Z800 Skrevet November 7 Share Skrevet November 7 Vet ikke hvor jeg skulle skrive dette, men satser på off topic. Lurer på å bytte ut bil nr 2 til en kassebil. Har kikket litt på finn og det ser ut som Ford transit courier med 1.0 ecoboost er veldig mye bil for penga. Men ser ut som den 1.0 bensinmotoren kanskje ikke er av beste kvalitet? Noen som har erfaringer med den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet November 7 Share Skrevet November 7 Noe kort svar da jeg er på reise. Min anbefaling er IKKE kjøp, har solgt noen hundre varebiler nå og den bilen der er den eneste jeg ikke tar inn. Om bilen nettopp har byttet registerreim så kanskje du er trygg men reima går konstant i oljen og er relativt kjent for å kapitulere med påfølgende motor ras. Kjøp diesel men der og er det viktig at reima er byttet, nok av havari der og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 7 Share Skrevet November 7 Jeg vil moderere snagg litt, for det største problemet med reima virker å være neglisjering av oljeskift. Da dreper du reima med avfallsstoff fra motoren. Om man skifter olje, mer enn det fabrikken sier så virker reima å holde ganske bra. Men noe særlig over 100kkm vil jeg følt meg litt utrygg, om reima ikke har vært skiftet. Det er mulig å måle bredde på reima, for å sjekke slitasje, før man skifter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 7 Share Skrevet November 7 Finn en med dieselmotor, de 1,0 Ecoboost motorene kan være litt trøblete hvis ikke noen har vært veldig påpasselige med vedlikeholdet. Noe man sjeldent er med en slik liten og billig varebil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z800 Skrevet November 7 Forfatter Share Skrevet November 7 Ja da utgikk den. Kan jo godt ha diesel men er møkkalei av egr og partikkelfilter problemer så har mest lyst på bensin. Er bare småkjøring i bygda. MB Citan ser jo også grei ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 7 Share Skrevet November 7 Jeg forstår ikke helt hatet mot ecoboost. Skift reima når du kjøper da? Da er bilen sannsynligvis mer problem fri enn diesel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet November 7 Share Skrevet November 7 39 minutter siden, Otis skrev: Skift reima når du kjøper da? Denne jobben tar 13-14 timer så billigbilen blir fort mye dyrere. Å måle bredden på reima er en ting, men reima går i oppløsning over det hele og de bitete tetter oljesil osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 7 Share Skrevet November 7 3 timer siden, Otis skrev: Jeg forstår ikke helt hatet mot ecoboost. Skift reima når du kjøper da? Da er bilen sannsynligvis mer problem fri enn diesel. Det er ikke snakk om noe hat mot Ecoboost, det er flotte motorer som yter helt fantastisk når man tar størrelsen i betrakting. Og bytter man reima og er nøye med oljeskift så er dette driftsikre motorer som fint klarer 250-300 000 km. Utfordringen med motoren er at den er konstruert for at regreim ikke skal byttes, da den går i Olje. Så fant Ford ut at dette ikke var så lurt likevel, så da innførte de en 10 års intervall på denne reima. Og siden reima opprinnelig ikke skulle byttes så er denne jobben langt mer omfattende f eks på en 1,5 TDCi eller 2,0 TDCi. Så på en Ecoboost så må man regne ett sted rundt 30 000,- for å bytte reg reim, de verkstedene som sier de kan gjøre dette for 15 lapper vet ikke hva de snakker om. Og når en del Fiesta og Focus når 10 år så nærmer prisen av ett regreim bytte seg verdien på bilen, og da gir mange faen i å bytte reima. Også havarerer motor og Ecoboost er noe dritt… Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skoglund Skrevet November 8 Share Skrevet November 8 Olje pumpen er drevet av gummi som går ned i oljesumpen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 8 Share Skrevet November 8 Høres litt kjent ut. Tror det var en tysk produsent som mente at registerkjedet aldri skal byttes, så det kan like gjerne sitte bakerst på motoren, mot torpedoveggen. Rune-K, TRF, laffe og 10 andre reagerte på dette 1 12 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z800 Skrevet November 8 Forfatter Share Skrevet November 8 Ser det er veldig lite bensin i varebiler. Hvordan er Forden i diesel? Er den som hvilken som helst annen dieselbil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet November 9 Share Skrevet November 9 En bekjent av meg kjøpte en brukt Ford Fiesta 1.0 Ecoboost, og fikk raskt motorproblemer. Tapte 30 000kr på den. Jeg eide en Transit Connect 1.5 TDC 100hk noen måneder før i år som jeg kjørte 7000km med. Kjekk og grei bil, men undermotorisert. Gikk meget godt med software-oppdatering. Selv ville jeg nok ikke kjøpt en slik hvis du stort sett bare skal surre rundt i bygda med småkjøring, da ville jeg heller kjøpt en Yaris Verso 1.3-84hk. Mindre varerom og ikke skyvedører, men gode biler. Andre alternativ er personbiler som er varebil-regget, f.eks Chevrolet Tahoe, Astro, Toyota Previa, Ford Galaxy, Opel Zafira, Mitsubishi Outlander, Peugeot 5008, Jeep Cherokee eller Chrysler Voyager. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 9 Share Skrevet November 9 Wow…det er langt fra Ford Courier 1.0 til Chevrolet Tahoe 😂 mr.pingu reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå