Gå til innhold

Lars89

Medlem
  • Innholdsteller

    13805
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    17

Lars89 vant dagen sist August 18 2024

Lars89 hadde mest likt innhold!

1 følger

Om Lars89

  • Bursdag 12/03/1989

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Kristiansand
  • Interesser:
    Bil og reise
  • Kjøretøy
    19' F87 M2C og 16' 118ia

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. I 2021 kosta en ny GR Yaris 550k. Nå 4 år senere ligger de ute til 520-600 så de som kjøpte de nye gjorde jo et kupp. I prinsippet en kul bil, men med altfor oppreist sittestilling for min del. En BMW kan jeg kjøpe usett da jeg vet ergonomi osv bare stemmer. Med andre merker er det viktig å prøvesitte først da det er mye rare sittestilling er ute å går.
  2. Bra du får god oppfølging! Tror jeg var på samme plassen under opptrening etter beinbrudd, men jeg ble sendt dit når jeg ikke kunne gå, ble så sendt hjem når jeg egentlig skulle vært der og ble så sendt tilbake når jeg var frisk. Godt at de tima det litt bedre med deg 😄
  3. @Fredrik Er det Peugeot 2008 eller lignende? Lukter fransk drivlinje utifra tallene ihvertfall. Biler med liten bensinmotor er jo nesten borte fra det norske markedet nå. Egentlig synd da det ville passet veldig mange sitt bruksmønster. Har selv en 1,5 3syl og 8-trinns i min F20 og det er godt nok til og fra jobb. At den vibrerer litt mye er eneste ankepunkt.
  4. Jeg syns i3 var direkte skummel når det var is med vann på, underkjølt regn osv. Kall det gjerne piggdekkføre. Samme føre med en "normal" bil var ingen sak. På snøføre er den sikkert fin, men det har vi "aldri" her på sørlandet. Men ser folk er svært uenige i i3-gruppa på Facebook også så folk har åpenbart forskjellig oppfatning.
  5. Koster bare 900+frakt for hele potta uoriginalt da. Kan selvfølgelig prøve å rette med varme osv, men lettere å bare skru på en ny
  6. Jeg hadde gjerne sett at det ble tilbudt flere nye fossilbiler i Norge da det finnes mange flotte modeller, men hadde folk faktisk kjøpt de? Prisene har jo tatt fullstendig av de senere åra så modeller som før var fullt oppnåelige har kommet utenfor rekkevidde for hvermansen. En helt vanlig familie-suv er fort 8-900k nå mens de kosta 5-600k for få år siden. Men ja... Man blir litt deppa av å gå inn i en bilbutikk i 2025. Var nettopp innom Audi og der var hele butikken full av Q4 i grå og svart. Eneste lyspunktet i hele butikken var en ekstremt blå RS3.
  7. Ingen tvil om at bilparken peaket for noen år siden når det fortsatt ble solgt fossilbiler. Fargeutvalget har vært helt krise lenge og nå har jo variasjonen av drivlinjer forsvunnet også. Men når folkelige modeller som Volvo XC60 og Toyota (GR) Yaris koster 1,2 mill skjønner man jo at salget faller bort.
  8. Hvorfor kan man godta å kjøre i3 men nekte å kjøre RWD Tesla 3? i3 er jo en håndfull på vinteren pga sykkelhjul osv så en Model 3 må da være en langt bedre opplevelse? Syns AWD-modellen er for sprek for "vanlige folk". Man må ihvertfall ha god selvbeherskelse.
  9. 12V-feil har lurt mange i3-eiere. Satt du inn likt batteri? Hvis du satt inn en annen type/størrelse må dette programmeres inn.
  10. Det er i utgangspunktet ok, men hvilken dimensjon har du foran? Og hva er bredde på felgene? Er de tydelig merket med innpress som er innenfor 7,5mm fra det som står i vognkortet? Her er reglene i klartekst
  11. Foreløpig er ikke dette noe et "vanlig" bilverksted kan reparere. https://elbilmek.no/ og lignende firmaer kan kanskje hjelpe. Merkeverksted kan fort bli for dyrt ja.
  12. Jeg ville også solgt M3en. Skjønner at den betyr mye, men etter 2 år har du fått masse utbytte av den. Du har i tillegg skaffet en svært kapabel arvtager. Blir savnet for stort kan du faktisk selge Porscha og kjøpe en ekte CSL.
  13. Syns heller der høres ut som noe subber inntil bremsene evt ulyd fra hjullager. Ulyd fra drivledd har generelt en annen lyd. Ville jekket opp og sjekket for løst bremseskjold, stein i bremsene osv.
  14. Det kan være lurt å kjøpe et sett med "visningshjul" hvis du ikke har originale felger. Disse trenger ikke koste mer enn en tusenlapp eller to. Så lenge dekk er lovlige, dvs tilstrekkelig lasteindeks og nok mønster (3mm på vinter) og innpress osv er lett å lese av. Pass på at det er originale dekkdimensjoner og innpress er innenfor 7,5mm avvik pr side fra det som står i vognkortet. Vær obs på at også mange originale felger har tildels store avvik med tanke på innpress i forhold til vognkort. Disse vil da kreve at du har dokumentasjon fra BMW. Dette kan sikkert oppleves som firkanta, men Vegvesenet må følge reglene og er generelt på jakt etter ulovlige/ettermonterte ting. Vær derfor obs på alt av lys er lovlig og ta av evt soting av lykter eller vinduer osv
×
×
  • Opprett ny...