Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nja, ikke helt enig i det. Med mindre man da "kjenner noen", så vil jo man feile på EU-kontrollen hvert andre år.

En EU-kontrollør forstår nok også om et DPF hus er tomt, men det ser i det minste ut som det er der, og gidder ikke legge seg opp i det. Med downpipe tror jeg neppe at man glir gjennom.

Skrevet
17 minutter siden, eivi91 skrev:

Nja, ikke helt enig i det. Med mindre man da "kjenner noen", så vil jo man feile på EU-kontrollen hvert andre år.

En EU-kontrollør forstår nok også om et DPF hus er tomt, men det ser i det minste ut som det er der, og gidder ikke legge seg opp i det. Med downpipe tror jeg neppe at man glir gjennom.

Man må sette på DPF hver gang man skal på EU. Det gjør jeg. Når har bilverkstedene begynt å banke på DPF for å høre om de er tomme eller originale. Verkstedet får mye styr om de skulle få kontroll av BT og det viser seg at de har sluppet gjennom en bil som har tomt DPF og stinker gammel Hiace. Og en 09 mod skal de måle avgasser. Litt dårlig tuning så ryker man på det også...:)

Skrevet
2 timer siden, eivi91 skrev:

Akkurat på E70 er det veldig tungvindt, siden bilen er bygget rundt DPF. 😂

På min F31 335d så er det også en kamp. 🙈

Skrevet
På 14.9.2025 den 20.04, eivi91 skrev:

Jeg var forresten også innom Statens Vegvesen tidligere i uka og hentet meg ut nye skilt. Bort med de dårlige plastskiltene som man fikk for noen år siden, og på plass med nye i stål. :) 

De er vel i aluminium?

Skrevet

Fikk lagt på vinterhjul i går, selv om det melder 10-12 grader hele uken, så var sånn sett ingen hast. Men gjort er gjort, plutselig blir det kaldt igjen. 😊

Bilen trenger en vask også, det merkes at det var ned i 1-2 grader forrige uke, siden saltebilen har vært ute. 🫣

20251102-213529.jpg

Jeg har også en liten klunkelyd som høres ut som kommer fra høyre bak. Den er der kun med senkefjørene, ble borte når jeg satt på originale fjører bak. Den er der også bare i lav hastighet over ujevnt underlag. I over 20 kmt så høres ingenting uansett hvor ujevn veien er. Har prøvd å undersøke litt der bak, men finner ikke noe åpenbart. Stabstagsfôringer virker greie, og endeledd sitter i hvert fall ikke fast, fint mulig å rotere på kulene. Kan kanskje være slark i kulen likevel, men det burde vel ikke være hastighetsavhengig. Det er litt samme lyden som jeg fikk når jeg satt på heveklossene, som jeg trodde var klossene sin feil. Men tydeligvis var det ikke det. Noen tips til hva jeg burde sjekke?

Skrevet

Ja, mye mulig. Det blir jo en endret geometri for alle komponenter ved senking.

Kanskje jeg i første omgang skal prøve å skifte endeledd og øvre og nedre gummiputer på demperen.
Så får jeg vurdere demperen i seg selv om det ikke hjelper. Jeg syns det ble litt bedre etter hjulstillingskontrollen, men det er fortsatt der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...