Gå til innhold

Vår 24’ iX1


Ron Jeremy
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg snakket med selger.

Jada, det er default at dørene låser seg ved igangkjøring.
Og det kan ikke kodes bort eller velges bort, dessverre.
Har valgt optionen at dørene åpnes ved aktivering av «brekket».

Det fungerer minst ille pr nå og kan nok tilvennes.

Ellers plukket jeg opp det originale takstativ fra BMW.

Selger sa dette var Thule (med BMW branding) og anbefalte Thule takboks.

Ingen umiddelbar hast, men får ta en kikk på Thule bokser etterhvert.


Plukket også opp denne Ava’n, den forrige Karcher ble jeg uvenner med og selvsabortere. 😂

IMG_0032.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, ahj skrev:

Bimmercode klarer ikke enda å kode siste versjon av Idrive så vidt jeg klarer å lese meg opp på. 
@Saltkjelen du vet dette kanskje? 

HU5 /MGU22 (iDrive 8.5) har "secure coding", men det kommer (en del russere er allerede på saken) garantert kokemuligheter i fleng. Det er allerede mulig å komme seg rundt secure coding på MGU22, men det er avansert og gutta som kan det tar seg godt betalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Saltkjelen said:

HU5 /MGU22 (iDrive 8.5) har "secure coding", men det kommer (en del russere er allerede på saken) garantert kokemuligheter i fleng. Det er allerede mulig å komme seg rundt secure coding på MGU22, men det er avansert og gutta som kan det tar seg godt betalt. 

«Problemet» er at man må ta FEM/BDC på benken og lodde ut  security chippen (på sammen måte som «virginizing» på KOMBI funker) og programmere denn chippen på nytt for å så sette tilbake. Det var hvertfall siste jeg fått med meg. 
Om du har hørt om metode uten hardware modifisering er det håpefullt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil! 
Det inspirerte meg så mye at jeg tok en prøvekjøring med ix1 - og jeg ble veldig begeistret. Bak meg selv satt jeg litt trangt men ikke aller verst. Fremme var det massasje, godt ratt, relativt mykt og behagelig understell, flott lyd fra popanlegget og det nye infosystemet lot jeg som om ikke var der 😊 Var tross alt i bilen for å teste den. Føltes veldig bra! Tror du kommer til å trives godt i den en stund 👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, F25x3 skrev:

Gratulerer med ny bil! 
Det inspirerte meg så mye at jeg tok en prøvekjøring med ix1 - og jeg ble veldig begeistret. Bak meg selv satt jeg litt trangt men ikke aller verst. Fremme var det massasje, godt ratt, relativt mykt og behagelig understell, flott lyd fra popanlegget og det nye infosystemet lot jeg som om ikke var der 😊 Var tross alt i bilen for å teste den. Føltes veldig bra! Tror du kommer til å trives godt i den en stund 👍🏼

Takk!

Gøy å høre, trenger ikke la seg overbevise, men teste og selv danne seg sitt eget inntrykk.

Alle har forskjellige utgangspunkt og referanse.

Kom gjerne med flere inntrykk/tanker om du har.

😊

Ventet på jentungen idag, så kjedet meg litt.
Så besluttet jeg å helt slå av fil varslingen, hadde en opplevelse i går.
Jeg skulle kjøre forbi en syklist i veibanen, han lå på høyre veiskulder. Så kjørte forbi i grei avstand til syklisten, men var tydeligvis (for nær) mot midtdeleren.
Bilen ble så hysterisk opptatt av midtlinjen at den heller ville dytte syklisten ut av veien.

Er kjekt med hjelpesystemer, men de fungerer ikke alltid knirkefritt eller som tiltenkt.

La også inn parkeringsbetaling i meny systemet… Får se hvordan det fungerer? Tror jeg bare har igjen å aktivere «Charge to go» nå, før alt skal være «oppe å gå»?

Men litt usikker hvor mange ladere som er aktivert med denne optionen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...