Gå til innhold

BMW X3 F25 - Støtdempere bak - Stiv pris...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må skifte dempere (og fjører) bak på min X3 F25 2011 (bensin). Ser at prisene på dempere bak (2stk) til denne hos GS kommer på ca kr 25.000 (kun deler) og det stemmer med det verkstedet antydet (ikke merkeverksted). Høres ut som en sinnsyk pris spør du meg... Er det noe godt alternativ til GS som andre bruker, eller noen andre dempere som er mer en god nok til en 14 år gammel bil? Inspill og erfaringer mottas med takk.

Skrevet

Sjekket kjapt F25 på Autodoc, Sachs støtdembere bak 1600,- stk. Fjærer 800,-  per stk, også Sachs.

Finnes billigere merker også, men sjekket Sachs da dette er et relativt velkjent merke.

Skrevet
40 minutter siden, mogie skrev:

Må skifte dempere (og fjører) bak på min X3 F25 2011 (bensin). Ser at prisene på dempere bak (2stk) til denne hos GS kommer på ca kr 25.000 (kun deler) og det stemmer med det verkstedet antydet (ikke merkeverksted). Høres ut som en sinnsyk pris spør du meg... Er det noe godt alternativ til GS som andre bruker, eller noen andre dempere som er mer en god nok til en 14 år gammel bil? Inspill og erfaringer mottas med takk.

Har bilen EDC understell er dette normal pris på støtdempere 

Skrevet

Takk for svar. Den har EDC understell ja. Regner med at de 'billigere' merkene ikkje er beregnet for EDC da?

Skrevet

Alt under 5000kr/demper er 100% ikke EDC. Uoriginale med edc, om du oppdriver noen slike, ligger tett oppi originalpris.

Skrevet
1 time siden, hauken skrev:

Aerosus.no har til ca4000+ moms pr stk

Takk for tips til nettside, greit å vite om alternativer til original.

Har du erfaring med dempere til Aerosus?

Skrevet
2 timer siden, Makky123 skrev:

Takk for tips til nettside, greit å vite om alternativer til original.

Har du erfaring med dempere til Aerosus?

Nei, men det bør vel holde noen år. De originale røk på min etter 100 t, så det er heller ikke all verden.

Skrevet

Kan montere heilt standard dempera og kode vekk det adaptive understellet.

For prisen av å bytte bak så kan du skifte fjærer og dempera rundt heile bilen og det er sikkert ei god nok oppgradering.

Skrevet
13 timer siden, TurboJens skrev:

Kan montere heilt standard dempera og kode vekk det adaptive understellet.

For prisen av å bytte bak så kan du skifte fjærer og dempera rundt heile bilen og det er sikkert ei god nok oppgradering.

Blir vel noe styr med hydrolikk som må kobles vekk også?

Skrevet
9 hours ago, hauken said:

Blir vel noe styr med hydrolikk som må kobles vekk også?

Som nevnt, ikkje noko problem. Det blir berre ein ledning til overs for kvar støtdemper. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...