Gå til innhold

Vår 24’ iX1


Ron Jeremy
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, da ble det en grei løsning, vi leverer inn vår 21’ iX3 og henter ut en ny iX1.

Dette er da en November produsert bil med iX nyrene og iDrive 8.5.

Specs, tja det er en Fully Charge, i Mineral hvit farge, M sport og alcantara seter med blå søm.

Ekstra utover FC:

El + massasje på passasjer sete, solbeskyttende ruter (nei ikke standard) + high gloss shadow line utvidet.

BSI i 4 år, og 18» vinterdekk, samt lakkforsegling.

 

Er et 14 dagers vindu for justeringer, er på gjerdet mtp oppgradering til 19» på sommeren.

Levering estimert til jul.

Innspill mottas!

😃

Som en liten anekdote, det er jo offisiellt en WLTP på 440km på iX1, men på BMW sine sider (ved bestilling av konkret bil) er den estimert til å gå 520km?! 
Litt spent på hvor effektiv iX1 blir ifht vår nåværende, forventer ikke noen forskjell på rekkevidden fra vår iX3, siden jeg uansett ikke sparer på nøytronene, kanskje heller et par mil i dissfavør?

BMW i5 har pay and Charge, iX1 får også det, i tillegg har BMW avtale med Circle K, Tesla (trenger Tesla konto) og alle andre.
Slik at potensielt er lademulighetene for BMW maksimert og større enn noensinne. 
 

 

 

 

 

IMG_9209.jpeg

Endret av Ron Jeremy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kjennern skrev:

Gratulerer, ser ut som en flott bil. Fikk lyst til å prøve en faktisk.

 

Hvordan fungerer det med BMW og Tesla? Lader man via BMW Charging ? 

Jeg forstod det slik ja, skal snuse litt mer konkret på det.

Selger hadde nettopp vært på kurs om det. 

Er jo også mye utstyr som er optimalt som abn, en uke, en mnd eller lenger. F.eks håndfri kjøring, noe jeg har hatt på vår iX3 - men som jeg syns er en gimmick pr nå og jeg ikke bruker aktivt - i den tilstand den fremstår nå.

Men at enkelte utstyr kan brukes til en ferie eller ved spesielle anledninger syns jeg er praktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Kjennern skrev:

Gratulerer, ser ut som en flott bil. Fikk lyst til å prøve en faktisk.

 

Hvordan fungerer det med BMW og Tesla? Lader man via BMW Charging ? 

Skal du lade på Tesla sine ladere må du laste ned Tesla sin app. Opprette bruker, legg til et kort. 
Når du åpner app, velger du lad ikke Tesla. Velg stolpe nr. start lading, så koble til kabel, tar alt fra 15-45 sek. så starter lading.

I appen står det, plugg inn kabel, så velg stolpe. Dette fungerte ikke for meg. Var forrige uke i Trøndelag, ladet kun på Tesla sine ladere, halv pris mot andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, CrZyWiz skrev:

Gratulerer! Hentet min iX1 i helgen som var, positivt overasket over bilen :)

Gratulerer selv!

Fortell gjerne om bilen og inntrykkene så langt 😀

@Ampera

Litt blandet drops ifht erfaring skjønner jeg ang Tesla lading. Spent på hvordan pay and Charge (og når den vil komme OTA) vil fingeren praksis.

Endret av Ron Jeremy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bil i bestilling @Ron Jeremy! Ser ut som en fin spec du har valgt. Kjør på med 19" eller 20" - det vil løfte bilen et par hakk.

Til orientering har bilen iDrive 9 og er Android-basert. iDrive 8.5 (Linux) er for biler med iDrive-kontroller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Gratulerer med bil i bestilling @Ron Jeremy! Ser ut som en fin spec du har valgt. Kjør på med 19" eller 20" - det vil løfte bilen et par hakk.

Til orientering har bilen iDrive 9 og er Android-basert. iDrive 8.5 (Linux) er for biler med iDrive-kontroller.

Takk Lasse, vurderer 19», men syns disse ser optisk «små» ut.

Se bildet.

Hva tenker folket?

Mtp iDrive versjon, spurte jeg om dette et par ganger, forskjellen mellom 8.5 og 9 skal ikke være HW basert, kun at 9.0 er android OS.

Idrive 8.5 vs 9.0 skal se lik ut og fungere likt. 
Later til at selgeren er litt forvirret selv?

Skal grave litt mer på dette, men gitt at det ikke er forskjell, eller merker noe opp/nedgradering, er dette ikke noe som affiserer meg mye.

 

IMG_9162.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ron Jeremy Jeg stemmer for største mulige felg! :D 

Nei, det er ikke helt enkelt å holde styr på dette her. iDrive 9 deler ingen likheter med iDrive 8.5, bortsett fra at de visuelt ser like ut og har samme funksjoner. iDrive 8.5 er Linux og iDrive 9 er Android. Biler med iDrive-kontroller får derfor iDrive 8.5 og biler uten iDrive kontroller får iDrive 9. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, fupsaker skrev:

Sikker på du ikke bestilte iX1 20e? :D Speccet nettopp opp en tilsvarende utstyrt: 419km. Uansett, grattis! Tror det blir et særdeles bra eierskap og at totalpakken er minst like bra som iX3. :) 

Hehe, tallene jeg referer til blir generert ved bestilling. 
Disse endres fra 18» til 19» f.eks, her skilte det ca 2 mil.

Det er selvsagt ikke noe poeng å velge 18» ved skarve 2 mils rekkevidde.

 

 

IMG_9205.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Ron Jeremy changed the title to Vår 24’ iX1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...