Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Olaandref skrev:

Ja, det er vel egentlig bare å ta av hatten for det du driver med Jan, for noen er bilhobby å ha den dyreste og feiteste bilen, for andre er det å ha en bil man koser seg med og tar vare på, uten at det må være så voldsomt og prangende. Du har flere, og alle krever en eller annen form for pleie, og får det så til gangs og. Jeg er brennsikker på at det går mange millionbiler rundt om kring for lut og kaldt vann, mens du tar vare på dine som om de skulle vært av gull, og det til tross for både slag og nakkeproblemer. Imponerende og inspirerende så det holder 😃👌

Takk for hyggelige ord Ola-Andre 🙏🙏😊

Ja bilhobby er jo så mangt det og klart og ha det feteste er jo gromt uten tvil ,men jeg har lært meg til det i livet ,at man må sette pris på det man har og gjøre det beste ut av tingene .

Jeg kunne jo solgt alt jeg har og kjøpt meg en e60 m5 eller f10 M5 ,for jeg mener hardnakket at det har jeg verdier for ,men så er det jo meg igjen …Jeg trives med gamle klassikere og gjerne fikse opp dritt som folk gjerne ikke vil gjøre noe med .

Og igjen dette gjelder meg og ingen andre jeg vet ikke hvor lenge jeg hadde vært lykkelig med og eie en dyr grombil og kun ha den .

Jeg er nok mer den typen som hadde kost meglike mye med en e36 M3 kontra en av de nyere uansett hvor galt det høres ut 😅.

Ja jeg prøver og behandle alt jeg har likt mtp deler osv og har jo sett at det lønner seg når jeg selger .

Ikke noe klager og salg har gått kjapt ,så noe riktig må jeg gjøre .

Angående helseplager så merker jeg det at det er utfordrende for tiden faktisk ,selv om det kanskje ikke ser sånn ut for dere .

Det er stunder jeg tenker at ,nei jeg orker ikke mer av bilene da jeg ikke har krefter nok i armer og bein feks ,men det har ingenting for seg og gi opp heller 😊😊

Og det har jeg fått beskjed både fra spesialister og andre ,hold på og kos deg .Er du lei så legger du fra deg tingene en stund .

Igjen takk for fin tilbakemelding .😊

Skrevet
3 timer siden, sveigis skrev:

Takk for hyggelige ord Ola-Andre 🙏🙏😊

Ja bilhobby er jo så mangt det og klart og ha det feteste er jo gromt uten tvil ,men jeg har lært meg til det i livet ,at man må sette pris på det man har og gjøre det beste ut av tingene .

Jeg kunne jo solgt alt jeg har og kjøpt meg en e60 m5 eller f10 M5 ,for jeg mener hardnakket at det har jeg verdier for ,men så er det jo meg igjen …Jeg trives med gamle klassikere og gjerne fikse opp dritt som folk gjerne ikke vil gjøre noe med .

Og igjen dette gjelder meg og ingen andre jeg vet ikke hvor lenge jeg hadde vært lykkelig med og eie en dyr grombil og kun ha den .

Jeg er nok mer den typen som hadde kost meglike mye med en e36 M3 kontra en av de nyere uansett hvor galt det høres ut 😅.

Ja jeg prøver og behandle alt jeg har likt mtp deler osv og har jo sett at det lønner seg når jeg selger .

Ikke noe klager og salg har gått kjapt ,så noe riktig må jeg gjøre .

Angående helseplager så merker jeg det at det er utfordrende for tiden faktisk ,selv om det kanskje ikke ser sånn ut for dere .

Det er stunder jeg tenker at ,nei jeg orker ikke mer av bilene da jeg ikke har krefter nok i armer og bein feks ,men det har ingenting for seg og gi opp heller 😊😊

Og det har jeg fått beskjed både fra spesialister og andre ,hold på og kos deg .Er du lei så legger du fra deg tingene en stund .

Igjen takk for fin tilbakemelding .😊

Ja, jeg er nok litt slik selv, mye jeg kunne tenkt meg, men jeg finner mye glede i mindre og. E36 M3 står høyt på min liste, første BMWen min var jo en slik 🙂

Skrevet
På 22.9.2025 den 7.45, sveigis skrev:

Så ja kjøper flere Opler og fikser opp etterhvert og selger

Har en Opel stående i en krok på jobb men den blir kanskje for gammel for deg? 🙂

PXL_20250924_072544061.thumb.jpg.3485faf398da944ab9fb8eb9593c47ff.jpg

PXL_20250924_072604381.thumb.jpg.36d9d0980c465fbb09816b434a53c85c.jpg

PXL_20250924_072613701.thumb.jpg.9b2a5fb380333037af31ddfb2c5bff61.jpg

Skrevet
7 timer siden, Kvasi skrev:

Har en Opel stående i en krok på jobb men den blir kanskje for gammel for deg? 🙂

PXL_20250924_072544061.thumb.jpg.3485faf398da944ab9fb8eb9593c47ff.jpg

PXL_20250924_072604381.thumb.jpg.36d9d0980c465fbb09816b434a53c85c.jpg

PXL_20250924_072613701.thumb.jpg.9b2a5fb380333037af31ddfb2c5bff61.jpg

Den er nok litt for gammel for meg ja ,men råstilig og ikke minst at der finnes sånne igjen er utrolig.😊

Skrevet
6 minutter siden, sveigis skrev:

Den er nok litt for gammel for meg ja ,men råstilig og ikke minst at der finnes sånne igjen er utrolig.😊

Er det ikke på tide for deg med en bil med rattet på høyre side da? 😎

Skrevet
3 timer siden, E36 318i skrev:

Er det ikke på tide for deg med en bil med rattet på høyre side da? 😎

Nei det tror jeg neppe at skjer med mindre den heter e12 m535 i og er importert fra England ,for og så bygge den om til venstrerattet..

Alt som er høyrerattet er delebiler i mitt sinn  foruten Nissan Skyline da ,😎😎

Skrevet (endret)
4 timer siden, sveigis skrev:

Alt som er høyrerattet er delebiler i mitt sinn  foruten Nissan Skyline da ,😎😎

Da kan du ikke ha hørt om Honda NSX.. 😎

Altså første generasjon fra 1990/91-2005.. Jeg kunne ikke hatt en med høyreratt selv, men poenget er at de er da mye kulere enn Skyline (R33 og R34 tilsammen)

Endret av E36 318i
Skrevet

Kona kom hjem fra jobb igår og normalt sett ,så spør man hvordan dagen har vært men ikke her hos meg .

I det hun kommer inn så spør jeg kun følgende :»Hei K,noen gule lampe idag ?»

Og igår sa hun ja 😩.

Som den mannen jeg er mtp bilene mine,så slipper jeg kniv og gaffel og må ut og se .

Ingen motorlampe ,derimot varsel for pære .

Det første som slo meg var at det garantert er en garantijobb fra i vinter når jeg holdt på .

Nå er jo bagasje rom i fullt bruk hver dag ,og på denne er det jo ikke noe komfortlukking kun smell opp og smell ned .

Men her lyste det jo alt som var :

IMG_6365.thumb.jpeg.65579d89477e5fea2fc13cc917fc3bd2.jpeg

Og igjen jeg liker belysningen bak på denne når alle pærer er intakt :

IMG_6364.thumb.jpeg.ce3b4abdbdde4391200347da1122ebec.jpeg

Så da var det jo og bevege seg foran og her har vi synderen :

IMG_6363.thumb.jpeg.1e910892bb7fe32b8b014f71b9ce32ed.jpeg

Ei engle lyspære som har gått fyken .

Så da får man ta tak i dette en dag til uken og få dette iorden .

Har som mål at denne skal ha null varslinger på noe som helst siden det er de som betyr mest for meg som bruker og skal bruke den fremover .

• sveigis changed the title to Sveigis sin e61 530 d 2005 modell & e91 318i.Upd
Skrevet

Da er man tilbake etter en forrykende helg med gode mennesker 😊

Det beste med denne helga ,var at det var omtrent ikke bilprat og av og til er nettopp det nydelig synes jeg .

Hvertfall hverdagen var her igjen og sjåføren min og meg var avgårde med 530en:

IMG_6390.thumb.jpeg.5e1aaa6b41fe250b2219af316bc7b905.jpeg

Jeg vill få fikset parklyset på bilen og måtte ha ny pære og det koster den på Bavaria:

IMG_1897.thumb.jpeg.2b67de415174c6045dd5214cd3ecff69.jpeg

Og aldri i livet om jeg gir det !!

Galskap enkelt og greit .

Da reiser man på Feiltema og kjøper pærer til den prisen her :

IMG_6362.thumb.jpeg.a5314c4438fa4dd51023bf6410ab5271.jpeg

Det krever litt mer innsats og bytte ,likevel null stress .

Og ja de fungerer like godt som originale og til dere som hater Biltema ,så får man samme pære fra Osram 😊

Uansett så skulle jo dette være plankekjøring .

I gang:

IMG_6391.thumb.jpeg.0e228c458051333bed41527d5a12140d.jpeg

I kjent stil så er jo dette trangt :

IMG_6392.thumb.jpeg.c1e8141a6a5303a5d4f0e9f733ace43f.jpeg

Så var den ute :

IMG_6393.thumb.jpeg.fe62d563ccd00bda03bb5c4981c5b7a2.jpeg

Men det ble voldtekt dette ..

Å få ut pære foran var vanskelig og bestemte meg for og varme opp selve sokkel og dra den ut der ,men har Bmw virkelig gått all in for å gjøre det vanskelig .

Lang historie kort ,varme den i stykker og få den ut og ut kom den :

IMG_6394.thumb.jpeg.08ac562a4acd34ef2e1352931462f803.jpeg

Og med en ødelagt sokkel ,var man på vei til og bare kjøpe en ny komplett pære ,helt til jeg kom til og tenke på noe..

Jeg hadde jo pærer fra forrige e61 med løse sokler :

IMG_6396.thumb.jpeg.63147b123e1db0e42954bb7f011cb48b.jpeg

Som sagt igjen har man igjen for og ta vare på skrot 😊😊

Som dere ser så er den helt ødelagt :

IMG_6395.thumb.jpeg.592421bd9417df404b75bd335bca5328.jpeg

Men dette skal jeg få iorden ,må bare bygge litt om på ting her pga litt annerledes kontakt .

Skal selvsagt ikke ødelegge noe på original ledningene men lage en overgang .

Det skjer imorgen .

For og si det sånn for å gjøre denne jobben ,har jeg penger til oljeskift og filter for det en pære koster .😊

Uetisk og tullete for noen ,men helt riktig for meg .

• sveigis changed the title to Sveigis sin e61 530 d 2005 modell & e91 318i.Pærefiks.
Skrevet (endret)

Varmer bare opp en binders eller noe og lager 2 spor ovenfor hverandre og vrir pære ut.

Endret av Haug530D
Skrevet
2 timer siden, Haug530D skrev:

Varmer bare opp en binders eller noe og lager 2 spor ovenfor hverandre og vrir pære ut.

Ja ok ,men det tror jeg ikke går her altså 😩

Har alltid hatt suksess med og dra pære opp med tang .

Men jeg skal prøve dette neste gang ting går i stykker @Haug530D.😊

Skrevet

Er utrolig teit patent på angel eyes pærene til pre-LCI E90/E91. 

Mener jeg bare "smeltet" vekk de to sorte plast tappene (eller hva man skal kalle de) på siden når jeg byttet selve pæren. Husker dog ikke hva jeg brukte for å gjøre det 😂

Der er i hvertfall LCI bedre med en helt enkel H8 pære.

Men ellers kjekt å se at bilen fungerer og kun byr på enkle problemer som lyspærer 😀

Skrevet
6 minutter siden, Daniel. skrev:

Mener jeg bare "smeltet" vekk de to sorte plast tappene (eller hva man skal kalle de) på siden når jeg byttet selve pæren. Husker dog ikke hva jeg brukte for å gjøre det 😂

Men ellers kjekt å se at bilen fungerer og kun byr på enkle problemer som lyspærer 😀

Var på E39 også dette.

Skrevet

Tullete dette av BMW :) totalt unødvendig å pakke inn pæra på denne måten.

Men du fikser det Jan, lykketil med jobben videre.

Flott å se at du steller så bra med lille E91 :) tenk at denne var tiltenkt pressa, så har du fått fiksa den såppas at den er god som hverdagsbil.

Skrevet
13 timer siden, Daniel. skrev:

Ja kjempeteit denne patenten.😩

Ja har og brukt å gjøre det men virket som de har limt hele sokkelen fast utenom .

Jaja bilen er kjempegrei den og fungerer kjempegreit til sitt bruk .😊

12 timer siden, Mortenej skrev:

Tullete dette av BMW :) totalt unødvendig å pakke inn pæra på denne måten.

Men du fikser det Jan, lykketil med jobben videre.

Flott å se at du steller så bra med lille E91 :) tenk at denne var tiltenkt pressa, så har du fått fiksa den såppas at den er god som hverdagsbil.

Ja det er tullete uten tvil Morten .😊

Satser på at dette går iorden greit og mange takk .

Er enig i det at det var utrolig at den skulle blitt spiker .

Og igjen med litt innsats på sånn type bil ,så har man en kjempekjekk hverdagsbil .😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...