Gå til innhold

Hvilken olje bruker dere på deres BMW


Jonas Nielsen
 Share

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Merker du noe forskjell på å kjøre en såpass "tykk" olje kontra f.eks 5w-30? 

 

En av grunnen til at jeg begynte å kjøre med den er at det er den gamle BMW Motorsport oljen også sto det "BMW High Performance Diesel Oil" på den. 

433911929_2016-10-2216_38_33.thumb.jpg.f3a2e1ec2ad28ae7694783e7ba344fc1.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
På 23.8.2023 den 8.59, ///M-ini95 skrev:

F10 N47S1 - BMW 0W-30 olje. Tidligere brukt Mobil 1 ESP 0W-40, men den har mistet LL04 sertifisering. 

E61 M54 - Castrol 5w-40

Viktigere å bytte olje ofte enn hva slags merke du bruker. Benytter du av oljer med riktig sertifisering (f.eks LL04) så er du mer enn trygg nok

Men ja, som @Otis påpeker er det kanskje lurt å fortelle hva slags motor det er snakk om.

At den har mistet LL04 spesifisering betyr ikke noe, det er bare at det er blitt strengere krav til oljen og nyere motorer, ser ut for at LL04 oljen ble forandret i 2018 (Var det da Shell tok over for Castrol kanskje?)

 

 

https://www.q8oils.com/automotive/bmw-ll-04-specification/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Bruker RUP 5W40 på vår B48. Også ilag med ceratec på hvert 5. Oljeskift sånn ca.

En fantastisk god olje på papiret, spesielt om du ikke er av de som er opptatt av å spare en dråpe drivstoff med 0w20 olje.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, ball skrev:

@Hpi

Bruker du Ravenol RUP 5w40 med ceratec? 

Nei jeg gjør ikke det. Brukte Ceratec i Liqui Moly olja.  Ravenol Rup inneholder både molybden og wolfram som forsåvidt er samme greia som Ceratec. Jeg spurte også på et oljeforum hvor jeg leser endel som heter "Bob is the oil guy" om Ceratec i Ravenol Rup gjorde den enda bedre men fikk tommel ned på det. De mente enda mer av det samme ikke nødvendigvis gjorde ting enda bedre men kanskje til og med verre 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...