Gå til innhold

Saltkjelen

Moderatorer
  • Innholdsteller

    18979
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    260

Saltkjelen vant dagen sist August 25

Saltkjelen hadde mest likt innhold!

Om Saltkjelen

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Oslo
  • Interesser:
    Bil, båt og eiendom!
  • Kjøretøy
    M550d, i4 M50, i3S & 321

Nylige profilbesøk

30129 profilvisninger
  1. Det er bra at BMW lytter til fanskaren sin av og til, men for G29 sin del er det ikke bare amerikanerne som kan juble. G29 skulle ende produksjon oktober 2025, men har blitt forskjøvet til mars 2026 (for hele verden) og mai 2026 for US Z4 M40i. Toyota Supra følger samme livssyklus, så her er det bare å anskaffe seg en Z4/Supra før det er for sent.
  2. Kjekt at det rent faktisk lages (uoriginale) deler som gjør at man kan reparere deler fremfor å bytte bestandig. Jeg bet meg merke i at det fortsatt er en lyd som kommer på "girspake 2"-filmen. Dette er kanskje bare en lyd den nye motoren lager?
  3. Usikker på hva vi egentlig skimter her, men trolig G60 LCI med Neue Klasse-drakt, G50 3-serie eller NA1 (?) i3.
  4. Verdenspremiere 5. september:
  5. Ja, 696 eller 700 er riktig, avhengig av tykkelsen på kabelen du bruker.
  6. Ja, det er spesialpinner (pinner uten styrespor) til LCM. Her er delenumrene:
  7. Jeg mener vanlig som i en "ordinær SUV med 3,0 liters dieselmotor". X7 er stor, men i realiteten er det bare en litt større X5. 95% av bilen er lik en X5. Det samme gjelder i og for seg X5. Der ligger det også 30d som har gått godt over 200 000km og som er priset til kr. 6-700 000,-.
  8. Ruby Black ville blitt en innerier som passer Bangles designlinjer godt. Kjør på!
  9. Det kreves ledningsjobb, ny ZGW og FRM3 - i tillegg til alle modulene som sitter på selve lyktene. Skal du ha den adaptive funksjonen til å virke korrekt også, må du bytte fra KAFAS1 til KAFAS2 (eller ettermontere KAFAS om du mangler - dersom du mangler KAFAS må du ha ny frontrute og nytt innerspeil også). Du kan bruke KAFAS2 i en KAFAS1 frontrute.
  10. ..og apropos pris. Hva er greia med at normale biler som X5 og X7 holder prisen sin så godt? 869 000,- for en X7 30d som har gått 225 000km. https://www.finn.no/mobility/item/423671083?ci=1
  11. Originalt må du fort regne med nord for 30-40k med brukte deler. De uoriginale koster vel rundt kr. 10 000,-. Kjennere vil se forskjell, men jeg har sett noen av de uoriginale som ser overraskende bra ut. Jeg har ingen link til en god kopi, men en ser de forskjellige typene på Aliexpress f.eks.
  12. Holy moly!
  13. Alt er mulig, men det er kostbart. Det enkleste og billigste er nok å kjøpe uoriginale LED-lykter som passer mot de eksisterende xenonlyktene, men det er jo verdt å merke seg at man ikke får funksjonene til de originale adaptive LED-lyktene med en slik løsning.
  14. @Skulebollen Jeg er på ingen måte tilhenger av overformynderi, men tatt i betraktning at kollisjonsskader snart er å regne som en egen "standardutstyrskode på en M-bil", bør noe gjøres. At stort sett samtlige M2, M3, M4 og M5er i dette landet her har vært brettet rundt en lyktestolpe eller autovern er snart regelen enn unntaket, og fellesnevneren her er vel eierskap i aldersspennet 18-30 år (det er selvfølgelig forskjell på en 20-åring og en 25-åring, men poenget står seg). Noe bør definitivt gjøres. Det er utvilsomt mange målgrupper (herunder blant annet pensjonister og MC-folk) det burde vært satt tiltak på - der er vi helt enige. @Snagg30 Påtvungen førerkurs som du nevner der er jeg enig i.
×
×
  • Opprett ny...