Gå til innhold

1982 E24 635 CSI


E24 Bjørn
 Share

Anbefalte innlegg

Har begynt å renovere min 635 CSI.

Siden dette er min første BMW så er læringskurven ganske bratt.

Bare det å finne deler til denne bilen er en utfordring. Noe har jeg klart å skaffe. Nye skinntrekk til front setene, tøkelys forran, deksler bak nakkestøttene på hattehylle, dørtrekk, servopumpe, styresnekke, langlys lamper, splash guard, sperret diff og spylertank.

Jeg leter etter gulvmatte og hattehylle til bilen og noen små ting til..

Setter pris på tips.

BMW 635 CSI2.jpg

BMW 635CS3.jpg

BMW.jpg

BMW2.jpg

BMW3.jpg

BMW4.jpg

BMW5.jpg

BMW6.jpg

BMW7.jpg

BMW8.jpg

BMW9.jpg

BBS BMW felg renovert..jpg

Endret av E24 Bjørn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, sveigis said:

Først av alt velkommen her på forumet og ikke minst skikkelig bil 😊

Og det beste sånne tråder er uhyre morro ,så her håper jeg du oppdaterer ofte .

E24 er for meg noe av det fineste som finnes ,så heldig er du .

Takk for det!

Skal forsøke å oppdatere underveis. Det er en kul bil som har vært i familiens eie i overkant av 30 år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, E24 Bjørn skrev:

Takk for det!

Skal forsøke å oppdatere underveis. Det er en kul bil som har vært i familiens eie i overkant av 30 år nå.

Biler med sjel og historie er en uslåelig kombo!

Slenger meg på og ønsker deg velkommen til forumet!

Her er det mye kunnskap og viten, så håper de rette tar kontakt med det du måtte trenge hjelp til, lykke til på reisen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 år i familiens eie ,ja da er det Ingen tvil om at denne må fikses og holdes i live .

Utifra bildene så er vel dette en bil fra 82 eller nyere og fordelen for deg da ,er jo at mye av understell er likt som på e28 😊.

Og da er deletilgang straks mye bedre og lettere hvertfall til deler under bil osv .

Somsagt her skal det følges 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutes ago, sveigis said:

30 år i familiens eie ,ja da er det Ingen tvil om at denne må fikses og holdes i live .

Utifra bildene så er vel dette en bil fra 82 eller nyere og fordelen for deg da ,er jo at mye av understell er likt som på e28 😊.

Og da er deletilgang straks mye bedre og lettere hvertfall til deler under bil osv .

Somsagt her skal det følges 😊

82 mod ja. Og takk for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig prosjekt. På deler til klassiske BMW'er så er det først og fremst BMW selv og  Koed - Serving BMW People (koedbmw.com)  som gjelder. Deretter er det Wallothnesch - Ersatzteile für klassische BMW Automobile | Wallothesch i Tyskland, de har mye av det som de andre ikke har.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet 🥳🎵

Moro å følge tråder der det skal renoveres 😃 Håper du legger ut masse bilder av oppussingen. Også for din egen del. Gøy å ha en slik tråd som du kan gå tilbake å kikke når det har gått en tid. Og fint å ha alt dokumentert. Kjekt å vise dersom du velger å selge. Da kan den potensielle kjøperen føle seg trygg på at han/hun kjøper noe ordenlig 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til  forumet.

 

Her har du komt til rett plass :) UTrolig med kunnskap blandt medlemene her. Startet med blanke ark for 4 år siden, fått mye råd og tips fra gjengen her inne!

Blir utrolig kjekt å følge jobben på en klasikker som E24.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Bimmerlorris said:

Velkommen til forumet 🥳🎵

Moro å følge tråder der det skal renoveres 😃 Håper du legger ut masse bilder av oppussingen. Også for din egen del. Gøy å ha en slik tråd som du kan gå tilbake å kikke når det har gått en tid. Og fint å ha alt dokumentert. Kjekt å vise dersom du velger å selge. Da kan den potensielle kjøperen føle seg trygg på at han/hun kjøper noe ordenlig 👍

Takker.

Alt som er gjort på bilen er bildedokumentert, så langt er det 290 bilder fra renovasjon. Har utført en del arbeid ca 260 timer sporadisk spredt over tre år. Grunnen til at det ikke før nå er fokus på bilen er rett og slett et annet prosjekt ( 1969 Porsche 911T) jeg har jobbet med i 6 år eller 2500 arbeidstimer. Siden den bilen nå er ferdig har jeg nå satt inn støtet på denne E24. Går ikke så grundig til verks på denne da jeg ønsker først og fremst å gjøre den til en fin kjørbar bil som jeg kan utbedre ting på underveis etter registrering. Mye skal bli utbedret før registrering slik at det er korrigeringer eller detaljer som står igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...