-
Innholdsteller
818 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
7
Mr. Erling's Achievements
-
Maxmek reagerte på et innlegg i et emne: Motorolje kvalitet til vinterlagring
-
Mr. Erling reagerte på et innlegg i et emne: Motorolje kvalitet til vinterlagring
-
Takk for lynkurset🙂 Alltid takknemlig når jeg råker ut for folk, som vet, ikke synser.
-
Mr. Erling reagerte på et innlegg i et emne: Motorolje kvalitet til vinterlagring
-
Mr. Erling reagerte på et innlegg i et emne: Motorolje kvalitet til vinterlagring
-
Bestilt time hos Bilia Høvik! Proffe, som Bavaria Oslo. Dette er min tredje BMW jeg fortrekker å benytte meg av BMWs service tjenester uten for ''bygda'' vår.🤔 God salgsavdeling ved Z4 kjøpet, men..... Takk for alle tilbakemeldinger. Og ja, de leverer kun 0W-30 syntetisk olje! Bildet er i fra sommer på Road Trip med 4 andre Z4 til Sverige. NB. den første! En ekte(!) ''M'' modell, ikke den fake min med 14 ''M'' badger😁
-
Saltkjelen reagerte på et innlegg i et emne: ALPINA B6 , ROADSTER S og ny Garasje
-
uglefossen reagerte på et innlegg i et emne: Motorolje kvalitet til vinterlagring
-
Først, takk for kommentarer, . .tror jeg, for jeg er ikke her for å starte motorolje diskusjon, det ser du ved å lese hva som står i topic og hva jeg spør om tips om. Kort sagt hvorfor jeg vil ha fersk olje; - Oljen samler opp all slags forurensinger og korrosive stoffer! - Drivstoff lekker forbi ringene og kommer inn i oljen de normalt opererer. - Det må da være en fordel å få ut brukt olje med de forurensinger den inneholder før vinter lagring. Hjelper med å holde det rent. Det ''greiene'' som står over vinteren, vil sette seg i bånn på olje pannen og bli til et ''vanskelig å fjerne slam'' for fremtiden. Preventivt tror jeg det kalles?!😉 Og siden jeg er i gang: Aldri start opp en motor som står vinter lagret! Skaper kondens innvendig ( kaldt kontra varmt) og du får innvendig korrosjon! Bare lad batteriet jevnlig og du er trygg! Dere får ta det som det er ... Jeg kommer ikke til å bli med på noen diskusjon om dette. Det er avsporing av tråden! 👉Vennligst les min tråd start om hva jeg spør om!😁
-
Mr. Erling reagerte på et innlegg i et emne: Motorolje kvalitet til vinterlagring
-
hanssae reagerte på et innlegg i et emne: ALPINA B6 , ROADSTER S og ny Garasje
-
hanssae reagerte på et innlegg i et emne: ALPINA B6 , ROADSTER S og ny Garasje
-
ALPINA B6 , ROADSTER S og ny Garasje
emne svarte i Mr. Erling sin hanssae i Bilder og filmer / Show-off
..for en garasje,.. på alle mulige måter!🥰 -
ALPINA B6 , ROADSTER S og ny Garasje
emne svarte i Mr. Erling sin hanssae i Bilder og filmer / Show-off
👌 perfekt -
Mr. Erling reagerte på et innlegg i et emne: ALPINA B6 , ROADSTER S og ny Garasje
-
Mr. Erling reagerte på et innlegg i et emne: ALPINA B6 , ROADSTER S og ny Garasje
-
Mr. Erling reagerte på et innlegg i et emne: ALPINA B6 , ROADSTER S og ny Garasje
-
Z4 Roadster (B58 rekke sekser med turbo) skal vinter lagres ved første frost. Tipper det blir en dag i oktober. Har kjørt 8,000 km. denne sesongen, og selv om BMW påstår at motoroljen skal rekke i 25,000 km. vil jeg ha fersk olje i motoren under vinterlagringen. Har gjort det i ''alle år'' med mine MC'er. Her er mitt spørsmål til forumet: 👉Er det likegyldig om det settes inn ''0W'' kontra ''5W''? Bilia & Bavaria tilbyr 0W - 30. De har ikke noe annet å tilby. Bilia Lier / Drammen er den eneste som tilbyr 5W - 30. (hvis jeg kan tro på dem. Nordmenn har avslørt seg som kanskje noe ....🤔) Forespurte 3 verksted; Prisen varierer fra kr. 4.500,- til kr. 5.500,- Lier det dyreste! Så vidt meg bekjent er ''0W'' en helårs greie, mens ''5W'' er beregnet for mer tempererte strøk, som vil gi bedre effekt på smøringa. ''0W'' gir lettere start ved frost! Min Roadster skal ikke startes ved frost! Legger ved som en kuriositet; bildet av BMWs reserve olje flaske i bilens bagasjerom, som fulgte med min forrige BMW, en F13 650ix. BMW opplyste at 650 V8ern brukte olje.... Noe jeg aldri opplevde, Men her ser du kvalitetene ''0W - 30'' .... beregnet for helårs drift. Siste bilde er av BMWs Z4 evolusjon. På tur i Sverige. Den første er en ekte ''M'' modell på 330 hk, mens min bak er en fake ''M'' med 14 ''M-emblemer'', men dog 340 hk. Hvorfor USA får den samme motor med nesten 400 hk. forstår jeg ikke. Ikke det at den trenger det. De 340 hester må behandles forsiktig ved ''bånn aks'' ( spinner!)🙄
-
Mr. Erling reagerte på et innlegg i et emne: Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E34 problemer! Trenger hjelp
-
Mr. Erling reagerte på et innlegg i et emne: Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E34 problemer! Trenger hjelp
-
Mye bremse støv - tips holde felger rene?
emne svarte i Mr. Erling sin Mr. Erling i Annet BMW og motorprat
Takk for tips, @Krisfje og @StigJ Så på videoen, hvor det opplyses at felgerens middelet Roton(?) akselerer overflate rust! Lurer på om det også gjelder Tuga Aludevil (den grønne)? Kjøpte Tuga Aludevil (den grønne) og vasker felgene i dag tidlig. Tidlig fordi det var fortsatt under +20 garder. Suksess. Brukte en hvit tøy tørkle til å tørke over etterpå. Svært lite skitt. -
Mye bremse støv - tips holde felger rene?
emne svarte i Mr. Erling sin Mr. Erling i Annet BMW og motorprat
Godt tips å blande ut fordi 1/2 styrken rekker til å fjerne bremse støvet. Det står det ikke noe om i produkt beskrivelsen, .. de luringer 🤔 -
Mye bremse støv - tips holde felger rene?
emne svarte i Mr. Erling sin Mr. Erling i Annet BMW og motorprat
Takk for tips! Har du kjøpt 5liters dunk, eller mener du at sprayflasken på 1 liter, skal blandes ut? Takk for tips! -
Mr. Erling reagerte på et innlegg i et emne: Mye bremse støv - tips holde felger rene?
-
Mye bremse støv - tips holde felger rene?
emne svarte i Mr. Erling sin Mr. Erling i Annet BMW og motorprat
Takk for svar. Ja, det at det lett forsvinner uten å måtte skrubbe, er hele poenget. Nå virker det som om det ''limer'' seg til felgen. En ting til: Hvilke felgrens foreslås til felg uten coating? -
Denne Z4 sine bremser, produserer uvanlig mye bremse støv! Fins det noe produkt der ute, som hindrer / minimaliserer støvet å legge seg så lett på felgen? Har noen tips å gi ?!🙄
-
StigJ reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
Tore Høgvold reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
N.E.W. reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
Rita G reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
fupsaker reagerte på et innlegg i et emne: BMW Z4 M40i Roadster (G29) i garasjen til Erling!
-
Dessverre ikke flink til å legge ut BMW stoff, men her er fra gårdagen, lørdag kjøre tur med 3 andre BMW Z Roadstere. Jeg klipper ut og limer inne her litt av ''vertinnen'' / guiden for turen, beskrivelse fra Facebook gruppa '' BMW Z Norge''. Flott Z-cab tur Østfold og Håverud i dag. Vi ble 4 biler fra starten på Shell Momarken. Derfra kjørte vi på svingete veier til Strømsfoss og Møllerens Hus. Der ble det en kaffestopp på terrassen. På Haldenveien vinket vi adjø til en av bilene. Deretter kjørte vi på småveier til Ed, for en benstrekk. Så bar det videre til Håverud og vi koste oss med en bedre lunsj helt inntil Dalslands Kanal. Her er det «trafikk» i 3 etasjer: Båter, tog og biler. En såkalt akvekdukt. Været var helt fantastisk. Retur via Kornsjø, Aspedammen, Halden, Rakkestad og til Momarken. Super runde på ca 32 mil. Flotte biler og hyggelige folk Vi stor-koste oss! Vi gleder oss til flere nye turer! Utenfor Møllerens Hus, Strømsfoss. (anbefales) Møllerens Hos sin markjordbær terte med vanilje is..... mmmmm 😉 Et sted i Sverige (Ed?) Bensin svkr. 15;67 95 oktan, Registrerte at diesel var ca. svkr. 1,- mer kostbar enn bensin!!! Målet var Håverud i Dalsland. Video fra kjøring på bakre veier i Sverige. Dessverre ikke så bra kvalitet og sjenerende vindstøy. https://www.facebook.com/share/v/1EYMd3KuzH/ Dette er meg. kry eier av en vidunderlig vil Z4 M40i 2025 årsmodell. Solsvidd - Må lære meg dette med kabriolet og sol. Vi sa farvel kl. 19: 00 der vi startet kl. 10:00, Shell ved Momarken travbane. De kunne kjøre ''svinger'' med bakhjulsdreven bil, noe jeg lærte og sugde til meg som god erfaring. ca. 310 km. Den andre blå er en ekte 'M' versjon (321 hk) med manuell giring. Min var overraskende like rask i akselerasjonen da.... 😉
-
I går lørdag ved Momarken travbane, og mellom oss, den gamle E 18 bak meg, som tok meg og kona til Finland da jeg var gift med ei finne for ''100 år'' siden. Nostalgi, for hvem kunne ane da, at jeg mange år etter, skulle posere langsetter veien med en fenomenal kjøremaskin: Z4🥰 Sommer hett 25+ grader kl. 19 på bildet og ble skikkelig solbrent enda jeg passet på med å ha cap på hodet. Bildet av de 2 andre kjøre kompiser
-
Minner om Z4 G29, som dog er en Roadster, men her i Touring Cupé utgave? Litt snobbete - jeg liker den mye! Hva mener du?
-
- Aller først: Roadster er på veien igjen etter 6 mnd. i opplag. Jippi så fornøyd 🥰 Men jeg har et spørsmål! Det gjelder M-Sport understell til BMW biler. Noen som formeninger, ''Forumet''? - G29 Z4 Roadster påstår å ha M-Sport understell (se skjermdumper), men jeg er ikke så sikker. - F13 650ix hadde M-sport understell er mitt sammenlignings grunnlag. Grunn til min usikkerhet er egentlig veldig amatør messig subjektiv. Her er årsaken som har skapt min usikkerhet; ''må alltid passere et side gate stykke med gammel, humpete brostein legging før jeg er hjemme. Rister voldsomt''. - F10 525d hadde ikke M-Sport og ristet og gynget over brosteinen. - F13 650 fullspekket M-sport, formelig ''fløy'' over brosteinen. (gjett om jeg var positiv overrasket) - G29 Z4 også fullspekket, påstås har M-Sport, som F13, men den rister og gynger like mye som min gamle F10 uten M-sport F13 sine M-sport koder S337 M Sport ''pakke''. (understell, bremser og styring) S710 M interiør detaljer, så som f.eks. M-skinn ratt, M-dørterskel og M-fothviler S715 M aerodynamisk ''pakke''. -Finner ikke ut G29 sine koder. Her er linken jeg har tatt vedlagte skjermdump fra.