagerte på dette 1
Lars S Skrevet Juli 27 Skrevet Juli 27 12 timer siden, Lars89 skrev: Det fungerer rett og slett mye bedre "rett ut av boksen". Mange tenker jo at en M2 med banedekk må være veldig bra også, men ser du at han holder høyere hast i svingene eller er det bremsene som skrubber bedre? Ser du stor forskjell på rundetidene? jeg har bare prøvd ett par nyere 911er og bare på veien, ikke bane, og det jeg merker er at girkassa, pdk, er sykt bra ifht G80 og RS4 som jeg har å sammenlikne mot. fupsaker og Snagg30 reagerte på dette 2
Lars89 Skrevet Juli 27 Forfatter Skrevet Juli 27 Jeg ser ikke på rundetider da det ikke er det vesentlige for min del. Det er bare hele følelsen bilen gir. Føler man kjemper imot BMWen mens Porsche bare sitter planta. Det er jo også langt mer avanserte biler med f.eks adaptive dempere. Snakka med en med G82 M4 CSL og selv den bilen var visst "håpløs" å kjøre før han fikk på annet understell og mer camber. Bremsene til @Snagg30 er naturligvis langt bedre da de er karbon keramiske, men alle Porsche jeg har kjørt, også med "små" stålskiver har veldig gode bremser. Lars S og Orjan reagerte på dette 2
Snagg30 Skrevet Juli 27 Skrevet Juli 27 (endret) @Lars S jeg slenger meg på denne da jeg synes det er en interresant diskusjon. jeg tror det er en kombinasjon av flere ting, det jeg merker størst forskjell på 911’ nå kontra M3’n som jeg for øvrig brukte noen hundre tusen på å bli raskere er mye bedre front grep, samt har jeg styring på bakhjula som virkelig får snudd fronten dit du vil. Min bil har sportsunderstellet med maks senking og aktive dempere (PASM). kombinert med brede 305 dekk bak hvor du har 64% av bilens vekt over så har man herlig grep ut av svingene. 410mm keramiske skiver foran og 390mm bak gir grei bremse effekt, BMW har vell aldri levert noe særlige gromme bremser bak på sine biler. Og jeg vet jeg sammenligner gammel bil vs en vesentlig nyere men det er disse jeg har kjørt på bane, litt X3M men den er ikke noe poeng å ta med her. Stor og tung men vanvittig moro! Men 911’a er den bilen jeg har trivdes best i på bane, masse selvtillit og en bil som går ditt du vil. runde tidene med M3’n var 1:43,4 og Porscha 1:38,5 Endret Juli 27 av Snagg30 Fahad, fupsaker, Lars89 og 2 andre reagerte på dette 5
Lars S Skrevet Juli 27 Skrevet Juli 27 2 minutter siden, Snagg30 skrev: @Lars S jeg slenger meg på denne da jeg synes det er en interresant diskusjon. jeg tror det er en kombinasjon av flere ting, det jeg merker størst forskjell på 911’ nå kontra M3’n som jeg for øvrig brukte noen hundre tusen på å bli raskere er mye bedre front grep, samt har jeg styring på bakhjula som virkelig får snudd fronten dit du vil. Også har du svært vellaget understell kombinert med mye bredere 305 dekk bak med masse vekt over hjula som gir et herlig grep ut av svingene. 410mm keramiske skiver foran hjelper og på samt leverer Porsche med skikkelige bremser bak og kontra BMW. Og jeg vet jeg sammenligner gammel bil vs en vesentlig nyere men det er disse jeg har kjørt på bane, litt X3M men den er ikke noe poeng å ta med her. Stor og tung men vanvittig moro! Men 911’a er den bilen jeg har trivdes best i på bane, masse selvtillit og en bil som går ditt du vil. Tviler ikke på at 911 er bra på bane, prøver bare å forstå, og ser jo at nivået er hevet noen hakk nå ifht å ta en bruksbil som bare luftes på bane ett par ganger i året. Jeg sitter også å kikker på 911er på Finn, men er redd for at driftskostnadene blir for drøyt for meg. Min bror har 911 turbo s, og ser det koster uten at den har hatt noen spes feil. Var sprekk i baklampe og det kostet 20’ inkl jobb. Service 36’.
Snagg30 Skrevet Juli 27 Skrevet Juli 27 9 minutter siden, Lars S skrev: Tviler ikke på at 911 er bra på bane, prøver bare å forstå, og ser jo at nivået er hevet noen hakk nå ifht å ta en bruksbil som bare luftes på bane ett par ganger i året. Jeg sitter også å kikker på 911er på Finn, men er redd for at driftskostnadene blir for drøyt for meg. Min bror har 911 turbo s, og ser det koster uten at den har hatt noen spes feil. Var sprekk i baklampe og det kostet 20’ inkl jobb. Service 36’. Ja jeg har hørt en del skrekk historier når det gjelder Porsche og priser og det stemmer nok ofte. Jeg vet turbo S er latterlige priser på og er mye dyrere å drifte en Ferrari. Men ei bak lampe på i4 LCI eller M4 oled lamper er heller ikke billig, X3M’n fikk ny lykt til snart 50k… Nye klosser og service på min. fupsaker og Lars S reagerte på dette 2
Ampera Skrevet Juli 27 Skrevet Juli 27 Lykt foran laser er heller ikke billig til I4 M50 Headlight, laser light, left 63119851043 NOK 44.307,50
Lars S Skrevet Juli 27 Skrevet Juli 27 48 minutter siden, Snagg30 skrev: runde tidene med M3’n var 1:43,4 og Porscha 1:38,5 Veldig bra tider i mine øyne. hva slags GT bil er det du tenker deg?
Dusy Skrevet Juli 27 Skrevet Juli 27 3 minutes ago, Ampera said: Lykt foran laser er heller ikke billig til I4 M50 Headlight, laser light, left 63119851043 NOK 44.307,50 KLP «nektet» å forsikre bilen dagen jeg skulle hente min nettopp pga det 😂 Lo nervøst bort og hentet den likevel.
Snagg30 Skrevet Juli 27 Skrevet Juli 27 17 minutter siden, Lars S skrev: Veldig bra tider i mine øyne. hva slags GT bil er det du tenker deg? Jeg må nok ta til takke med en 991.1 i denne omgang, kanskje 991.2 om jeg drøyer litt. Optimalt så kunne jeg tenkt meg en Touring med PDK, det er den hellige gral for meg personlig. Ingvaldsen, Lars S og fupsaker reagerte på dette 3
Lars89 Skrevet August 10 Forfatter Skrevet August 10 (endret) Koste meg på en liten tur i Agder og Telemark denne helga sammen med 3 andre kjøreglade folk. Det ble ca 700km kjøring fordelt på 3 dager med overnattinger i Skien og Morgedal. Kjøreruta var nøye planlagt på forhånd med få kjedelige øyeblikk. Vi var innom blandt annet Rjukan, Dalen og Gaustadtoppen. Ble litt tilfeldig bildetaking Endret August 10 av Lars89 sandersander, fupsaker, Syvert og 9 andre reagerte på dette 12
sveigis Skrevet August 11 Skrevet August 11 Dette er fin tur Lars . Telemark leverer så til de grader på alt 😊 Og tittet på bildene nå og levner jo ikke tvil på hvilken bil som trumfer utseendemessig her ,uten tvil din .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå