Gå til innhold

BMW E61 UTVIDENDE VEDLIKEHOLD


Positiv
 Share

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

La du nytt trekk oppå det gamle eller ble det gamle fjernet først? Forsøkte å fjerne det gamle på min egen bil, men det satt for mye, så la bare oppå (mitt var riktignok helt tynt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble til at jeg fjernet alt, av det gamle trekket. Hvor av jeg benyttet, drill med plast børste. Og vasket så over med aceton.

Prøvde først med, et ikke strekkbart trekk. Men fant fort ut, at ved forhøyninger på tak trekket, ble det skrukkete og lite pent.

20231114_004317.thumb.jpg.0428093a0d2a97f565fd422539b5fc88.jpg

Så da ble det til, at jeg anskaffet meg trekket, som vist til tidligere. Hvor av at man kan, strekke det en god del, i alle retninger.

670513270_s-l1600(1).thumb.jpg.4198139751557accb464264d8c3c4663.jpg

 

S8f322556e24148b5b71e8ec8cba94814R.thumb.webp.3464e28c91bfcc9ef0f7c5343b8dde7b.webp  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste er å bruke uten motstand i heletatt. Kod vekk all pæresjekk. 
Var jo en E39 og E46 som tok fyr bak tåkelysene som hadde slik motstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, E.C. said:

En motstand som skal svi av 50W er noe av det dummeste som er funnet opp. Real brannbombe. Modifiser kablene til å være uten motstand og kod heller vekk pæresjekk på aktuelle pærer.

 

Vel nå har jeg benyttet motstander iht. lys på bil, flere ganger gjennom årene. Uten at dette har medført til noen problemer. Siden motstanderne blir meget varme, er det viktig og montere de opp mot metall. Som igjen er med på og kjøle de noe ned. Ønsker å ha pære sjekk tilgjengelig, slik at jeg ser ingen grunn, til og kode det vekk. Nå er det et vel benyttet produkt. Så at det er det dummeste, som er funnet opp p.d.d. Ser jeg frem til, flere dokumenterte studier. Med hvor farlig motstandere er.

At en og annen kan ta fyr, er vel mulig. Men monterer man de riktig opp, skal det nå my til, for at det skjer. Men at det kan forekomme, er nå ikke umulig. Slik er det nå en gang, når det kommer til elektrisitet. Har du noe konkret og vise til. Da det hadde det vært, interessant og se nærmere på det. Da jeg selv, ikke finner tilfeller, hvor det jevnlig skjer. Vel, jeg finner ikke noe iht. emnet, i det hele tatt.

Og Dere andre som gir like iht. emnet. Hvilken negative erfaringer, har Dere og vise til? For noe konkret, har Dere vel opplevd selv, eller kjenner til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...