Gå til innhold

Sveigis sin e61 530 d 2005 modell.Update.

sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Kufatec har jeg i F10 og hadde det i E60. Jeg monterte ikke noen av de selv, så det kan jeg ikke uttale meg om. Men det har fungert flott i begge bilene. Ikke noe å lure på, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt når alt bare fungerer og flyter av gårde, Jan! 

Ser du nevnte noe om telefon og bluetooth. Bilen din har utstyrskode 638 autotelefon (dette var tilgjengelig på de tidligste E60/E61ene) og denne skilles seg ut fra 644 bluetooth-telefon ved at bilen din ikke har bluethoot for oppkobling av egen telefon. Løsningen blir derfor å demontere og fjerne 638 for så å ettermontere 644. Alternativt om man går veien om CIC og NBT med combox og original DAB+ hvis man skal tøye strikken. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, *MrB* skrev:

Kufatec har jeg i F10 og hadde det i E60. Jeg monterte ikke noen av de selv, så det kan jeg ikke uttale meg om. Men det har fungert flott i begge bilene. Ikke noe å lure på, egentlig.

Takk det var bra og høre 😊

Jeg har jo lest litt på FB men der står det jo så mye rart .

3 timer siden, Saltkjelen skrev:

Kjekt når alt bare fungerer og flyter av gårde, Jan! 

Ser du nevnte noe om telefon og bluetooth. Bilen din har utstyrskode 638 autotelefon (dette var tilgjengelig på de tidligste E60/E61ene) og denne skilles seg ut fra 644 bluetooth-telefon ved at bilen din ikke har bluethoot for oppkobling av egen telefon. Løsningen blir derfor å demontere og fjerne 638 for så å ettermontere 644. Alternativt om man går veien om CIC og NBT med combox og original DAB+ hvis man skal tøye strikken. :) 

Ja det liker jeg og faktisk Lasse ,er liksom det som er så greit .😊

Ahh der kom svaret jeg ventet på og takk for info ,tror jeg må finne en sånn og når det er gjort så må jeg nok kontakte deg for veien videre .

Det og tøye strikken her kunne jeg nok lett ha gjort ,men nå har jeg kjøpt noe annet som koster litt her så må bruke litt vett 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nærmer seg jul i en voldsom fart her nå og det er ikke måte på hvor mye som må ordnes her og der 😊

E61en har blitt brukt flittig til gavebytting og diverse ,det er jo sånn det er på denne tiden .😊

Men før jeg skulle ha ei økt idag ,så sitter jeg i sofaen og manner meg opp .

Da hører jeg i det fjerne en litt sånn type mandig lyd som kom brummende i mot der jeg bor .

Kona sier der er en grisefin Bmw på utsiden hos deg og jaggu fikk jeg et lite besøk av @Walkabout her 😊

Alltid koslig det med besøk ,men idag stod oppdragene i kø så ble ikke tid til kaffe eller noe denne gang ,men neste gang du er forbi så har jeg bedre tid.

Igjen morro når medlemer her stikker innom .😊

Ellers står den klar for mer oppdrag nå straks :

IMG_4154.thumb.jpeg.187409ac8513e7aa693643a3c9a44248.jpeg

Og jaggu fikk jeg gave fra e61 igjen og :

IMG_4155.thumb.jpeg.ee7af54f32d1f1147b0e8e366ae62f9c.jpeg

Denne jævla dritten her har jeg ikke hatt siden i vinter og samme feilen vises denne gang og .

Setematte passasjerside .

Rart det alltid kommer på denne siden av året og hadde håpet på at det kun var noe forbi gående men .

Jeg får ta ut alle koplingene som jeg gjorde i vinter og gi de en liten service ,hvis ikke noe hjelper ,ja da er det å hoste opp tre laken for ny matte og bytte den .

Det kjipe er jo om det ikke er det at det kan være noe annet som trigger .

Er det en mulighet og lese av noe livedata på IStA angående dette tro ?

Spør pga jeg ikke har peil 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• sveigis changed the title to Sveigis sin e61 530 d 2005 modell.Besøk og div annet.

Da fikk man feiret julaften og koslig var det 😊

Så var det dette med gaver igjen da ..

Jeg har jo absolutt alt og trenger ikke noe ,likevel så slapp jeg ikke unna gitt.

Dere skjønner det at døtrene mine de fanger opp situasjoner når jeg er irritert når jeg holder på med bilene .

Og den ene hadde fanget opp en situasjon i høst der de hadde hørt følgende situasjon :

Jeg er så jævla lei av disse tynne dritt startkablene fra Biltema ..

Åååå gode Gud kan du sende ned en Startbooster nå ?

Og hva endte det opp med igår ?

Joda både jumpstarter og startkabler samt mye annet på bildet :

IMG_0675.thumb.jpeg.c242a6482876e21516dffe50cdbad7e8.jpeg

Div vask og midler som passer meg fint :

IMG_0676.thumb.jpeg.f775c2fc460b10bb8208c343dfc68c65.jpeg

Jeg skal etterhvert lage om det ene soverommet til mancave og den første pynten dukket opp :

IMG_0677.thumb.jpeg.3f10c7829fe8b93ce5c3733e9a7524a1.jpeg

Her skal Bmw være tema selvsagt ,et rom jeg kan ha i fred med venner og div når jeg har besøk .

Fryktelig koslig å få gaver som jeg trenger av disse tuppene mine .😊

Ellers skal bilen nå brukes til Sandefjord imorgen og er ryddet og klar for det :

IMG_4162.thumb.jpeg.ce48d85e4a2dee040811a459755524ff.jpeg

Noe vask utvendig gadd jeg ikke i og med det er sørpete og fælt ute .

Begge kjøleskapene inne er helt fulle så koffertrommet har fungert som kjøleskap til brus og øl her de siste dagene :

IMG_4163.thumb.jpeg.7154fedbe447de34395f1d2460e1451e.jpeg

Blir godt med en tur igjen med bilen nå .😊

Ellers fortsatt god julehøytid folkens .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• sveigis changed the title to Sveigis sin e61 530 d 2005 modell.Update.
6 timer siden, sveigis skrev:

Da fikk man feiret julaften og koslig var det 😊

Så var det dette med gaver igjen da ..

Jeg har jo absolutt alt og trenger ikke noe ,likevel så slapp jeg ikke unna gitt.

Dere skjønner det at døtrene mine de fanger opp situasjoner når jeg er irritert når jeg holder på med bilene .

Og den ene hadde fanget opp en situasjon i høst der de hadde hørt følgende situasjon :

Jeg er så jævla lei av disse tynne dritt startkablene fra Biltema ..

Åååå gode Gud kan du sende ned en Startbooster nå ?

Og hva endte det opp med igår ?

Joda både jumpstarter og startkabler samt mye annet på bildet :

IMG_0675.thumb.jpeg.c242a6482876e21516dffe50cdbad7e8.jpeg

Div vask og midler som passer meg fint :

IMG_0676.thumb.jpeg.f775c2fc460b10bb8208c343dfc68c65.jpeg

Jeg skal etterhvert lage om det ene soverommet til mancave og den første pynten dukket opp :

IMG_0677.thumb.jpeg.3f10c7829fe8b93ce5c3733e9a7524a1.jpeg

Her skal Bmw være tema selvsagt ,et rom jeg kan ha i fred med venner og div når jeg har besøk .

Fryktelig koslig å få gaver som jeg trenger av disse tuppene mine .😊

Ellers skal bilen nå brukes til Sandefjord imorgen og er ryddet og klar for det :

IMG_4162.thumb.jpeg.ce48d85e4a2dee040811a459755524ff.jpeg

Noe vask utvendig gadd jeg ikke i og med det er sørpete og fælt ute .

Begge kjøleskapene inne er helt fulle så koffertrommet har fungert som kjøleskap til brus og øl her de siste dagene :

IMG_4163.thumb.jpeg.7154fedbe447de34395f1d2460e1451e.jpeg

Blir godt med en tur igjen med bilen nå .😊

Ellers fortsatt god julehøytid folkens .

Haha, men da vet du trikset til neste jul Jan, åååååå gode gud, kan du sende et mig apparat ASAP 😅🎁 Fint å se dere har hatt en flott jul 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Olaandref skrev:

Haha, men da vet du trikset til neste jul Jan, åååååå gode gud, kan du sende et mig apparat ASAP 😅🎁 Fint å se dere har hatt en flott jul 😃

Du må ikke gi Jan noen ideer nå @Olaandrefellers så kommer det straks noen bilder fra @sveigis der han står i sludd, +2 og tester ut det nye sveiseapparatet.😅 Gjerne litt vind i tillegg.🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Olaandref skrev:

Haha ja det var det 😅😅.

Jada vi har hatt det fint så langt Ola-Andre 😊

7 timer siden, Rune-K skrev:

Du må ikke gi Jan noen ideer nå @Olaandrefellers så kommer det straks noen bilder fra @sveigis der han står i sludd, +2 og tester ut det nye sveiseapparatet.😅 Gjerne litt vind i tillegg.🤣

Huff nei 😅

Jeg har vært med noen ganger med venner der det sveist i vind osv og ikke noe gøy det nei 😅

Men sveise skulle jeg likt og kunne for det hadde spart meg for mye egentlig .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   2 medlemmer

• Opprett ny...