Gå til innhold

iX3 Tråden


danskiii
 Share

Anbefalte innlegg

Starter en iX3 tråd for generelle spørsmål, erfaringer, utstyr og slikt som det er i andre tråder for flere andre modeller.

I skrivende stund så er det G08 (2022) som er karosseri kode, men det kommer vel flere etter hvert som tiden går.

Legger ved et bilde av vår nye iX3 G08 Fully Charged edition som en start. Velkommen skal dere være :)

734A0668-CE27-474E-9ADC-B09DCE0C1153.thumb.jpeg.a73506822a35a035ed82ac1325a90fc1.jpeg

99D4725F-AC57-4D6B-AD37-4BB50AAD5261.thumb.jpeg.7f81fbf6dc7a1ec4adbedbe5edd193c0.jpeg

609E461D-C5B8-4AA6-B20B-CAD669AB6599.thumb.jpeg.2a4f57de301d5432e4d56b7328439474.jpeg

Endret av danskiii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjalp fælt de oppgraderingene der, lekker bil - lyst interiør løfter den ennå et hakk.

Etter 20 000km i iX3 som første elbil er det svært lite jeg har å utsette - den har vært en solid og god familiebil med lavt forbruk. God på støy, smart nok plassmessig og komfortabel, ytelsene er akkurat det de trenger å være. iX3 har ikke den ekstreme 0-20kmt akselerasjonen til sine rivaler, men vinner det igjen når man er i typiske hastigheter - forbikjøringer osv går kjapt. 

Norske kunder ser nok litt forbi iX3, noen pga lav vekt på kroken - andre pga 2wd som eneste mulighet. Om man ikke trenger disse to tingene har den klasseledende forbruk, god rekkevidde og god ladehastighet når det ikke er veldig kaldt. Jeg har kjørt de fleste av konkurrentene og iX3 har en totalpakke ingen andre leverer. Den bruker nesten like lite som en Y, har støyverdier som en E-Tron, utstyr som bare en BMW kan og seriøst god infotainment/ACC/tech-opplegg. 

Man kan forøvrig bygge pre-lci til Lci hos Bilia - mener det kom på 30-40K inkl lakkering av delene.

Beemster.thumb.jpg.a15f82db5c9fd04e183792f1fa5e128b.jpg

Endret av Hallgrim86
Surret med modellene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Hallgrim86 said:

Hjalp fælt de oppgraderingene der, lekker bil - lyst interiør løfter den ennå et hakk.

Etter 20 000km i iX3 som første elbil er det svært lite jeg har å utsette - den har vært en solid og god familiebil med lavt forbruk. God på støy, smart nok plassmessig og komfortabel, ytelsene er akkurat det de trenger å være. iX3 har ikke den ekstreme 0-20kmt akselerasjonen til sine rivaler, men vinner det igjen når man er i typiske hastigheter - forbikjøringer osv går kjapt. 

Norske kunder ser nok litt forbi iX3, noen pga lav vekt på kroken - andre pga 2wd som eneste mulighet. Om man ikke trenger disse to tingene har den klasseledende forbruk, god rekkevidde og god ladehastighet når det ikke er veldig kaldt. Jeg har kjørt de fleste av konkurrentene og iX3 har en totalpakke ingen andre leverer. Den bruker nesten like lite som en Y, har støyverdier som en E-Tron, utstyr som bare en BMW kan og seriøst god infotainment/ACC/tech-opplegg. 

Man kan forøvrig bygge pre-lci til Lci hos Bilia - mener det kom på 30-40K inkl lakkering av delene.

Beemster.thumb.jpg.a15f82db5c9fd04e183792f1fa5e128b.jpg

Bra innlegg! Vi har kun hatt vår i snart 2 uker så mye testing har det ikke blitt enda. Men enig med mye av det du sier her. Skulle ønske det var høyere hengervekt. Hadde håpt å trekke veteranbilen nå som vi skal flytte. Lyse interiøret her likte jeg veldig godt, mer enn jeg trodde jeg skulle. Men det passet bilen meget godt!

4 hours ago, Ron Jeremy said:

G08 er kodeks til preface og facelift. G01 er fossil X3.

Kjørt 21k km selv, veldig fin kombinasjon.

Takker, endret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolige flotte biler, og selv om jeg ikke alltid mener M-sport er et must på BMW må jeg innrømme at facelift+M-sport ga et realt løft. Kunne godt tenkt meg en selv, men sliter med å forsvare å bruke 6-7-800 tusen på en bil med dagens bruk (sliter forsåvidt med å forsvare å ha en 200 000 kroners dieselpurke stående også). Skulle nesten ønska man endte opp med lang nok vei til jobb til at man måtte bytte sykkel med  elbil:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, danskiii skrev:

Bra innlegg! Vi har kun hatt vår i snart 2 uker så mye testing har det ikke blitt enda. Men enig med mye av det du sier her. Skulle ønske det var høyere hengervekt. Hadde håpt å trekke veteranbilen nå som vi skal flytte.

Jeg har en følelse på at iX3 var like mye et testprosjekt for gen5 drivlinje som det var en ny modell - og dermed ikke fikk kjærligheten den trengte. De hadde modeller på vei som var til de med henger/4x4 behov - men dette vet jeg ikke sikkert selvfølgelig. 
 

Med samme rekkevidde, økt hengervekt og 4x4 hadde iX3 vært en tilnærmet perfekt bil. Nå som det er varmere får man gode ladetider også.

Ladet nylig 11mil effektivt på 9 min stopp - det anser jeg som innafor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Hallgrim86 said:

Jeg har en følelse på at iX3 var like mye et testprosjekt for gen5 drivlinje som det var en ny modell - og dermed ikke fikk kjærligheten den trengte. De hadde modeller på vei som var til de med henger/4x4 behov - men dette vet jeg ikke sikkert selvfølgelig. 
 

Med samme rekkevidde, økt hengervekt og 4x4 hadde iX3 vært en tilnærmet perfekt bil. Nå som det er varmere får man gode ladetider også.

Ladet nylig 11mil effektivt på 9 min stopp - det anser jeg som innafor. 

Vi skal kjøre til Estland igjen i år, men denne gangen i iX3. Skal få laget en god oppsummering av erfaring etter dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Tok en forbrukstest idag da jeg hadde litt tid til overs (guttungen måtte sove litt ekstra)

Kjørte Asker - Horten og tilbake. Forbruket ble 14.7, noe som skal tilsvare ca 55 mil (?). Fulgte trafikk i høyrefelt, gj fart ble vel 75 eller noe.

Når vi skulle lade var det bare å si det, så viser den ledige ladere, avstand og fart på laderne. Samboer hadde akkurat vært tur-retur i Tesla og var imponert av hvor lett det var, men visste ikke at det er meget kjekt i beemer også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Enda ikke fått skrevet noe langt innlegg men her skjer noe hele tiden så får bli et kort ett 😅

Ålesund-Oslo-Farsund og tilbake. Kjenner jeg godt savner komfort stoler på veldig lange turer men ellers må jeg si meg meget fornøyd med iX3 så langt. 9000km og 4 land besøkt på et par mnd er jo ikke noe å skimse av 😂 Ladetid er helt ok, mye vil alltid har mer. Vi har sett at om vi bruker 5 min på planlegging av tur mer enn med en fossil bil så matcher mat og dopauser somregel godt overens med lading og man er fort avgårde igjen. Skal få skrevet litt fra estland turen i sommer også men det er husbygging og flytting på gang her nå så det blir litt sporadisk med innlegg fremover

2CB4370C-F96B-4010-8D4A-889C363CC164.thumb.jpeg.3ebe46f4fb2854dbeeca6361be14ddd5.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Der fant jeg ix3 tråd ja 😛 Merklig nok ikke like populær som i4 tråden, selv om det er like mye til bil i mine øyne :D 

 

Jeg hentet nå ut min andre ix3 nå rett før jul, så jeg er ihvertfall fornøyd ja :) Byttet rett og slett til 22 modellen for og få Msport hehe(nytt ratt med varme i var også digg). Men med gunstig timing og prisøkninger osv så var det på grensen til økonomisk lurt og oppgradere 😛 Og idag koster jo bilen 150k mer enn hva jeg ga for den, så det er jo også ok. 

 

Jeg hadde planer om og bytte den svarte grillen på min første ix3 også, men ble med tanken. Men nå ble det gang med ix3 nr 2 😛 Så etter litt klur så fikk Bavaria Haugesund montert m40i grillen, det var vist ikke så plugn'play som enn skulle tro. Måtte vist kutte og slipe for og få montert. 

Men resultatet ble ihvertfall helt knall, meget fornøyd :)
 
IMG_20230103_132826_2.thumb.jpg.9999989e31886d7afa9e8853aeadbee8.jpg

Og med det så tror jeg bilen er ferdig "modda" 😛 Makan til godbil!


Ett bilde fra hentedagen :)

IMG_20221124_114704.thumb.jpg.c8624040117dd7006f24ed387986e164.jpg

Endret av codex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Vi har nå hatt bilen en stund og har rukket å få på 16-17k km. Enda meget fornøyd, men skulle gjerne hatt softclose og comfort seter :) Så har vi hatt et stort problem med spylervæske tanken. Den har ikke latt seg fylle i den værste tiden i året og har vært byttet to ganger. I følge flere andre forum så er vist dette en kjent sak for X3 rundt om, men irriterende når man får salt og dritt på ruta som ikke går bort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjørt vår 21’ iX3 35k nå, eneste hikke er en ørliten lyd/klunk på høyre side foran?!

Den skal inn til service (inklusiv) i Juni, så får ta en kikk da?

Men hører mye rare problemer in IX’n, så tror generelt at iX3 har fått få issues kontra andre modeller?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...