sveigis Skrevet November 6 Share Skrevet November 6 Ja det med eu kontroller og feilene der kan fort bli et irritasjonsmoment hvertfall om de kun skriver feil bare for å forsøke seg ,har selv vært der og det endte med at jeg kjørte opp til min lokale trafikkstasjon og tok en prat med de der . Starter og klikk klikk ,det kjenner jeg til .😊 På min forrige e61 var det akkurat det samme og da måtte ny starter inn . Mitt problem var jo at jeg fremdeles hadde null reaksjon så bil ble kjørt opp til Bavaria da startsperre hadde koplet seg på . Men bra barna dine har en far som kan skru og hjelpe til Viggo 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet November 6 Forfatter Share Skrevet November 6 (endret) Ja, det blir litt for dumt synes jeg. Legge med 1er feil på linje med manko på refleksvest for å få inn 10k ekstra. Var kjedelig med starter, men svigersønn å guttungen skrur begge 2. Bilmekaniker lærling begge, men man kan jo ikke alt så er jo kjekt å ha noen å spørre. Det gjør vi vell alle innimellom, hvertfall jeg 😅 Google å YouTube å Bimmers ikke minst 💪🏼 Skal ha det med startsperre i bakhodet til di skal montere så di er klar over at det kan være no der, satser det ikke er mer følgefeil å frøkna har egen bil gjenn fortløpende Endret November 6 av viggo E34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet November 23 Forfatter Share Skrevet November 23 Skulle vist vise seg å bli tvær denne sorte e61 520d'n... ville jo ikke starte da jordingskabel var røket, jorda motor direkte og fikk den hjem. Svigersønn skulle starte neste dag å flytte den på bukk å da ville den ikke bytte gir, ble no ordning med nødgir til nøytral og slept bort på bukk. Bytta jordingskabel og starter sa bare klikk, starter ble demontert og funnet defekt. Kjøpte starter på høggern og prøvde på ny, fortsatt bare klikk... noen som har vært borti dette? Starter om kjører direktestrøm på starter, men ville da ikke i gir... Svigersønn har sett på nett at det kan være CAS modul som er gåen? Datra hadde vistnokk nevnt noe om svidd lukt da den ikke ville starte? Skal selv hjem fra jobb på tirsdag så jeg kan få feilsøkt litt etter det, men alle tipps mottas med takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 23 Share Skrevet November 23 Les av feilkoder først, så får vi se. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet November 23 Forfatter Share Skrevet November 23 Ja, blir det til onsdag tenker jeg. 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet November 27 Forfatter Share Skrevet November 27 Tatt en kjapp titt på 520d til datra, fikk sletta feilkoder og sitter gjenn med denne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet Desember 4 Forfatter Share Skrevet Desember 4 (endret) Ikke fått funnet ut så mye fornuftig på e61 fronten, prøvd å lest oss opp litt. Så har kommet fram til ett par releér som skal sjekkes, samt CAS modul dersom releér ikke gir noe resultat. Har sett noen har hatt svidde elementer inni ved noen tilfeller. Ellers bikka G31 116k km idag Så da har mann kjørt drøye 30 000km etter overtagelse av bil stadig imponert over hvor god disse bilene er, ser litt på nye vinterdekk å tenker det blir nye hakka r5 piggfritt på denne. Står på hakka r2 fra 2017 som sitter noe dårlig på nullføre, sørpe og våt is. Endret Desember 4 av viggo E34 papertiger, fupsaker og sveigis reagerte på dette 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet Lørdag kl. 16:25 Forfatter Share Skrevet Lørdag kl. 16:25 Feilsøking på E61 520d Har drivd på med litt feilsøking å fram å tilbake, lest opp å ned å fram og tilbake. Er vistnokk ganske vanlig at denne feilkoden kommer ved brudd på jordingskabel CAS kjører i jord internt å dermed svir seg. så endte opp med å nappe den ut og åpne den Snapchat-2039800577.mp4 så her får vi se om vi får koda inn ny eller bytte komponenter 😅 mr.pingu reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet Søndag kl. 15:26 Forfatter Share Skrevet Søndag kl. 15:26 La ut en forespørsel på Facebook og kom i kontakt med BimmerFiks som tydligvis har stålkontroll på det meste med koding å slikt. Så blir å kjøpe en brukt enhet og sende begge ned til han fortløpende, så kunne han kode om ny enhet så det blir plug and play 😉 Har funnet ut det er flere muligheter for å fixe dette, man kan bytte svidde komponenter, her er ting i minste lager for vanlig loddebolt å mine fingre værtfall😅 en annen løsning er å kjøpe ny modul og lodde over hovedplata som har vin nr osv, dette skal og funke uten å måtte kode noe. Så her blir det enkleste å få sendt nedover for koding så det blir bra med en gang 😅 mr.pingu reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå