Gå til innhold

Marius2002

Medlem
  • Innholdsteller

    10367
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    47

Marius2002 vant dagen sist September 15

Marius2002 hadde mest likt innhold!

1 følger

Om Marius2002

  • Bursdag 09/16/1989

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    TMYP

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Marius2002's Achievements

  1. Flott G31 530e Touring. Leppen kan takes av. Liker interiøret. Som regel ser jeg kun standard sport eller komfortseter. Her var det M-stoler med alt mulig av innstillinger? Eller tar jeg feil? Jeg likte iallefall denne Finn.no | G31 530e xDrive Touring
  2. Flott Imolarød E46 325i cabriolet Finn.no | E46 325i cabriolet
  3. De aller fleste klarer seg med 40-50 mil også. Men bruken utvider seg med 80 mil. Da kan man dra vogn og henger bak og fortsatt ha ca. 40 mil rekkevidde(vær, vind, utstyr, dekk og felg ++), kontra 20-25 mil ettersom rekkevidden erfaringsmessig halvveres med tung henger bak. Vi er på vei dit at elektrisk kan etterhvert brukes av firma som må dra med seg henger over lengre strekker også, ikke bare privat. Da kommer vel regelen om hviletid uansett inn, men likevel. Med 40 mil rekkevidde med henger/vogn på så åpner det seg mange muligheter. Problemet sånn sett idag er ikke det å måtte lade hver 25. mil, men laderne er plassert slik at vogn/henger må av før bilen kan lades. Det kan være litt utfordrende. Ofte er også ladere plassert på krøkete plasser, slik at vogn/henger må settes av et stykke unna. Har man 40 mil, så kan man velge friere hvilke ladere man ønsker å ta, eventuelt litt andre kjøreruter. Med bil uten henger har ikke dette vært et problem på flere år Har man god tid og er på campingtur, så kan man jo kjøre å lade bilen etter vogn er plassert på campingplassen selvfølgelig. Med kaldt batteri så tar det ekstra tid, men en får se på det som egentid
  4. Dette ble kjempebra De felgene sitter som et skudd, så håper de du har funnet er noe tess!
  5. Fantastisk Flott reisebrev og ikke minst en ubergrom bil den M5en din.
  6. Ja. Eller er det? Jeg var i diskusjon med en kollega på fredagen. Han påsto hardnakket at han veier 75kg uansett ifølge vegvesen og ved vektkontroll så blir han beordret ut av bilen før veiing. Dette synes jeg høres helt feil ut. Jeg sa at du veier 75kg på papiret, og resten av vekta til sjåføren går på nyttelasten. Så fikk jeg til svar "hadde det vært slik så kan jeg ikke ha passasjerer jeg da?". Da svarte jeg at det kan godt hende. Nyttelast på under 300kg på den bilen. Men så sa jeg også at han kan glemme å se på nyttelast, se heller på tillatt totalvekt. Pga. utstyr og div så kan det være mindre nyttelast tilgjengelig enn i vognkortet. Vel, vi er ikke kjempevenner. Ergo det er ikke alltid lett å slanke mannen, de må innse det selv først og det mentale står hardt hos enkelte og jeg er iallefall ingen psykolog. 🤷‍♂️ Det kan hende han har rett, men jeg synes det høres helt feil ut. 🤷‍♂️
  7. Prøv å telle antall Tesla (spesielt model Y) som var tatt av hjulkapsel som ikke har senterkopper. Da finner du en ny dimensjon "slabbedask".
  8. Fordi jeg har en knapp på iX3 så vil det ikke si at jeg synes GLC er stygg. GLC har et klassisk Mercedes uttrykk og fremstår som en bra bil. Jeg synes stort sett Mercedes er flotte biler, minus noen EQ*. Jeg har også ytret en gang at min gamle W202 var mye mer bil enn min gamle E36. Det står jeg for enda. Jeg hadde likevel valgt E36 10/10 ganger om jeg skulle kjøpt noe igjen. BMW er litt mer sportslig og litt mer bølle, mens Mercedes er mer, tja, mer bare… Jeg gjentar historien fra min tid i E91, fikk tydelig beskjed fra en pensjonist som parkerte rett bortom meg i MB at jeg måtte ikke finne på å kjøpe Mercedes, det var kun for pensjonister. Så måtte holde meg til BMW frem til jeg passerte 60 iallefall. Det har jo forøvrig gått sånn passe. Men men. Med nye GLC så kan man jo trekke 2400kg og den har kanskje et mer luksuriøst interiør. Likevel vil jeg ha det sportslig og hadde også her 10/10 ganger gått for iX3 med M-Sport interiør. Jeg fikk rattet litt G05 X5 idag, jeg hadde glemt hvor deilig denne var. En herlig kjøremaskin ut av dimensjoner. Med luftfjøringer og det meste annet var dette en behagelig tur. Jeg liker det egentlig litt mer sportslig så en femmer eller 3/4-serie er nok mere meg. Uansett har både X5 og iX3 funnet plass i horisonten sammen med 3-serie NK og i4. Trenger ikke helt ny bil. Det var mega nedtur å sette seg i Teslaen igjen, men det er jo to vidt forskjellige biler som ikke må sammenlignes. Det eneste jeg kunne tatt med meg videre fra Tesla er "Dog Mode". Ungen på 9 har litt forståelse og liker alt tullet Teslaen har, ungen på straks 4 derimot "den bilen er bedre enn vår" 🤷‍♂️😂
  9. Uansett hvor teit det er å bruke 15000,- på viskerarmer i karbon, så er det jo kult at det er en mulighet tenker jeg
  10. Vel, idag lanserte MB sin GLC. Jeg holder en knapp på iX3 NK fortsatt. Tek.no | MB GLC
  11. Var vel kun massasje tror jeg, sent på kveld 🤔 Edit: fant denne på norsk konfig også. Glem hele greia
  12. @Ron Jeremy på den tyske konfiguratoren får man seter med ventilering og massasje Kommer kanskje hit også? Edit: På tide å ta kveld, var vel kanskje bare massasje. 🤔
  13. @papertiger ser ikke ut som det er uttrekkbar lårstøtte på de setene? 🤔 M-Sport derimot ser slik ut 🤷‍♂️
×
×
  • Opprett ny...