-
Innholdsteller
10339 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
44
Marius2002 vant dagen sist Januar 29
Marius2002 hadde mest likt innhold!
Om Marius2002
- Bursdag 09/16/1989
Profile Information
-
Kjønn:
Mann
-
Kjøretøy
TMYP
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
Marius2002's Achievements
-
fupsaker reagerte på et innlegg i et emne: Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
Orjan reagerte på et innlegg i et emne: Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
Marius2002 reagerte på et innlegg i et emne: i4 tråden
-
Marius2002 reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
Marius2002 reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
Marius2002 reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
Marius2002 reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
Marius2002 reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
Marius2002 reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
Marius2002 reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
Marius2002 reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
Marius2002 reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
ahj reagerte på et innlegg i et emne: Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
E.C. reagerte på et innlegg i et emne: Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
Markus E30 reagerte på et innlegg i et emne: Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
liffi reagerte på et innlegg i et emne: Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
GtiGtr reagerte på et innlegg i et emne: Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
Heik80 reagerte på et innlegg i et emne: Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
Saltkjelen reagerte på et innlegg i et emne: Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
ehaugsnes reagerte på et innlegg i et emne: Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
@Snagg30 vel, du skulle tatt imot vervelinken til Tesla i fjor, så hadde du sluppet dette 🤷♂️ Synes ikke synd på deg, når du velger mainstream foran å være en pioner. Tenk at du kunne vært helt der framme sammen med Thor Heyerdahl og meg. Hva skal du med lukt av bensin, bråkete lyd og bare plass til to? Det er jo ikke akkurat sunnmørsgener verdig. Nei, bruk vinteren fornuftig, sender deg ny vervelink på PM.
-
Vel, Nemo og Doris vil få det bedre. Ellers er det rekkevidde, ladehastighet, batteri og ytelse. Joda, andre kan skilte med det samme. Men BMW har alltid hatt i mente at det fortsatt skal føles som en BMW. Det mener jeg de har fått til med dagens modeller iallefall. NK har naturligvis ingen her prøvd, men tester lover bra. De fokuserer på vektbesparelser og andre grep for at bilen fortsatt skal være sportslig og førerrettet. Jeg har troa, men at det blir banebrytende, det gjenstår å se. Enn sålenge virker BMW i4 stadig som den perfekte elbil.
-
@Fredrik 90 Tja, med dagens vannbaserte malinger som omtrent kan drikkes så slipper man å sitte lenge å se på. Ei øl og veggen er tørr Jeg tror vi skal vente til NK blir lansert før vi dømmer. Det tekniske er kanonbra. Jeg digger i4 og det er stadig en drømmebil, men det var overhodet ingen nedtur å sette seg inn i en 2021 X5 G05. Spørs om jeg begynner å bli gammel. Med ekte ku på dashen og "eldre" iDrive så hadde jeg veldig lyst på den. Jeg vet ikke, men det første jeg gjør når jeg setter meg inn i "nye" (nye for meg) biler er å stryke over dashen. Så for meg betyr det noe. Jada, jeg er sær. Merino skinn og komfortstoler var faktisk top notch i mine øyne og at man kan justere øvre seterygg. Hah, hva har jeg gått glipp av alle disse årene?? Meeeen jeg må holde meg litt fresh enda noen år, harde stoler med god sidestøtte er tingen enda. i4 med M-stoler. Her kommer jo det @Saltkjelen sier inn, setene i Tesla er ok, ikke mer. Kunne vært mer bøtte, mer lårstøtte og mer sidestøtte. I tillegg føler jeg kvaliteten er så som så. Bruker kun premium produkter på rengjøring og uten sterke midler for å unngå skrekkscenarioet over. Problemet er at dette går igjen både på dørtrekk og ratt innvendig ser jeg på nettet. Nå gikk jeg på en smell ikveld og kjøpte campingvogn, så spørs om min BMW-drøm blir forskøvet et par år. Jeg(ungen) har jo BMW gåbil i det minste, alpinhvit med rosa setetrekk i … kunstskinn.
-
Kult og ikke kult Kult at de satser på gjenbruk og faktisk går skikkelig inn på miljø og den biten. Kult at de får til det andre ikke får til. BMW har virkelig satset hardt på dette feltet og ser ut til at de lykkes. Ikke kult at man tilsynelatende ikke får velge skikkelig skinn. Falsk skinn vil dessverre aldri matche ekte, selv om det idag er laget skikkelig bra kunstig. Jeg har jo kun falskt idag og de kaller det for "vegansk skinn"… say no more. Bare fjerning av skikkelig ku i dashen til i4 er for meg et steg ned eller tre.
-
Var ikke dette billig for en E46 330i cabriolet? https://www.finn.no/mobility/item/419250111?ci=3 Billig og billig, men er jo ca. samme pris som fine 320i cabriolet ligger til.
-
En på jobben med 2018/19 G31 har samme problem og har hatt det i noen uker. Vi har prøvd både reset og oppdatering av kart uten hell. Det skjedde plutselig med han under en kjøretur i sommer. Følger med for å holde oppdatert. Edit: Her er en som fikk det fikset med at BMW oppdaterte firmware https://www.reddit.com/r/BmwTech/comments/1lqma3t/gps_shows_incorrect_position_g30/
-
Ja, men om den ikke skal brukes på langtur så nesten så jeg vil anbefale BMW i3S som konebil. Spørs hvilken Model 3 du ser på såklart og om 4x4 er et must.
-
Video: IMG_6551.mov
-
Inhabil, men sett på Tesla Model 3? Long Range AWD. Ikke ulik i pris ny. Ingen serviceintervall, men anbefales bremseservice hver 20000-30000km eller noe. Så bruker du 2500,- på bremseservice i året er det ikke gale. Ikke er de fæl å kjøre heller med mest power på bakhjulene. Det er ikke BMW, men opp mot Urban Cruiser vil jeg tro de er bedre å kjøre. Det vil være et fornuftig bilkjøp.
-
Ja 🤔
-
@Skulebollen Jeg skal jo være ærlig. Elbil fungerer mer enn godt nok året rundt, jeg har vel 400km på vinterstid og 500km på sommer. Men det krever fortsatt litt forarbeid når man skal på ferie - hvor er det ladere, hvor mange og ladehastighet. Dette bestemmer jo hvor lang pause det blir. Feilen idag er at mange ladere står i en bakgård, knotete parkeringsplass eller litt utenfor allfarveg. Jeg har aldri hatt problemer med lading eller stått i kø, men i Sverige så jeg tendenser til sviktende system. Nedover ellers i Europa skal det derimot være bra(var på jobbreise i Belgia i mars og kjørte endel buss mellom byer, det var GODT utbygget ladenettverk). Jeg har aldri benyttet meg av destinasjonslading på hotell eller lignende, jeg har hurtigladet før jeg parkerte mens batteriet enda var varmt og da klar til neste dag. Jeg håper ladestasjoner bygges ut slik som bensinstasjoner - kjør inn - lad - kjør ut. Det gjør det forsåvidt også, men mye henger igjen i bakgårder og "der det er plass". Opphavet hadde i4 M50 i 3 år og kjørte hver sommer 300 mil med den og vogn på 1500kg bakpå. Det ga en rekkevidde på 22-29 mil. Det er litt kort, men det fungerer fint om ladestasjonene var konstruert slik at man slipper å huke av vognen hele tiden. Noen ganger går det fint, men når laderne er plassert i en trang bakgård så er det ikke alltid bare bare. En må se på hele opplevelsen som en tur og det går fint med riktig innstilling, og selv om det i Norge og kanskje Europa ikke burde sette begrensninger på hvor en kan farte med elbil og vogn så var de skeptisk til å kjøre til Sverige. BMW i4 M50 er forvørig en fantastisk bil som jeg kunne tenkt meg, faktisk pdd. en drømmebil, Tesla er egentlig bare et kompromiss mellom rekkevidde, ytelse/kjøregenskaper, plass, utstyr og pris. Opphavet var også strålende fornøyd med i4, den beste bilen de hadde eid. Men den ble nå byttet i X5 45e, og status etter 150 mil med vogn bakpå er at det fungerer utmerket og i likhet med i4 så merkes ikke vognen bakpå. X5 var kanskje også en mer passende bil for de, både med tanke på bakkeklaring, komfort og rekkevidde med vogn - samt tillatt hengervekt. Også premiumfølelsen er noen hakk opp fra i4. Grunnen til bytte var plasseringen av ladestasjonene og at de må toppe batteriet hver gang, det er ingen hemmelighet at fra 80-100% går det sakte. Men de var avhengig av de siste milene, kontra oss som kjører med bil alene. Så for noen er elbil bra, for noen skulle de ønske det var litt bedre og for andre passer det ikke. Jeg blir nok sikkert å kjøre elektrisk i hverdagen fremover, men jeg ble smått misunnelig på rekkesekseren i X5 45e. FOR en herlig bil å kjøre. Jeg satser fortsatt på i4 M50/60 om noen år
-
Ja, ferger er fint med elbil. Da får man strukket på på de berømte bena og siden alle fire i bilen har fått synkronisert blære etter elbilbytte så benytter vi også her av fasilitetene Men fra spøk til alvor. Vi kjørte fra ca. Borås og hjem for 2 uker siden i ett sett, det er 93 mil som tok 13 timer inkl. pauser. Vi ladet på Strømstad fordi det passet med grensehandelen og vi ladet på Lillehammer fordi det passet med middagstid. De eneste pausene var også da Strømstad og Lillehammer - og ja, siste fergecruiset Åfarnes-Sølsnes på kvelden.