Dusy Skrevet Januar 16, 2025 Skrevet Januar 16, 2025 Skjønner det godt, hvis man har behov for 4WD! Var og kikka på pre-lci inne i hallen og de så veldig anonyme ut i forhold til LCI med Msport. Forvarming er jo et must på en elbil, så hva BMW tenkte fra starten av er ikke godt å si. fupsaker reagerte på dette 1
macrorain Skrevet Januar 16, 2025 Skrevet Januar 16, 2025 21 minutter siden, Dusy skrev: Skjønner det godt, hvis man har behov for 4WD! Var og kikka på pre-lci inne i hallen og de så veldig anonyme ut i forhold til LCI med Msport. Forvarming er jo et must på en elbil, så hva BMW tenkte fra starten av er ikke godt å si. Men man får jo mye mer for pengene med pre-lci, jeg er glad i min LCI, men rent økonomisk angrer jeg nesten. Såvidt jeg skjønner kan det meste av de kosmetiske endringene justeres med ettermarked-ting, så ser den ganske lik ut, og du har spart 100k eller så. Forvarmingen har jeg fortsatt ikke brukt, men jeg lader stort sett hjemme. Så det spørs nok litt på bruksmønster om det er viktig tenker jeg. fupsaker, Ron Jeremy, hemperen og 1 annen reagerte på dette 4
fupsaker Skrevet Januar 17, 2025 Skrevet Januar 17, 2025 Det er jo mulig å få en Pre LCI til å se ut som M sport X3 i alle fall, uten de heeelt store kostnadene. Ron Jeremy reagerte på dette 1
Jonas_S Skrevet Januar 26, 2025 Skrevet Januar 26, 2025 Ble bråkjøp av iX3 2022 mod i sommer. Hadde ingen forventninger til bilen men den har jaggu overrasket på mange punkt. Selv om det er bakhjulsdrift så kommer den seg fint opp ganske så bratte bakker med 15-20cm snø som den må bane vei igjennom. Bare la motoren dra i gang selv så kommer den seg virkelig godt fram. Kvalitetsfølelse og støy i kupe er veldig lav med tanke på prisen på denne bilen også. Prøvekjørte i4 M50 2025 mod, denne støyet utrolig mye i kupé’n i forhold. Skrik ut hvis noen vil ha en 2022 iX3 med 8000km på baken. Kan justere pris til folk her inne😊 Ligger på Finn.no med org M-Performance felger😊 macrorain, papertiger, Ron Jeremy og 2 andre reagerte på dette 5
mrt1 Skrevet Mars 4, 2025 Skrevet Mars 4, 2025 Jeg har en BMW iX3 M Sport 2024 modell. Hver gang jeg slår på cruise control så kommer det opp en melding om førerinstillinger for din region. Hva kan jeg gjøre for å unngå å få denne meldingen?
Ron Jeremy Skrevet Mars 4, 2025 Skrevet Mars 4, 2025 14 minutter siden, mrt1 skrev: Jeg har en BMW iX3 M Sport 2024 modell. Hver gang jeg slår på cruise control så kommer det opp en melding om førerinstillinger for din region. Hva kan jeg gjøre for å unngå å få denne meldingen? Tror det er en bug i SW, men det ble jo oppdaterte ulike versjoner av programvaren gjennom OTA, men det problemet forsvant aldri på vår 22’. Hør med forhandler, kanskje det er noe som de kan fikse?
macrorain Skrevet Mars 4, 2025 Skrevet Mars 4, 2025 40 minutter siden, mrt1 skrev: Jeg har en BMW iX3 M Sport 2024 modell. Hver gang jeg slår på cruise control så kommer det opp en melding om førerinstillinger for din region. Hva kan jeg gjøre for å unngå å få denne meldingen? Antagelig deteksjon av trafikklys eller noe, se her og litt videre nedover
mrt1 Skrevet Mars 23, 2025 Skrevet Mars 23, 2025 På 4.3.2025 den 22.44, macrorain skrev: Antagelig deteksjon av trafikklys eller noe, se her og litt videre nedover Deteksjon av trafikklys viste seg å være årsaken. Jeg fikset det med å så av innstillingen, og legger ved utsnitt av manualen her. macrorain reagerte på dette 1
Storfamilie Skrevet Mars 9 Skrevet Mars 9 Hei, ser det er gode erfaringer ix3. Vi er fem i familien som vurderer å bytte ut dieselbil med en brukt elbil. Har lyst på en brukt ix3 da ny blir for dyrt for oss. aldri eid en BMW, men alltid hatt lyst på en. Ser på Finn at man kan få kjøpt en 21 modell til rundt 280-290 000kr. Slik eg leser denne tråden så anbefales 22 modell. Er det store forskjeller på disse bilene med tanke på kvalitet og evt.mangler? Lurer og på om vi kjøper oss utgifter ved å kjøpe en 5-6 år gammel bil? Det er vel mindre utgifter på en elbil enn en dieselbil fra2011. innspill til hvilken modell, årstall og evt ting vi må være obs på mottas med takk. setter også pris på om det er en god bil til god pris på Finn vi bør sjelke ut.
Ron Jeremy Skrevet Mars 10 Skrevet Mars 10 9 timer siden, Storfamilie skrev: Hei, ser det er gode erfaringer ix3. Vi er fem i familien som vurderer å bytte ut dieselbil med en brukt elbil. Har lyst på en brukt ix3 da ny blir for dyrt for oss. aldri eid en BMW, men alltid hatt lyst på en. Ser på Finn at man kan få kjøpt en 21 modell til rundt 280-290 000kr. Slik eg leser denne tråden så anbefales 22 modell. Er det store forskjeller på disse bilene med tanke på kvalitet og evt.mangler? Lurer og på om vi kjøper oss utgifter ved å kjøpe en 5-6 år gammel bil? Det er vel mindre utgifter på en elbil enn en dieselbil fra2011. innspill til hvilken modell, årstall og evt ting vi må være obs på mottas med takk. setter også pris på om det er en god bil til god pris på Finn vi bør sjelke ut. 21’ vs 22’ iX3, har nøyaktig samme drivlinje, batteri og derav også samme rekkevidde. Men 22’ er en facelift, og kan fåes med M sport, varme i ratt og litt til. Er dette lite hensiktsmessig for Deg/Dere og 21’ holder, får du her en flott SUV med fin kvalitet som kjører bra. En BMW som gir deg mye for pengene, som fremstår som moderne og attraktiv (mine øyne) og rekkevidden og prestanda er som vanlig fra BMW, nøkterne. Prøv bilen og se om den er stor og praktisk nok til dere på 5. Og at en 10 år nyere elbil er billigere å eie enn en eldre diesel er nærliggende å tro. Lykke til! papertiger, fupsaker, Storfamilie og 1 annen reagerte på dette 4
Storfamilie Skrevet Tirsdag kl. 11:50 Skrevet Tirsdag kl. 11:50 3 timer siden, Ron Jeremy skrev: 21’ vs 22’ iX3, har nøyaktig samme drivlinje, batteri og derav også samme rekkevidde. Men 22’ er en facelift, og kan fåes med M sport, varme i ratt og litt til. Er dette lite hensiktsmessig for Deg/Dere og 21’ holder, får du her en flott SUV med fin kvalitet som kjører bra. En BMW som gir deg mye for pengene, som fremstår som moderne og attraktiv (mine øyne) og rekkevidden og prestanda er som vanlig fra BMW, nøkterne. Prøv bilen og se om den er stor og praktisk nok til dere på 5. Og at en 10 år nyere elbil er billigere å eie enn en eldre diesel er nærliggende å tro. Lykke til! Takk for svar. Første pri er om det er nok plass til oss. Ingen som sitter i store barneseter. Hvis det ikke er større forskjeller enn de du nevner så får vi se etter en 21 modell. Vil det være noe forskjell på om bilen er gått under 100 000km eller noen ti tusen over på en elbil med tanke på verkstedsutgifter?
laffe Skrevet Tirsdag kl. 13:05 Skrevet Tirsdag kl. 13:05 (endret) 4 timer siden, Storfamilie skrev: Takk for svar. Første pri er om det er nok plass til oss. Ingen som sitter i store barneseter. Hvis det ikke er større forskjeller enn de du nevner så får vi se etter en 21 modell. Vil det være noe forskjell på om bilen er gått under 100 000km eller noen ti tusen over på en elbil med tanke på verkstedsutgifter? Lavest mulig kilometer kan jo være en fordel mtp. eventuell maskinskadeforsikring - da noen selskap i hvert fall har høyere egenandel jo høyere kilometerstanden er ved skade. Om det er 8 år/160 000km garanti på batteriet på disse (som jeg tror det er), kan det jo også være en fordel med lavest mulig kilometerstand om man kjører mye per år og vil utnytte garantien fullt. Ut i fra det jeg ser på finn ville jeg klart sett etter de bilene som har gått litt under 100 000 enn de som har gått litt over og koster omtrent det samme. Ser jo på Finn at det er mange biler som ligger ute til rett under 300 000,- med veldig varierende kilometerstand. Trenger kanskje ikke ha så mye å si på servicekost, men tror det vil ha litt å si om man velger å selge bilen igjen om ett par år. Feks denne: https://www.finn.no/mobility/item/450948200?ci=22 med kilometerstand på 80 000 og over et halvt år igjen av den fulle nybilgarantien virker jo som et mye bedre kjøp enn denne: https://www.finn.no/mobility/item/439461211 som kun har et par dager igjen av garantien og høyere kilometerstand. Endret Tirsdag kl. 16:13 av laffe Skrivefeil Storfamilie reagerte på dette 1
Storfamilie Skrevet Tirsdag kl. 16:56 Skrevet Tirsdag kl. 16:56 (endret) 4 timer siden, laffe skrev: Lavest mulig kilometer kan jo være en fordel mtp. eventuell maskinskadeforsikring - da noen selskap i hvert fall har høyere egenandel jo høyere kilometerstanden er ved skade. Om det er 8 år/160 000km garanti på batteriet på disse (som jeg tror det er), kan det jo også være en fordel med lavest mulig kilometerstand om man kjører mye per år og vil utnytte garantien fullt. Ut i fra det jeg ser på finn ville jeg klart sett etter de bilene som har gått litt under 100 000 enn de som har gått litt over og koster omtrent det samme. Ser jo på Finn at det er mange biler som ligger ute til rett under 300 000,- med veldig varierende kilometerstand. Trenger kanskje ikke ha så mye å si på servicekost, men tror det vil ha litt å si om man velger å selge bilen igjen om ett par år. Feks denne: https://www.finn.no/mobility/item/450948200?ci=22 med kilometerstand på 80 000 og over et halvt år igjen av den fulle nybilgarantien virker jo som et mye bedre kjøp enn denne: https://www.finn.no/mobility/item/439461211 som kun har et par dager igjen av garantien og høyere kilometerstand. Den første bilen du viser til ser fin ut og eier sier at alle servicer er fulgt og bilen har servicesvtale frem til 11.11.26. Han har ikke tilstandsrapport på batteriet, men siden det er noen mnd garanti for gjen så er det sikkert mulig/lurt å ta en garantiuløpstest om vi går for kjøp. Usikker på hvor dårlig batteriet evt må være før man får dekket bytte, men det finner vi ut av. Er det noe spesielt man bør være obs på ved å kjøp brukt ix3? Leser også på nettet at bilen som ble registrert sent på året ( her:11.2021) kan være facelift versjonen. Kan jeg finne ut på noen måte om denne bilen er facelift? Endret Tirsdag kl. 17:09 av Storfamilie
Ron Jeremy Skrevet Tirsdag kl. 17:21 Skrevet Tirsdag kl. 17:21 21 minutter siden, Storfamilie skrev: Den første bilen du viser til ser fin ut og eier sier at alle servicer er fulgt og bilen har servicesvtale frem til 11.11.26. Han har ikke tilstandsrapport på batteriet, men siden det er noen mnd garanti for gjen så er det sikkert mulig/lurt å ta en garantiuløpstest om vi går for kjøp. Usikker på hvor dårlig batteriet evt må være før man får dekket bytte, men det finner vi ut av. Er det noe spesielt man bør være obs på ved å kjøp brukt ix3? Leser også på nettet at bilen som ble registrert sent på året ( her:11.2021) kan være facelift versjonen. Kan jeg finne ut på noen måte om denne bilen er facelift? Generelt holder BMW sine batterier svært godt, man får heller ikke noe «tak» av typen, lad maks opp til 80% som mange andre kjører. En oversikt over batteriet «helse» eller restnivå, fåes flere steder, hvis det er noe som bekymrer deg Ingen av bilene det vises til her er LCI, du ser det enkelt på lykter foran/bak. Storfamilie reagerte på dette 1
macrorain Skrevet Tirsdag kl. 17:27 Skrevet Tirsdag kl. 17:27 5 minutter siden, Ron Jeremy skrev: Generelt holder BMW sine batterier svært godt, man får heller ikke noe «tak» av typen, lad maks opp til 80% som mange andre kjører. Det er vel ikke helt sant litt avhengig av hva du mener. BMW anbefaler å ikke lade mer enn 80% til vanlig, dvs kun opp til 100% når du vet du skal ut og kjøre langt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå