Gå til innhold

Marius2002

Medlem
  • Innholdsteller

    10321
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    44

Marius2002 vant dagen sist Januar 29

Marius2002 hadde mest likt innhold!

1 følger

Om Marius2002

  • Bursdag 09/16/1989

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    TMYP

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Marius2002's Achievements

  1. Kan melde om suksess med ACC og med et forbruk på ca. 1,25L pr mil, som gir en rekkevidde på ca. 55 mil med 1500kg vogn bakpå (med et regnestykke 69/55=1,25). Vet ikke hvor mye ekstra enn de 69L tankvolum som bilen er oppgitt med en får på? Men, det er nå et forbruk som virkelig er innafor og bilen drar vogn like lett og sytalaust som en elbil med litt krefter (i4 M50 er nemlig helt magisk å dra vogn med). Så skryt går herved også til X5 45e. Takk igjen for gode innlegg og input Og et avsluttende bilde fra trøndelagen enplass som jeg fikk i morrest og at bilen er gull og fungerer som den skal + mva.
  2. Jeg tenkte på det Mr.B var inne på på forrige side at bilen tar utgangspunkt i max vekt som er 2700kg uansett sålenge bilen er i Trailer Mode. Altså ar det kan være litt bug om bilen starter å styre/ratte selv med 2700kg bakpå. Men jeg vet ikke, det blir bare synsing fra min side hvorfor det er slik i Trailer Mode. Med det sagt, så blir ikke hjelpen med svinging på ratt langs veien og filskifte og you-name-it brukt, sålenge adaptive cruise control fungerer så er det bra og det gjorde det nå
  3. Ja, men på i4 var det ikke slik som her(X5) heller. Så spørs om det er pga. hengervekt at noe assistanser må være deaktivert?
  4. Da fikk vi også testet! Nå fungerer det Brukerfeil med andre ord. Rart det ikke stod noe om dette i brukermanualen - uansett, strålende fornøyd de som skal på tur med X5 og vogn idag
  5. BMW kjører vel Brose motor. Denne har etter det jeg vet 90Nm. Brose er premium, det er vel disse Specialized også bruker(men med en liten vri/tune til sin egen). Uansett har BMW gode trøsykler
  6. Okei, så med innstillingen vi gjorde igår så skal dette være gull?
  7. Da har jeg vært å trykket litt i X5en Fikk opp 2 valg under "Mode", det var disse to symbolene: Vi endret fra "Med styre- og…" til "Uten…" Så får vi se om det hjelper på. Rakk ikke kjøring ikveld. Men skal få testet innen helga og komme med en oppdatering
  8. Takk til dere begge. Tror ikke det er feil med bilen, etter det jeg leser, men en "feil" med G05. Jeg skal sette meg inn i menyen senere idag når jeg får tilgang på bilen for å se om det er en mulighet å bytte fra DA til CC.
  9. Nei, det er en helt ny Knaus campingvogn, så burde være ok ledningsnett. Har testet samme vogna på G26 i4, der fungerte det fint med ACC. Fikk forøvrig samme "problem" med sykkelstativ bakpå X5en . Altså slik større med lys og skilt. Fant den tråden du linker til, ser en skriver at en kan prøve å bytte fra DA til vanlig cc. Hva er DA? 🤔
  10. Laget en egen tråd i håp. Prøvd å søkt på nett, ser noen med samme "problem" men noen andre igjen skriver det fungerer. Ingen løsning derimot🤷‍♂️
  11. Ja, men på f.eks. i4 så fungerer ACC med henger/vogn bakpå 🤔 Rart at vi ikke får det til på X5.
  12. Hei. Er det mulig å koble inn cruisecontrol når man kjører med henger/vogn bakpå? Får det ikke til her, er det noen måte/innstilling å få det til å fungere? Gjelder 2021 G05 X5 45e.
  13. Jeg synes @*MrB* har en herlig negativ tilnærming til i4. Det blir formulert på en måte som er både konstruktiv, morsom og til dels forståelig. Jeg liker det og respekterer det! Vi er åpenbart i begge ender av skalaen, da jeg synes bilen er fantastisk. Både hvordan den oppfører seg og takler ujevnheter(kommer jo fra TMYP, så skal vel ikke mye til å bli imponert?). En i4 prøver aldri å være en 5-serie eller større, den skal ikke føles som det heller. Det er en sportslig gran tourer som har ytelser få andre elbiler har. Jeg snakker ikke om 0-100, men den spiser svinger som om bilen var et halvt tonn lettere. Her har BMW gjort en kjempejobb. Likevel så skal bilen stoppes, og på glatt føre må en jo hensynta vekten. Jeg vet det er diskusjoner om bilen fortjener M-merket, jeg mener den gjør det - som M-light ja. Ta bilen for det den er og ikke legg til noe den ikke er. Det er altså ikke en M3 dette. Bakseteplassen er noe trang og bakdørene er små, men til barn er det i utgangspunktet ingen problem. Får ikke i pose og sekk, da er det i5 som er bilen om plass er superviktig. Bilen er lav, så man kryper jo inn i den og man må kanskje ta en vurdering eller to på veier man velger med tanke på å ta nedi. Enten foran eller hvis "knekken" i veien er så brå at midten kan ta nedi. Jeg mener slikt er verdt å ofre, men det er kanskje ikke alle enig i, forståelig. På vinteren leser jeg mange klager på fremkommelighet og at den logrer for lett på halen, men da skal jeg tør å si at folk må lære seg bilen. Eller kjøpe noe annet. En i4 M50 har kanon fremkommelighet og selvfølgelig er den løs på halen, det er jo en BMW.
  14. Hei Fredrik. Fungerer cruise control ved henger påkobla - 5 45e? Evnt innstilling? Fikk det ikke til her. Har Driving Assistant Pro ++
  15. Tøft med gul M3 I likhet med undertegnede fikk den også p-bot samtidig 😂
×
×
  • Opprett ny...