Gå til innhold

Norbakkens E31 850i manuell


 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, sveigis skrev:

Om du følger @skoglund sitt tips så når du langt .

Dvs jeg ville først pusset som det ble tipset om ,så poleringspasta med tilhørende pad på drill ,etterfulgt av av polering ,da får gnistrende flotte Rondeller .😊

Håper å få se denne på et treff en gang .

Takk for det. Ja jeg liker designet på disse og de vil være et godt alternativ til M-parallellene.

Jeg tipper jeg setter bilen på bukker og bruker den til å drive hjulene, da blir det litt mindre poleringsjobb på hånd/arm. Men burde være mulig å få noen fine kanter 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, norbakken skrev:

Takk for det. Ja jeg liker designet på disse og de vil være et godt alternativ til M-parallellene.

Jeg tipper jeg setter bilen på bukker og bruker den til å drive hjulene, da blir det litt mindre poleringsjobb på hånd/arm. Men burde være mulig å få noen fine kanter 😎

De felgene kan du så blanke at du blir blendet 😅😅,og fint er det .

Det skal bli gøy å se .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, sveigis skrev:

Her har du virkelig gjort jobben din Einar og ting har blitt meget bra .😊

Nydelig bil og ikke minst arbeid som blir lagt bak .

Rondell er meget pent og du ?Og shine opp disse felgene er verdens enkleste jobb kontra om du skulle høyglanspolert opp style 37 kantene .

Originale Bmw felg er grusomt mye arbeid da det ligger to lag minst med lakk ,beskyttelsesgrinning som må bort .

Jeg har høyglanspolert style 42 og Throwing star og aldri mer .

Om du følger @skoglund sitt tips så når du langt .

Dvs jeg ville først pusset som det ble tipset om ,så poleringspasta med tilhørende pad på drill ,etterfulgt av av polering ,da får gnistrende flotte Rondeller .😊

Håper å få se denne på et treff en gang .

Vist du skal ta felger med mye klar lakk på kanten , så bruker du malings fjerner på kanten som legger Kling folie på ,så lar du dette virke 1-2dager så vasker du bort lakken, så er du rett på god jobben først som sist :) hehe

Endret av skoglund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lagt gummi på lagringshjulene til bilen i dag og da var det duket for et aldri så lite hjulshow. Har tre sett med hjul til denne nå, greit å kunne velge litt. Style 37 (M parallell) sto på bilen da jeg kjøpte den. Disse er 8 og 9,5’’ brede med 245 og 285 dekk. Rondell D58 er 8,5 og 10’’ brede med 235 og 265 dekk. Bakdekkene er for smale etter min smak. Og så Style 8 da, originalfelgene til bilen med 7,5’’ bredde og 225 dekk rund baut.

Alle passer på hver sin måte, men må si at Rondellene med sin brede kant er veldig pene. Måtte ha vidvinkel på kamera for å få plass til hele bilen så bildene er litt rare. Dere får er inntrykk uansett 😉

71C48452-153C-4A94-8A0A-AE933AAF1F2D.thumb.jpeg.3340983ace7ebfa175908974a34a86f9.jpeg

74408872-6721-4282-8C44-A853D478BB10.thumb.jpeg.5197e5fec5d14de4bbffb631cbcf295c.jpeg

B206E9D1-FF9B-4FD9-A098-F7C20251CA85.thumb.jpeg.3d49816d13e656041c29e5e9afe0e667.jpeg

78693585-A905-4762-B4BB-30C8B3C58B60.thumb.jpeg.ee0266c995588107afe4979d96e23dad.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Style 8 er nesten kulest spør du meg, da får man et slags urørt klassikerpreg. På en bil som ikke skal kjøres for harde livet gjennom svinger så er kanskje de ganske passende kjøre-messig også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, E.C. skrev:

Style 8 er nesten kulest spør du meg, da får man et slags urørt klassikerpreg. På en bil som ikke skal kjøres for harde livet gjennom svinger så er kanskje de ganske passende kjøre-messig også? 

Urørt er helt riktig, men jeg vet ikke om jeg syns det er videre pent 😜 mengden dekk/gummi gjør at bilen oppleves litt tykk, noe som strammes opp med mer felg. 
Nå lyver bildene litt, for felgene fremstår større enn de er, og Rondellene har for lite gummi slik de står nå. Får velge hjulsett alt etter hvilket biltreff jeg skal på kanskje 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Style 8 for å ha liggende den dagen bilen skal være mest urørt/original med tanke på et salg.

Ellers M parallell sitter som et skudd 😀

D58 er ikke helt min smak, litt for store også. Men det er godt å ha 3 sett å velge i 😊

Flott klassiker du har her, kjekt å lese. Manuell 850 er skjeldent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker når det var Rondell D58 feber på E34 og rundt om. En hadde ikke skikkelig bakfelger om en ikke kunne legge røykpakken på kanten :)

Liker de godt fortsatt jeg :)

 

Som Evopower påpeker, kan det være fint å ha Style 8 liggende med tanke på et salg og så har du de 2 andre ut fra egen preferanse :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

I dag skinte sola, veiene var tørre, og jeg tenkte at NÅ er det på tide å lufte 8-serien igjen! Den startet som et skudd og etter servicen i vinter har den en veldig fin tomgang!

MEN: den går som ei bøtte møkk! Og motoren blir ikke varm 🙄

Det er litt underlig, for den høres ut som den skal, den drar jevnt og fint uten nykking eller andre ulumskheter, men akselerasjonen er altså dårligere enn i 518i’n. Ikke helt som det skal være med andre ord. Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, men noe har hvert fall skjedd siden i høst. Om manglende motortemp henger sammen med dette vet jeg ikke, men om noen av dere har tips så rop ut 👌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å kunne fyre opp en så fantastisk bil! E31 er nydelige biler.... og Manuel 850 er det ikke mange av.

Kjedelig at den ikke går som den skal, håper det er en enkel fiks.

 

Ang felger så er M-paralell flotte på denne, mens Style 8 ville jeg tatt vare på å brukt når den skal være orginal og tidstro - er jo helt riktige felger på E31 det :)

 

 

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det igjen litt tid til feilsøking. Startet med å sjekke gasspjeldene som jeg hadde oppe på servicen. Begge disse beveget seg fint og med jevn motstand, så konkluderte med at disse funker som de skal. Deretter gikk jeg til LMM, byttet de over og bilen gikk likt som før.

Kom over en gammelt tråd her på Bimmers som beskrev de samme symptomene som mine, og jeg begynte å sjekke pluggledninger. Det viste seg at selv om jeg dro ut fire pluggledninger på bank 1 så endret ikke motoren gange eller lyd. Konkluderte derfor med at bank 1 er død av en eller annen grunn.

Neste steg var å sjekke coilene. Tok disse av og det var tydelig at coilen på bank 1 er original mens den på bank 2 er byttet en gang i tiden. Målte motstanden i begge og selv om de var litt ulik var det hvert fall liv i den. Byttet dem om (etter en kjapp konferering med @Rune-K og bilen startet like fint, men fortsatt uten gnist til venstre side.

Neste ut nå blir å feilsøke bensinsystemet. Det er ikke umulig at problemet stammer fra en dårlig bensinpumpe eller to. E31 er forsåvidt kjent for dette så jeg håper på én måte at det er der feilen ligger.

Bilen fikk uansett en velfortjent avspyling etter noen måneder i en støvete garasje 🤩

IMG_4554.thumb.jpeg.55e84b1a7d4280eb72e6762e8e41fa21.jpeg

Endret av norbakken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • norbakken changed the title to Norbakkens E31 850i manuell

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...