Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forstår meg ikkje heilt på motorvarmer på F01. 

Skulle det ikkje komt opp ei melding enten i app eller i bil, om for lav batterispenning eks?

Fått den til å starte via app nokon ganger, men samme om einn startar direkte i bil, eller i frå app, så har eg enda ikkje opplevd særlig varme i kupe, eller at motor har nådd driftstemp raskare. 

Og appen er forsåvidt latterlig treg, og slett ikkje kvar gang at start av forvarme, eller tom. opplåsing av dører blir velykka sendt. Meen, det er vel sånn det er på såpass gammal bil, sjølv med gode dekningsforhold? Fordelen er jo at appen ikkje krev abonoment då 🫣

Skrevet
10 minutes ago, Gnukkelars said:

Forstod eg rett, om både bimmerlink og bimmercode kun krev kjøp av app, ingen abonnement? 

Har nokon av dykk den her? https://bimmerdeler.no/products/obd2-bluetooth-adapter-vgate-vlinker-bm

Stilig at ein kan skru av kunstig motorlyd med bimmerlink, det hadde vært interessant og berre prøvd!

Meinar det kun krev eingongskostnad ja, men det kan sjølvsagt endra seg (det hender at app-tenester som har eingongskostnadsordning dei fyrste åra, seinare endrar businessmodell dersom det viser seg at opprinneleg løysing ikkje er økonomisk bærekraftig).

Eg brukar Enetkabel med overgang til usbc, ikkje blåtann.

Kunstig motorlyd, ja det er snodige greier 🤭

Skrevet
Skrevet (endret)

Du kan også kjøpe ekstra ting i appen etterpå som feks nå har det kommet med Apple carplay støtte som gjør at en bla. kan se livedata på bilens skjerm, tror det kostet 129.-
Fornøyd med begge appene selv. 

Endret av Reef89
Skrevet

Har Launch x-431 V. Kjøpt på Amazon med 1 år updates, utgått nå. Var vel ca. 10k den gang. Liker den godt og den er mest brukt til live-data og service resett, samt lese ut koder. Brukes på 95 % av all diagnose her i huset.  Den har dog ikke alt. Litt begrensa på live-data på M57 f.eks. Til koding bruker jeg protool med thor-adapter. 

Skrevet (endret)
14 timer siden, Gnukkelars skrev:

@teerex Launch ser ikkje dum ut nei, prøvd den sjølv?

Og peiling på om den er best å kjøpe i norge, med/utan "abonnement" etc?

Havnar vel fort på min. 15k uansett vil eg tru.

Lett å bli forvirra når ein søkte etter launch diagnoseapparat, finnes jo eindel enklare versjonar og ser det ut som. 

Ja det finnes ymse modeller og priser så det kan være litt forvirrende. Har ikke helt oversikt over markedet med utvalg og priser pr. idag. Har et par Launch-modeller, og har solgt en. De har naturligvis større proffutgaver men for min del gjelder budsjettklassen, dvs. 2-5 tusenlapper grovt sett. Noe mere trenger ikke jeg for tiden. Kjøpt fra ebay, aliexpress eller Kingbolen, og prisene kan tilsynelatende sprike litt hit og dit. Kanskje smart å se etter trådløs utgave hvis man ikke liker den OBD-kabelen, men det har ikke jeg. Alle har naturligvis sending av diagnoserapport, screenshots osv. til epost.

Kjøpte i 2022 "lommeutgaven" Launch Creader Elite for BMW, dvs. den uten innebygd batteri (men med Wifi). Den er solgt.

Kjøpte i slutten av 2022 den relativt avanserte men rimelige Launch X431 CRP919E (tar alle bilmerker) med 2 års abb. Har ikke fornyet abb. da den fungerer utmerket til mitt bruk uansett. Kostet drøyt 4 løk med moms.

Kjøpte i 2024 en litt mindre utgave Launch X431 Creader Elite V2.0 for MB/BMW/VAG. Mindre skjerm men livsvarige oppdateringer. Gjør vel egentlig mye av det CRP919E gjør, og naturligvis med batteri og Wifi. Kostet under 2 løk med moms.

Launch24.thumb.jpg.d093bd3b83e5764302863a261e9482c5.jpg

diag5.thumb.jpg.75fb885366c25e13200169ab6a2d8b4a.jpg

launch-CRP919E.jpg.f0c3be9b3a8ca63b1259895976f9a684.jpg

temp95.thumb.jpg.a25f48392b0646d8afdb3ce6bdc5bd44.jpg

diag2026.thumb.jpg.2808c924da8b7099cbbb45cecf0978d8.jpg

diag2.thumb.jpg.3320b9567da5df990eecf309ac77b1cf.jpg

Endret av teerex
Skrevet (endret)

Jeg har OBDLink cx adapteret og Bimmercode og Bimmerlink, brukes på g31 og e61 x 2, er egentlig godt fornøyd. Litt tungt å finne riktig livedata innimellom, men er vel mer at man bruker det for lite, her har du egentlig det meste.

For øvrig flott bilpark her :bmw:

Endret av viggo E34
Skrevet

Takk for masse lokkemat @teerex 😁 Var jo ganske kurant prismessig det der!

Prøvde meg på eine bt-adapteret fra bimmerdeler, og tenker bimmerlink -og code.

Ulempa er vel at ein muligens må ha ista, evt launch/icarsoft eks, for å lufte dieselfilter.

Meen den tid den sorg 🫣

Og så lenge ein held seg til rette bilmerket, så gjer det jo ikkje så masse at ein er låst til diagnose/lett koding kun på BMW. 

Takk for det @viggo E34! Ser du også har ein fin bilpark🤗

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...