Gå til innhold

Saltkjelen

Moderatorer
  • Innholdsteller

    18692
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    243

Saltkjelen vant dagen sist Januar 17

Saltkjelen hadde mest likt innhold!

Om Saltkjelen

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Oslo
  • Interesser:
    Bil, båt og eiendom!
  • Kjøretøy
    M550d, i4 M50, i3S & 321

Nylige profilbesøk

28069 profilvisninger
  1. Om du mener i4/G2x 4-serie, får man nå kun kjøpt bilen med "luksus instrumentpanel" som er sensatec med sømmer. Det tidligere 4M5 skinntrukket dashbord kunne ikke lenger bestilles fra og med LCI, med unntak av på M3/M4. Man kan nok få 4M5 under Individual Manufaktur-programmet, men da koster jo dette dashbordet plutselig 1/8 av bilens pris. G6x har ingen opsjon om verken sensatec med sømmer eller skinntrukket dashbord. Det er godt mulig at Individual Manufaktur åpner for det, men sett i lys av hvor mye BMW har spart inn på denne modellen, kan jeg unektelig se for meg at de tilbyr Individual Manufaktur her i det hele tatt.
  2. @Skulebollen Du har nok vært borti en selger som ikke helt vet hva han snakker om (det var jo en her inne som bestilte i4 og ble lovet at bilen hadde skinntrukket dashbord, men så fant man ut at det var sensatec etter at bilen kom). Du får dog bestilt merino til seter (riktignok ikke i noen smakfulle spesifikasjoner i mine øyne, men det blir på det subjektive plan). Ellers fremstår B&W som en vits på G6x. Spesifikasjonsmessig er det en kraftig degradering fra det tidligere B&W systemet, men nøkkelen her er at G6x har "Bowers & Wilkins Surround System", mens øvrige biler med B&W har "Bowers & Wilkins Diamond Surround System". Dagens B&W i G6x minner derfor mer som en rebrandet Harman Kardon, noe som også understrekes av den lave finessen i designet på anlegget og prisen. På dørene foran er diskantdekselet i aluminium/aluminium look-a-like med belyst B&W-logo og høyttalerdeksler i filt. Bak er det et høyttalerdeksel i plast som skal forsøke å imitere et deksel i aluminium. Her er høyttalerne belyst - i motsetning til foran.
  3. I motsetning til G6x, fremstår E-klassen som en erkeekte tysker med fokus på det tyskerne har vært gode på, og ikke en asiatisklignende FWD-look a like 5-serie med Lada-standard. Merkevaren til BMW er såpass svekket over de siste årene, at det på et eller annet tidspunkt må tas et grep før de går inn i historien som nåtidens Nokia. Rett og slett ufattelig trist.
  4. Jepp I all hovedsak hobbybasis, men har selskap til å kunne kjøre gjennom for kunder.
  5. @Otis Den har jeg fått med status "as a professional BMW retrofitter". @Bensin Here you go!
  6. Nei, det er ikke godt å si hvorfor den slags ikke blir løftet frem som et av bilens vitale sikkerhetsfunksjoner. Selv bruker jeg brekket til å pusse rust av bremseskivene på i3en av og til.
  7. Jeg har ikke sjekket prestanda på Cayenne vs. X5, men bet meg bare merke i at den virket daff. Jeg legger nok i utgangspunktet listen på en fullspekket X5. Jeg sliter med å se at Cayennen har et høyere detalj- og kvalitetsnivå på materialene enn dette.
  8. Interessant å se at prisene er omvendt på Cayenne - ren ICE billigst, mens hybriden er dyrere. Jeg har en kollega som nettopp hentet ut en 2020 Cayenne Coupe med V6 hybrid. For all del, flott bil, men jeg ble ikke direkte imponert over effekten i den. Jeg føler en G05 X5 i aller høyeste grad når opp, om ikke noen hakk over til og med, på opplevd kvalitet i forhold til Cayenne.
  9. Det må være en forferdelig situasjon å havne opp i, men passasjerene ville hatt muligheten til å stoppe bilen ved å dra i brekket. Det fine med elektronisk håndbrekk er at denne overstyrer gassen og fungerer som nødbrems, og er noe alle som sitter i bilens kupé kan nå. Dette er en sikkerhetsfunksjon som burde vært opplyst om slik at "gud og hvermann" var klar over den slags sikkerhetsutstyr.
  10. Det er ikke en SW-pakke. Det er fysiske forskjeller på beltene til førersetene.
  11. Men nå er jo du gal som dytter så mye penger i en Volkswagen, da.. (neida.. joda.. neida..) De 250 000,- BMW Norge "putter rett i lomma", går vel gjerne til å dekke opp det faktum at euroen var nede i 10 kr 30. januar 2022, mens den nå er på nesten 12 kr, og ikke fordi de må finansiere kampanje for elbiler som mer eller mindre selger seg selv her på berget.
  12. En kan mene mye om iX og kritikken har i mine øyne stort sett vært berettiget, men iX LCI er virkelig et solid løft til denne modellen. I tillegg ser det ikke ut til at BMW har gått helt berserk med sparetiltak, men faktisk tilført bilen ny verdi, så her har man faktisk en gyllen mulighet til å få seg en BMW med god, gammel standard. iX gikk faktisk fra å være et absolutt NO til å faktisk kunne vurderes. M-sport var overraskende, og de gamle fangerne som nå ble hellakkerte var faktisk ikke så verst. Når vi står i 2028 og samtlige BMWer har Lada-standard og kun touch-skjerm, kan jeg love deg at iX LCI fremstår som rene Rolexen i forhold.
  13. Jeg forstår tankesettet ditt, men jeg tror du er litt overoptimistisk og kommer til å bli vanvittig skuffet om du tenker at forhandler «enkelt foretar justeringer i for- eller bakstilling nå bilen likevel er der».
  14. Jepp, stemmer! Knalltøff. M50i også! Synd kursen er så dårlig nå.
  15. I dette tilfellet tenker jeg utstyrsnivået er det som gjør at bilene er priset likt. X5 M50d er noe merkelig utstyrt - xenonlys, uten head-up, uoriginal DAB etc. X5 30d har NBT EVO ID5/6, rikelig med utstyr og er et år nyere. Edit: Selgeren av X5 30d er noe uvitende. Bilen er produsert 16.11.2016 og er dermed en 2017 modell. X5 M50d er produsert 01.10.2014. Det er med andre ord nesten to år mellom disse to.
×
×
  • Opprett ny...