Otis Skrevet Torsdag kl. 13:00 Skrevet Torsdag kl. 13:00 Jeg begynte med å skulle skifte, men det var uten bukk. Jeg gav opp. Og det var på passasjer siden. Men med løftebukk så tror jeg det er betraktelig enklere, om enn, fremdeles vanskelig.
eivi91 Skrevet Torsdag kl. 13:25 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 13:25 På passasjersiden har jeg tatt ut motorfestet to ganger allerede, en gang uten løftebukk, og en gang med. Skulle jo bare skiftet det "while in there" selvsagt, sånn sett i etterpåklokskapens navn. Otis og teerex reagerte på dette 2
teerex Skrevet Torsdag kl. 21:58 Skrevet Torsdag kl. 21:58 Fikk byttet motorfestet på førersiden for et par år siden. Det var tydelig lekkasje. Sulland tok fett betalt for jobben, men uten løftebukk orket jeg ikke prøve engang 🙂 Otis og eivi91 reagerte på dette 2
eivi91 Skrevet 18 timer siden Forfatter Skrevet 18 timer siden (endret) Da var motorfestet skiftet, og vibrasjonen jeg har hatt ved lavt turtall og lav fart er borte. 😊 Gammelt feste: Ser at gummien internt har sunket godt nedover i festet. Men det var fremdeles væske i det, så det har tydeligvis ikke lekket ut enda. Nytt feste: Monterte også ny pakning og ny V-band klemme mellom turbo og DPF ved remontering. Et bilde fra tidligere i dag: Endret 18 timer siden av eivi91 Ampera, Saltkjelen, fupsaker og 5 andre reagerte på dette 8
RF91 Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Vil du anbefala den jobben til ein utan løftebukk? 😅😂 Min 09 mod. ha gått 177k no, so slike jobba kan jo dukka opp any time. Einaste vibrasjonen eg ha per i dag e ved svak oppbremsing, men da mistenke eg e enten bakbremsane eller casterstagforing 🤔
eivi91 Skrevet 9 timer siden Forfatter Skrevet 9 timer siden 7 hours ago, RF91 said: Vil du anbefala den jobben til ein utan løftebukk? 😅😂 Min 09 mod. ha gått 177k no, so slike jobba kan jo dukka opp any time. Einaste vibrasjonen eg ha per i dag e ved svak oppbremsing, men da mistenke eg e enten bakbremsane eller casterstagforing 🤔 Det går uten også, men jeg brukte betydelig lengre tid første gangen jeg gjorde det, enn nå 😂 Men det har jo mest med at jeg nå vet hvordan jeg skal angripe det. Det er trangt å kronglete oppi der. Når jeg skal ta av motorlabben for å få ut motorfestet måtte jeg ligge på gulvet uansett, for jeg må bruke garasjejekken til å holde motoren når jeg fjerner labben. Skulle hatt meg en slags lang jekk, girkasseløfter eller lignende til slike jobber. Ved bremsing er nok mest sannsynlig skiver eller casterstag ja.
sveigis Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Gull verdt at du deler sånne reparasjoner her .😊 Denne bilen må virkelig være bra nå ,den ser hvertfall veldig bra ut 😊
eivi91 Skrevet 9 timer siden Forfatter Skrevet 9 timer siden Takk for det. 😊 Denne tråden fungerer jo egentlig litt som en arbeidslogg for min egen del også. Bilen er solid og fin, men som dere ser dukker det jo opp litt småting innimellom etter 17 år på veien. Sånn er det vel bare. Likevel er jeg skikkelig fornøyd med den, og jeg elsker hvor analog den er. Akkurat passe moderne for min del, uten masse systemer som skal plinge, pipe og nappe i rattet hele tiden, men samtidig har jeg trådløs Android Auto til musikk og navigasjon som gjør hverdagen litt enklere. Og den har alt jeg vil ha i en bil: sterk og solid rekkesekser, hengerfeste med god kapasitet, god plass, soltak og en silkemyk automatkasse. 😊 sveigis og viggo E34 reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå