Gå til innhold

Ehaugsnes E53 X5 30d - Sverigetur i tesla!


 Share

Anbefalte innlegg

10 minutes ago, Saltkjelen said:

Et godt eksemplar av E53 begynner å bli sjelden vare, og prisen man får for dem er ikke spesielt mye å rope hurra for. Behold derfor E53 og gjør en flipp med fortjeneste på E70. :) 

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Larssoyl skrev:

+1

 

19 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Et godt eksemplar av E53 begynner å bli sjelden vare, og prisen man får for dem er ikke spesielt mye å rope hurra for. Behold derfor E53 og gjør en flipp med fortjeneste på E70. :) 

helt enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henta bilen idag! Prøvde og få start, men batteriet var helt dødt. Men hørte motor turne et par ganger iallefall, godt tegn!

rakk meg tilbake til trondheim og fikk kjøpt et nyty batteri på biltema. Får bytte batteri og ta en diagnose imorgen😊 håper dødt batteri er enda en grunn til mye småfeil

angående bil og beholde, så aner jeg ikke. Fått et godt forhold til e53’n med alt som er gjort, og den er helt riktig både ut og innvendig. Liker den godt!

samtidig så frister det med en mer moderne bil med 100k mindre km, selv om den ikke har noe mer utstyr eller annet jeg savner. Så vi får se.. :IMG_3346.thumb.jpeg.ee7af6fb33dff47066855c08b6bf155b.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først gratulerer med enda en X 😊

Jeg skjønner deg angående problemet med hvilken bil du vil ha .

E53 er jo blitt 10 av10 og er og gøy å ha en bil som føles 10 år nyere altså e70 en .

Selv jeg har sagt at jeg aldri skal ha e53 igjen ,så hadde jeg likevel ikke vært i tvil ..😊

E53en din er blitt nydelig og du har kostet på den alt av slitedeler ,samt et utseende som er helt rått.

E70 får man tak på enda i bøtter og spann som er bra.

Fiks e70 tjen penger og kos deg med den gamle .

Men igjen dette er din verden og dette bestemmer du selv .

Uansett fine begge to 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, sveigis skrev:

Først gratulerer med enda en X 😊

Jeg skjønner deg angående problemet med hvilken bil du vil ha .

E53 er jo blitt 10 av10 og er og gøy å ha en bil som føles 10 år nyere altså e70 en .

Selv jeg har sagt at jeg aldri skal ha e53 igjen ,så hadde jeg likevel ikke vært i tvil ..😊

E53en din er blitt nydelig og du har kostet på den alt av slitedeler ,samt et utseende som er helt rått.

E70 får man tak på enda i bøtter og spann som er bra.

Fiks e70 tjen penger og kos deg med den gamle .

Men igjen dette er din verden og dette bestemmer du selv .

Uansett fine begge to 😊

Jo takk :) og jeg har sagt at jeg aldri skal ha e70 igjen, men til denne prisen måtte jeg ha den.

men e70n og e53’n vil jeg tro er ganske like biler sånn sett, e70’n har vel den m57 motoren hvor reg kjedet kan ryke. Tror ikke e53 plages med det, men den har girkassefeil nå da. Men men, får fikse den og prøve begge bilene og sammenligne litt😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i designet på begge to, men e70 er min favoritt. Men e53 er jaggu en flott bil! Hvertfall din.

Rumpa på e53 er dog litt rar med de firkanta baklyktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker begge designene godt, men kjørelys i de indre lyktene på E53 hadde løftet hekken en del hakk. Ene og alene at E53 i god tilstand begynner å bli en mangelvare, hadde gjort til at det var denne jeg hadde beholdt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg syns faktisk ikke E53 står mye tilbake for E70 på bildene her, nesten så jeg syns den ser hakket mer mandig og bøs ut. Med unntak fra bake, jeg er ikke helt fan av baklyktene på E53, men det ser adskillig bedre ut med litt spoiler og plast en helt plain. Uansett, her går faktisk min stemme til E53 utseendemessig 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått fyra e70’n! Bytta batteri å den starta med en gang. Rygga lett av hengeren😄 tok en diagnose å fant hundrevis av feil, men mange kom bort etter sletting. Tipper et nytt batteri var susen!

men plages med konstant nødblink som det ikke går an og slå av, samt at det kun er passasjervindu foran som funker. Må nok få reparert frm-modulen

men! Kjørte meg en tur med bilen, og den funka jo veldig greit. Rattvinkel-lampe, 4x4 lampe osv forsvant etter noen hundre meter, og plutselig hadde jeg servo også.

etter bilen ble varm så ville den ikke gire mer, hadde kun 1. gir på tur hjem, og den begynte og blåse veldig varmt i varmeapparat. Stoppa den og sjekka motorrom, og hørte denne elektroniske pipinga fra turbo. Sitter ny overhalaturbo på bilen. Kan det være så enkelt som det? Forrige eier trudde eksos var tett, men da skulle det vel ha merktes tidligere? Gikk litt på tomgang før jeg kjørte tur, så bilen var vel i gang rundt 20 minutter ca. Legger ved video av lyden;

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • ehaugsnes changed the title to Ehaugsnes E53 X5 30d + E70 30d - turbotrøbbel? Tips ønskes

Sånn "overhalt" turbo til 4-5000kr? Disse er jo kjent for å ikke funke spesielt bra.

Tett eksos? Hva har du av baktrykk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, E.C. skrev:

Sånn "overhalt" turbo til 4-5000kr? Disse er jo kjent for å ikke funke spesielt bra.

Tett eksos? Hva har du av baktrykk?

Tror det er en slik ja. Har ikke målt baktrykk, ser man det i live-verdier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du skal kunne se det.

Ofte litt skummelt med biler som delekanonen har blitt brukt på. Går som regel i billige deler som kanskje er verre enn originale, så antar man at alt som er byttet er 100% ok, så fort gjort å gå seg bort i leitinga etter den opprinnelige feilen. 

Sikkert mer rart her, skal jo ikke plutselig blåse varmt i varmeapparatet fordi turboen ikke funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • ehaugsnes changed the title to Ehaugsnes E53 X5 30d - Sverigetur i tesla!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...