Gå til innhold

viggo E34

Medlem
  • Innholdsteller

    2443
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

3 følgere

Om viggo E34

  • Bursdag 03/25/1983

Contact Methods

  • MSN
    viggo_hopmo@yahoo.no
  • Website URL
    http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=11&t=142663&hilit=bj??rnstad+bil

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Frosta
  • Interesser:
    det meste innen motorsport
  • Kjøretøy
    G31 M540d Xdrive

Nylige profilbesøk

10000 profilvisninger
  1. Bump
  2. Flott å se denne fantastisk behandling gjenn 🤩 savner til tider tiden med e34 spesielt med m30 da jeg har en forkjerlighet for disse. Ikke mange som får så grundig å flott behandling som denne! Nydelig preg med dørtrekkene
  3. Måtte i tilfellet vært til fordel for LCI eller 7serie😅
  4. Husker ikke om det ble regna 1 eller 2 timer pluss olje. Og resette adapsjoner
  5. Husker ikke om det ble regna 1 eller 2 timer pluss olje
  6. Det husker jeg ikke pr nå, må ha kvitteringa for å se det evt. Men storservice med bytte av olje på fordelingskasse og differ med resetting av adapsjoner på fordelingskasse og girkasse ble vel totalt i underkant av 20k. Va angår før og etter, kan jeg vel ikke påstå å merke noe særlig. Fin både før og etter, ble gjort som preventivt vedlikehold da det ikke er noe plan om å bytte den ut.
  7. Bytta olje på fordelingskasse og resatte adapsjoner her og på girkassa på Strandveien auto samtidig med begge diffene og stor service dagen etter jeg bytta olje på girkassa 😊
  8. ganske rett fram, er vel likt på alle automatkasser 🤷🏽‍♂️ du som skrur såpass mye fixer den lett 😉
  9. Det er litt delte meninger her, men utifra hva jeg kom fram til så anbeler zf bytte med filter når di har gått såpass langt eller evt har fått noe symptomer. Olje bytte på girkasse er en jobb du klarer fint, jeg kjøpte sett fra koed til både 540d og 520d til datra på black friday som er lile rundt hjørnet😉 du trenger settet og diagnose for å se oljetemp på girolje, skru ned plastplata, løsne fylleplugg så du vet den går å åpne, løsne tappeplugg, la olja renne av, skru ned bunnpanna som da inneholder filter, monter ny bupanne, så fylle olje til det renner over, sett i fylleplugg. Start bilen, hold den på bremsen og gå gjennom og hold alle gir i f.eks 5sek, N, 1,2,3,4,5,6,7,8,N, R. Så når olje har ca 40-50°c ta ut fylleplugg å fylle olje til det renner over, ifølge zf sine videoer skal det dryppe ikke renne/strømme ut 😉 Synes den kanskje girer bittelitt smothere, litt uvant i starten da adapsjonene ble resatt, usikker på om det egentlig gjør noe merkbart eller om det er plasebo, men følte den ikke fulgte helt mitt kjøremønster i starten etter resetting. Følte den var bedre etter bytte av olje men før resetting av adapsjoner 🤷🏽‍♂️ men virker fin gjenn nå. Jeg hadde ikke utstyr for å resette adasjoner selv, så ble som nevnt gjort på bmw værksted.
  10. Ja det er imponerende, bare e6x serien 520d har jo under 0,5l pr mil, å når nyere gjærrigere motorer itillegg fikk 8trins kasse, da skjedde det ting 🤩 imponerende er det iallefall. Har jo omtrent samme forbruk på 18mod 540d x-drive som vi hadde på 03 passat 4motion 😅 200hk å 300nm mer 😅 å komforen er jo i egen klasse Ang høyrefot så er jeg ikke no råkjører lenger, men liker at det går jevnt å hater rykk å napp kjøring! Ja du bor vell neddi omerådet der du og nå? Skulle bært innom både deg og Jan neste gang, skulle jo sett nærmere på 750 og
  11. Ja det ble en fin tur, var inne på tanken om kontakte deg når vi var i området. Men følte det ble litt travelt mtp kjørerturen hjem, men neste gang blir det bedre planlagt med besøk! 😅 Ja sånne turer er balsam og jeg lar meg stadig imponere av denne 🤩
  12. Hjemturen starta lørdag, først en liten runde litt lenger ned, til Lindesnes fyr Ingen vits i å stresse seg hjem til Trøndelag å storm, regn og elendig høstvær🙈 etter besøket på Lindesnes fyr satte vi snuten nordåver gjenn å tok overnatting i bilen like sør for Espa å bolleland. Ungene var godt fornøyd med å få lagt ned setene å lagd seng i bagasjen 😅 Klager ikke på forbruket her heller, litt mer av og påkjøringer for å få pusha motoren litt. Er blitt veldig glad i eco pro mode på denne ved kjøring under 100-120kmt, går lett og triller voldsomt godt da den fristiller giret. Søndag gikk siste etappe bort til bolleland for frokust før vi tura avgåde til Alvdal å flåklypa/aukrust senteret for en pause å siste etappe. Vell hjemme etter etappen fra Bolleland havna vi vel på 0,54pr mil den dagen, så kan ikke klage på forbruk når det kjøres uten å prøve særlig på å få forbruket ned annet enn å kjøre normalt, mest i eco individual😊 Alt i alt snaue 200mil med kos i trivelig førermiljø
  13. Fikk tatt en langtur nå i høstferien. Ble litt på sparket da det dukket opp no reklame for skumle dager i Kristiansand dyrepark 😅 Lar meg stadig imponere over forbruket på denne, nå var det meg å mine 2 minste på 8år og 10år. Ned til Bolleland på Espa lurte den seg akkurat opp på 0,52L, den gikk litt opp når hastigheten økte fra 80-100 til 130-140 Så sneik det sec litt oppåver når vi fikk ligge i litt høyere tempo og man ble litt mer utålmodig🙈😅, ellers lite å melde annet enn at bilen er en fryd å kjøre. Har vurdert litt større felgpakke, men er fornlyd slik komforten er idag. Men di ser jo lækkre ut med litt moderat senk og større hjul, men det blir nokk ikke noe av 😅 ellers har vi hatt et par fine dager i parken her 😊 starter vell på hjemturen til formiddagen her
×
×
  • Opprett ny...