Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Siden kontrolleren ikke ville lyse opp, men fortsatt funka ellers, Så var det uanssett bare og få demontert den. Ta en titt over og se om det er noe jeg kan fikse selv, eventuelt om jeg skal sende den til noen som lever av faget, eller kjøpe ny.

Ut med midtkonsoll igjen! skulle til og si for siste gang, men da lyver jeg. Jeg skal jo ha Sport girvelger også. har bare ikke fått prioritert den ennå. 

IMG_8087.thumb.JPEG.39fe51b2613143012a09e08f785453ea.JPEG

sånn ser den "nye" kontakten ut i midtkonsoll. skal man bygge om fra CCC til CIC så må den kontakten, og den til skjermen bygges om. de gamle ledningene satt jeg tilbake inn i den andre tidligere brukte delen. her har jeg som sagt fått mye hjelp av Tommi. so også er mest kjent her inne som SweetBMW

IMG_8086.thumb.JPEG.c5b242bffa435927150263c6e85f5d70.JPEG

åpna kontrolleren for og titte, og det så jo kake ut. fant en lokal helt som driver med slikt og bestemte meg for og se om han fikk den til og lyse igjen 

IMG_8017.thumb.JPEG.2d50f7c34d5a85ea26905d2e8fadef22.JPEG
IMG_8019.thumb.JPEG.56f83051c9af7e042d996aa98c735fdb.JPEG

fikk den tilbake med skuffende resultat.. men han er inne på noe. fikk beskjed om og levere den tilbake til han, så skulle han ordne resten. helt greit 

IMG_8090.thumb.JPEG.c23f53bae7807ada411a9ac61c5e79bb.JPEG

så får vi se om han faktisk klarte og redde den. har henta den allerede, men har ennå ikke kommet meg ut i garasjen for og teste den ut. Har også funnet nye knapper til denna på Ebay, så kanskje jeg bare kjører på med og få den fornya når man først er i gang! 

IMG_7323.JPG.8e62799987677c8d58eb4992b85d6776.JPG

Har noen en sånn sports girvelger liggende? nå som det først er nevnt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult prosjekt å følge med. Har øynene oppe for en pen og godt utstyr e6x facelift med m57, men få der ute med CIC og riktig utstyr, men har ikke noe hastverk, så venter til det dukker opp noe.

Blir det å ettermontere ratt med paddles på også? Regner med den «sportsknappen» blir kodet til å virke?

veldig morsomt å se på sånn ettermontering. Håper på minst mulig ettermontering for min del, penga flyr fort. Du fikk vel denne for en meget gunstig pris leste jeg, så da går jo regnestykket opp annerledes, naturligvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, tennbrikket skrev:

Kult prosjekt å følge med. Har øynene oppe for en pen og godt utstyr e6x facelift med m57, men få der ute med CIC og riktig utstyr, men har ikke noe hastverk, så venter til det dukker opp noe.

Blir det å ettermontere ratt med paddles på også? Regner med den «sportsknappen» blir kodet til å virke?

veldig morsomt å se på sånn ettermontering. Håper på minst mulig ettermontering for min del, penga flyr fort. Du fikk vel denne for en meget gunstig pris leste jeg, så da går jo regnestykket opp annerledes, naturligvis. 

Morro at flere følger med da 🤩 Pene og godt/riktig utstyrte E6x begynner det og bli lenge mellom.. og de få der ute som er i bra stand, holder seg meget godt i pris.

Jeg koser meg veldig med og oppgradere osv, og når man har en som SweetBMW til og hjelpe til med koding og alle de dumme spørsmålene man skal komme med, så går ting veldig bra, og ting blir ekstra gøy!

men nei, ratt med paddles er ikke noe jeg prioriterer. Skulle jeg få kasta det i fanget så hadde jeg uten tvil montert det og kodet det inn, men jeg føler ikke behovet for og skulle ha det på prioriteringslista. Girvelgeren må derimot kodes inn med knapp. Men det ligger klart til og bare hukes av i ISTA P, så det er en veldig smal sak 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.11.2023 den 18.53, E.C. skrev:

Hva er 2023-løsningen for å få fungerende kart på CIC? Kjører man først firmwareupdate til nyeste versjon og deretter noe hack?

Helt ærlig, så har jeg faktisk ikke peiling 😅 jeg kan skru, pinne om kontakter og bruke hendene. Men når det kommer til elektronisk integrering så er jeg blank 😅 jeg lærer jo heldigvis litt mens jeg får hjelp av SweetBMW, og jeg vet jo hva som skal til, når jobben er gjort. Men detta med kart må vist gjøres med ordentlig verktøy, og ikke den 50-kroners kabelen min fra bimmerfix. Så bilen får seg en tur inn til Oslo til sommeren igjen, så man får koda inn kart osv, samt combox og hele ruklet der hos SweetBMW. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
  • 3 weeks later...
På 5.12.2023 den 8.43, viggo E34 skrev:

Arti prosjekt, spennende å se litt e61 :bmw:

Å her gjøres det da en formiddabel jobb :applause:

Takk for det! Har et håp om at dette skal bli en eller anen toppliste 😅 men vi får se da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden jeg har lastet opp noe. Det har ikke skjedd noe på bilen. Der får jeg ikke gjort så veldig mye heller, siden montering og sånt anser jeg som unødvendig før lakk 😅

MEN jeg sitter ikke på ræva! Detta er hva jeg styrer med om dagen utenom jobb

IMG_8451.thumb.jpeg.65bfa414fff67878904c092b9e602c22.jpeg

Er full rulle med oppstart av Sandefjord Billakkering, som skal åpne dørene iløpet av Januar, så her blir jeg nok litt opptatt frem til åpningsdag. Da skal vi jo også ta inn Bmw’en og begynne på den. Er mye forarbeid før lakk, så da blir det naturligvis mye dokumentasjon! 
IMG_8450.thumb.jpeg.5eb62cf7286f567de6f2c35d9b92ec85.jpeg

Et j*kla rot, men gulvet et ferdig støpt og boksen er på plass! Nå kan arbeidet med og tilpasse resten av lokalet starte. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.12.2023 den 23.20, sveigis skrev:

Spennende dette med nye lokaler og jobb 😊

Blir og gøy å se videre på e61en her .

Jeg bare hjelper en kompis med og sette opp. Jeg trives veldig godt som kranbilsjåfør, så blir nok og fortsette med det frem til jeg går av med pensjon om 40 år 🤠

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag ble det litt rydding i garasjen. Da falt det meg også inn og starte opp bilen, og la den gå seg varm. Da fikk jeg også i samme slengen sjekka at cic kontrolleren fungerte, for den har jeg ikke testa. 
IMG_8481.thumb.jpeg.ca442f35fa551fa6490840d846fc081c.jpeg

Og den funka jo som bare det! Lys i spiller er det også! 
IMG_8482.thumb.jpeg.fd1506b098813f94a7186ef7e34c38d0.jpeg


fikk rulla ut bilen også, så den fikk stå ute og gå seg varm. 

IMG_8480.thumb.jpeg.9d1d75a8bfa3c845c643dca018d59de6.jpeg
 

men jeg har et problem. Klimaanlegg blåser kun motortemp. Uansett hvor kald luft jeg setter klima til, så blåser det kun motortemp. Med andre ord så står varmen på full «blæst» uavhengig av instillinger på klimapanel. Hastighet på vifte får jeg justert da, men den max knappen med snøkrystall på funker heller ikke. Noen som vet? 
 

Håper alle har en God Jul 🎅🏽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, E.C. skrev:

Er sensoren for utetemp knerta sammen med frontfangeren? Hvis bilen tror at det er -40 ute (= åpen krets tempsensor) så vil du kunne oppleve spennende symptomer.

Sensoren for utetemp var knekt, drept og tvinna sammen. Har reparert kabel og satt på ny sensor, så den viser riktig utetemp nå. Tenkte detta var problemet tidligere, da den kun blåste varmt når jeg kjørte hjem fra Ålesund i sommer. Men har vist ennå samme problemet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...