sveigis Skrevet Desember 7, 2024 Skrevet Desember 7, 2024 Her ser man igjen et bevis på hvordan et forum skal være 😊 Seriøse svar og ikke minst fra noen som har erfaring kontra Benny fra Broom som googler feil og antar det er sånn. Men du @sdhild99 ? Nå har jeg kjent deg noen år og du er en person jeg føler tar kloke avgjørelser og skjeldent kjøper noe uten at det er nøye planlagt ,bare det er en god ting . Men om du velger en sånn type bil er det jo to ting som skjer : -En som fungerer upåklagelig og går knirkefritt -Du kan risikere at du får en utgiftspost som virkelig kan ødelegge . Det siste tror jeg neppe vil skje nettopp pga du er så nøye og gjør en grundig research på tingene ,så du bør nok bare handle en Sven David .😊 Kan jo nevne meg selv som et eksempel ,når jeg sa jeg skulle ha e61 første gang for 10 årsiden ,ble jeg omtrent lynsjet om hvor dyr og stor drittbil dette var . Faktum ?Den beste bil jeg noensinne har hatt og gikk knirkefritt i 4 år . Som igjen gjør at jeg har bestemt at jeg før eller senere skal ha eid en e60 m5 .(DET er risikosport det ,likevel min drømme M bil av det eldre slaget ). Følg rådene her og andre seriøse plasser så finner du nok en som passer deg .😊 sdhild99 reagerte på dette 1
sdhild99 Skrevet Desember 9, 2024 Forfatter Skrevet Desember 9, 2024 On 12/7/2024 at 10:31 AM, sveigis said: Her ser man igjen et bevis på hvordan et forum skal være 😊 Seriøse svar og ikke minst fra noen som har erfaring kontra Benny fra Broom som googler feil og antar det er sånn. Men du @sdhild99 ? Nå har jeg kjent deg noen år og du er en person jeg føler tar kloke avgjørelser og skjeldent kjøper noe uten at det er nøye planlagt ,bare det er en god ting . Men om du velger en sånn type bil er det jo to ting som skjer : -En som fungerer upåklagelig og går knirkefritt -Du kan risikere at du får en utgiftspost som virkelig kan ødelegge . Det siste tror jeg neppe vil skje nettopp pga du er så nøye og gjør en grundig research på tingene ,så du bør nok bare handle en Sven David .😊 Kan jo nevne meg selv som et eksempel ,når jeg sa jeg skulle ha e61 første gang for 10 årsiden ,ble jeg omtrent lynsjet om hvor dyr og stor drittbil dette var . Faktum ?Den beste bil jeg noensinne har hatt og gikk knirkefritt i 4 år . Som igjen gjør at jeg har bestemt at jeg før eller senere skal ha eid en e60 m5 .(DET er risikosport det ,likevel min drømme M bil av det eldre slaget ). Følg rådene her og andre seriøse plasser så finner du nok en som passer deg .😊 Et eventuelt kjøp av en nyere M5 er ikke noe som vil skje i nærmeste fremtid. Det ligger potensielt flere år frem Jeg er ikke på jakt etter F10 M5, men jeg har undret meg over alle Finn-annonsene med teksten "Ny motor" på disse bilene. Det var bakgrunnen for denne posten. Dersom det blir en nyere M5 i fremtiden er det nok en LCI F90 M5 som er det meste interessanne. Må finne en som er ny nok for LCI og en som ikke har den obligatoriske varslingen ved 1 km/t overskridelse av fartsgrensen. Jeg takler ikke sånne systemer så det blir aldri mer ny bil på meg. Den nyeste bilen jeg kan kjøpe er rett før disse systemene ble installert. E60 M5 er en kostbar bil å eie ja. Men du går jo eventuelt inn i det med åpne øyne sveigis reagerte på dette 1
sdhild99 Skrevet Desember 10, 2024 Forfatter Skrevet Desember 10, 2024 (endret) Jeg fikk vel ikke akkurat mer lyst til å gå for en F90 etter å ha sett denne. Hovedproblemet på akkurat denne motoren er a spun main bearing (vet ikke hvordan jeg sier det på norsk), men videoen illustrerer også problemet med lekkasjer fra all staffasjen i midten av motoren ifm turboene osv. Akkurat sånne lekkasjer kan vel vanskelig forebygges med vedlikehold. Det hjelper neppe å bytte olje hver 5000km, det kommer til å lekke kjølevæske, olje osv. uansett. Er det noen som vet hvor all den sanden kommer fra når han drar ut innsprøytningsdysene? Endret Desember 10, 2024 av sdhild99
Snowman71 Skrevet Desember 25, 2024 Skrevet Desember 25, 2024 Har overtid observert det samme, mange biler på finn med nye motorer. Det som slår meg er at mange er rundt 10-12år gamle, mao helt i slutten av forsikringsperioden (10-12 på motor og drivverk forsikring) En hver motor som er kjørt 150´ med normalt vedlikehold er vel ikke som ny, hvis motoren er brukt opp mot sin maks effekt større andel av leve tiden så går slitasjen betydelig opp. Dette kan medføre høyere oljeforbruk og lign. som fabrikanten anser som over grenseverdi og som utløser motorbytte. Så kunne nok motor og eier levd med høyere oljeforbruk ett betydelig høyere antall km, men så har man motor og drivverk forsikring som man benytter seg av før den går ut på tid. Det kan være slike «mekanismer» som man observerer. Ser man til E60 så er det få som reklamerer med ny motor, mange som har nye rådelager med mer. Man ser at det er gjort reparasjoner, men ikke motorbytte. (Disse bilene kan ikke få motor- og drivverkforsikring.) Jeg vet at å sammenligne motorene er så sammenligne epler og pærer. Hpi reagerte på dette 1
Ingvaldsen Skrevet Desember 25, 2024 Skrevet Desember 25, 2024 På 10.12.2024 den 22.33, sdhild99 skrev: eg fikk vel ikke akkurat mer lyst til å gå for en F90 etter å ha sett denne. Hovedproblemet på akkurat denne motoren er a spun main bearing (vet ikke hvordan jeg sier det på norsk), men videoen illustrerer også problemet med lekkasjer fra all staffasjen i midten av motoren ifm turboene osv. Akkurat sånne lekkasjer kan vel vanskelig forebygges med vedlikehold. Det hjelper neppe å bytte olje hver 5000km, det kommer til å lekke kjølevæske, olje osv. rammelager er jo ikke problem på første generasjon s63. så man kan begynne å lure på om den har samme problemet som n57 å b57, at de går med for lavt oljetrykk over tid som ikke blir oppdaget i og med at bmw fortsatt tviholder til oljetrykksbryter som varsler kun mellom 0,3-0,5 bar. på n57/b57 ligger feilen i oljepumpa, mistenker det er pga overtrykksventilen som sitter der for å skåne oljekjølere ved kaldstart. så om det er tilfellet så hjelper det ikke med forebyggende oljeskift om du har knappe 1 bar på 1500-2000omd isteden for 2-3 bar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå