Gå til innhold

Olas E34 S38B36 prosjekt

Olaandref
 Share

Anbefalte innlegg

Lite som skjer her for tiden, har et inne prosjekt som tar all tid, men har som nevnt bestilt stempler, for ca en mnd siden, men fikk vite forrige uke at disse først blir levert i januar. Så her er det bare å være tålmodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
10 timer siden, Eystein Ose skrev:

E det det som e oppskrifta på at du blir so fort ferdige med dine bilprosjekt? Nei vent..🤭

Vennligst ikkje sett fokus på meg og min (manglande) hastigheit når eg prøve å hastigheita andre 😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden blir ikke oppdatert her på forumet lenger, av flere grunner, men for de av dere som har lyst å følge med eller holde kontakten videre må dere bare legge igjen en melding i innboksen. Forumet er for min del ikke det samme som når jeg ble medlem her, og det er jo naturlig at det faktisk blir slik over noen år, jeg kommer nok til å være innom her i blant, men ikke på samme måte som før, dette er noe jeg har tenkt på en stund, så det er ingen dramatikk i det 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja @Olaandref dette er jo kjipt for meg hvertfall som liker sånne tråder ,men har stor forståelse på dette .

Det vil alltid være forandringer på en forumplattform .

Og fra å være en plass der det ble delt hyppige oppdateringer om bygg og prosjekter ,føler jeg at Bimmers er blitt mer og mer en plass der man skal flashe meninger om el biler og hva som er fasiten på hvordan en bil skal se ut mtp utstyr osv .

Mindre og mindre der man faktisk ser folk som bygger biler /redder de og lignende .

Uansett så skal du vite at flertallet her inne ser mer glede i tråder som dette ,kontra nye flotte M ditt og M datt feks .

Alle kan få ordnet seg en finansiering til sånt .

Står mer respekt av godt gammeldags håndarbeid som det utføres her 😊🥳🥳.

Lykke til med prosjektet ditt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjipt @Olaandref, Er slike tråder mange av oss liker å lese :).

Trådene om E34 som i sin tid gjorde at jeg tok sjansen på å trå inn i en verden med eldre BMW'er.

Har hatt mye glede av å følge med på prosjektet ditt her, og det er prosjekt trådene som gir mest glede for min del, så hadde ønsket flere av dem levde videre. Uansett lykke til videre på prosjektet, og håper du titter innom andre prosjekt tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Det viser seg at det er enklere sagt enn gjort å holde seg unna forumet, så jeg kan like gjerne oppdatere litt. 

Fikk hentet ny travers, i veldig fin stand, i tillegg til en så og si rustfri frontplate.IMG_8277.thumb.jpeg.f230b755f0ad307339bfea9e3773c340.jpegIMG_8278.thumb.jpeg.61d8975d9c64fa4a04fa439ccc328b83.jpegIMG_8281.thumb.jpeg.0fa3b0f35eb775a6fcb69b0409954607.jpeg

fant meg en ubrukt rettsliper på Finn og, knapp times biltur fra der jeg bor, og her ser dere hva som skjer når man bruker utstyr beregnet på 20000rpm i en maskin på 32000rpm. Trodde den var justerbar, men det var den ikke. 🙂IMG_8284.thumb.jpeg.4f2f5abc157a081fed4d1729ba54c869.jpegIMG_8285.thumb.jpeg.08f2d64de50d99456a2bb85a2d8bb0e3.jpegIMG_8286.thumb.jpeg.b95ebb8286852811673f929201d52332.jpeg

Kjøpte meg service manual som dukket opp på Finn og, kjekt å ha.IMG_8542.thumb.jpeg.1bea6008fd835431c247ab4bf179f81b.jpeg

Og her er julegaven fra meg selv til meg selv i år, så nå er det bare å få sendt det til motorverkstedet så de får borret blokken.A0D4D0BD-29EA-4F1F-A0F5-04B9A1C59CF3.thumb.jpeg.dfc4787587c2daf19b02aea7b9705d7c.jpeg

Kan prøve å holde litt tråden, om enn noe sjeldnere enn før. 

Fortsatt god jul der ute, eller gledelig jul som det visstnok heter etter kl 17 på juleaften, i følge mannen til svigermor… 🎅🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Skulebollen skrev:

Tenkte eg skulle skrive til deg at sia eg har klart og oppdatere tråden min, får du oppdatere din og😅😬 

Haha, ja det ble nesten litt for mye det der, ikke bare hadde du oppdatert i én tråd, men to tråder 🤩😅

11 timer siden, papertiger skrev:

Herlighet her legges det innsats ned i detaljer og skikkelig grunnarbeid! Imponerende hva du styrer med her, ingenting å si på resultatet 👌🏻 god jul!

Takk for det 🙂 Det føles så bortkastet å ikke gjøre det skikkelig når jeg har mulighet til å gjøre det, kjekt å vite at ting er bra når det er ferdig, at det ikke kommer noe nytt om et år eller tre 🙂

10 timer siden, viggo E34 skrev:

Husker ventetida var jævelig lang når mann venta på stempler for boring av blokk da jeg selv fikk bygd motor 😅😅😅

Ja, det som er bra er at bilen ikke er klar på lang tid, sånn at det ene ikke stresser opp det andre. Gleder meg til å sette inn nybygd S38 når den tid kommer 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...