Gå til innhold

Bimmers skaderegister


E.C.
 Share

Anbefalte innlegg

Lager en tråd der vi kan samle opp alle bilene som har dukket opp for salg og som har kjent og dokumenterbar skadehistorikk. Biler man selv har krasjet og som man mener ny eier ikke opplyser om kan skrives opp også. Jeg lager en tabell i innlegg 2 der jeg fører opp bl.a. regnummer, VIN, modell, årsmodell (der jeg er usikker på hva som er årsmodell oppgir jeg år/år, f.eks. 2012/2013) og en kommentar/skadebeskrivelse, evt. link til info om skaden.

Tråden er primært ment for større skader, men hvis man vet at en bil har fått omlakkert deler av bilen samtidig som selgeren oppgir at den er 100% original kan vi ta med det også. Skriv et innlegg i tråden (helst med dokumentasjon) og tagg meg så skal jeg oppdatere tabellen. Jeg kan også ta i mot "tips" på pm. 

Hvis tabellen ender opp med å vokse seg stor så er tanken at man bruker søkefunksjonen i sin nettleser og leter etter regnr. eller VIN. 

Jeg skjønner utmerket at dette kan torpedere salget for en del selgere, men om skader har blitt utbedret på en ordentlig måte så er det bare å legge ved dokumentasjon på dette  og opplyse kjøperen om tilstanden, samt ikke forvente å få inn samme pris som en skadefri bil. Har man ikke dokumentasjon på utbedringer så mener jeg at kjøpere bør selv få avgjøre om de ønsker å kjøpe seg en skadebil med manglende papirer på oppretting eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innser at tabell og forum ikke fungerer helt bra, så det blir en liste med kulepunkt i stedet. Jeg vil også minne på at dette er på ingen måte ment for å henge ut ærlige selgere som opplyser om skader, men heller unngå tilfeller der "luringer" kjøper bilene og videreselger disse uten å opplyse om det samme.

Endret av E.C.
Sist oppdatert 18.09.2023
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nå man skal angre på at man ikke har lagret annonser/info på biler med slik historikk? 🥴

Antar at denne er innafor å informere om?

525d F10, 2010, reg.nr. DN74065, WBAFW31060C558083. Tidligere "reparert" av Olsen Bil (kjent sak), der rammevange høyre side skulle byttes. Dette ble ikke gjort.

Lagt ut "as is" i 2019, og er på sin 7. eier etter dette så en får da håpe at den er reparert etter boken nå da. Uansett sikkert greit å vite.

Finn annonse fra 2019: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=140059997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Snagg30 skrev:

Jeg prøvde å lete frem en M6 med svært lav km.stand som har hatt en stygg ulykke, men klarer ikke å finne den. Mulig noen andre har den tilgjengelig, den har blitt pratet om inne her tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snagg30 skrev:

Jeg prøvde å lete frem en M6 med svært lav km.stand som har hatt en stygg ulykke, men klarer ikke å finne den. Mulig noen andre har den tilgjengelig, den har blitt pratet om inne her tidligere. 

Tenker du på den hvite F06en som @sveigis posta bilde av. Som var importert fra Russland og som hadde hatt seg en tur i grøfta, som sto til salgs hos en forhandler her i Arendal?

Det er denne som @Daniel. fant frem til i Finn.no tråden.

4D184AFF-ED46-425E-BFDE-899FC5B24A20.thumb.jpeg.e570a6fd8607a6d536a374f5163ec123.jpeg

Denne fikk iallfall ny eier i sommer, forhandleren har slettet annonsen så pris får man ikke opp. Jeg undres om ny eier er klar over dette?

Reg: ZZ31226

Chassis: WBSLX91070C986145

 

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Tenker du på den hvite F06en som @sveigis posta bilde av. Som var importert fra Russland og som hadde hatt seg en tur i grøfta, som sto til salgs hos en forhandler her i Arendal?

Det er denne som @Daniel. fant frem til i Finn.no tråden.

4D184AFF-ED46-425E-BFDE-899FC5B24A20.thumb.jpeg.e570a6fd8607a6d536a374f5163ec123.jpeg

Denne fikk iallfall ny eier i sommer, forhandleren har slettet annonsen så pris får man ikke opp. Jeg undres om ny eier er klar over dette?

Reg: ZZ31226

Chassis: WBSLX91070C986145

 

Tviler jeg på de har fortalt om, når jeg viste interesse for bilen og spurte om den så nevnte de aldri det her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Tenker du på den hvite F06en som @sveigis posta bilde av. Som var importert fra Russland og som hadde hatt seg en tur i grøfta, som sto til salgs hos en forhandler her i Arendal?

Det er denne som @Daniel. fant frem til i Finn.no tråden.

4D184AFF-ED46-425E-BFDE-899FC5B24A20.thumb.jpeg.e570a6fd8607a6d536a374f5163ec123.jpeg

Denne fikk iallfall ny eier i sommer, forhandleren har slettet annonsen så pris får man ikke opp. Jeg undres om ny eier er klar over dette?

Reg: ZZ31226

Chassis: WBSLX91070C986145

 

Er denne ja .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...