Jeg synes @*MrB* har en herlig negativ tilnærming til i4. Det blir formulert på en måte som er både konstruktiv, morsom og til dels forståelig. Jeg liker det og respekterer det! Vi er åpenbart i begge ender av skalaen, da jeg synes bilen er fantastisk. Både hvordan den oppfører seg og takler ujevnheter(kommer jo fra TMYP, så skal vel ikke mye til å bli imponert?). En i4 prøver aldri å være en 5-serie eller større, den skal ikke føles som det heller. Det er en sportslig gran tourer som har ytelser få andre elbiler har. Jeg snakker ikke om 0-100, men den spiser svinger som om bilen var et halvt tonn lettere. Her har BMW gjort en kjempejobb. Likevel så skal bilen stoppes, og på glatt føre må en jo hensynta vekten. Jeg vet det er diskusjoner om bilen fortjener M-merket, jeg mener den gjør det - som M-light ja. Ta bilen for det den er og ikke legg til noe den ikke er. Det er altså ikke en M3 dette. Bakseteplassen er noe trang og bakdørene er små, men til barn er det i utgangspunktet ingen problem. Får ikke i pose og sekk, da er det i5 som er bilen om plass er superviktig. Bilen er lav, så man kryper jo inn i den og man må kanskje ta en vurdering eller to på veier man velger med tanke på å ta nedi. Enten foran eller hvis "knekken" i veien er så brå at midten kan ta nedi. Jeg mener slikt er verdt å ofre, men det er kanskje ikke alle enig i, forståelig. På vinteren leser jeg mange klager på fremkommelighet og at den logrer for lett på halen, men da skal jeg tør å si at folk må lære seg bilen. Eller kjøpe noe annet. En i4 M50 har kanon fremkommelighet og selvfølgelig er den løs på halen, det er jo en BMW.