-
Innholdsteller
15986 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
382
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av sveigis
-
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i sveigis sin Olaandref i BMW-prosjekter
Jeg har testet altså byttet fra fører til passasjer men blir feil i kontakt . Disse er og like til e36 men å finne e36 med el seter er vanskelig .😅 -
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i sveigis sin Olaandref i BMW-prosjekter
-
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i sveigis sin Olaandref i BMW-prosjekter
Se på menyen og gå inn på lagersalg ,der finner du det 😊 -
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i sveigis sin Olaandref i BMW-prosjekter
Som sagt dette er kanon bra og se at man kan gjøre sånne kupp 😊 Etter telefon med deg igår så sjekket jeg ut delenummer på min bryter men der fant jeg ikke noe 😊 -
Går helt fint @Skulebollen 😊 Såpass ja mao løftebukk med mer arbeid ja? Takk for svar 🙏
-
En superquick oppdatering fra dagens lille jobb. Kom ut og så dette : Altså fiks av viskerarm tidligere var Ingen suksess som jeg visste .😊 Heldigivis fikk jeg ny av @E.C. dønn iorden og er nå montert : Det er det eneste som har skjedd og denne uken . Kjenner jeg klør etter å skru her nå på den . Har jo litt som må gjøres her på den nå men det er gøy . Nydelig når alt er på stell til våren med Style 124 på plass ,nypolert og klar . Må prøve og finne et sportsratt med varme ,men det er ikke lett .
-
Akkurat. Samme tenkte jeg når jeg kom fra Tvedestrand sentrum . Ja voldsomt og hvor mange som ryker og blir vrak nå på denne tiden . Må prøve og holde meg til kvalitetsdeler på bilene ja eller så nærme man kan hvertfall . Ser jo bare på alle pakningene jeg byttet på e91 nå i 2025 . To av de var Topran og varte 5000 km og nå lekker det igjen . De som var originale eller E ring eller hva det het ,tett og fint .😊 Men når du er forbi Lars ,kom innom en tur for prat . Vært hyggelig det 😊
-
Ja er jo verdens verste ting det 😅😅. Angående glødeplugger så er det vel greit med tilnærmet originale . Aha det med glødekabel var jeg ikke klar over at de kunne svi seg ,men jeg har kun feilkoder på pluggene . Hvertfall så får jeg bytte den og ,om du finner en ubrukt liggende så send meg gjerne en pm 😊
-
Da er hverdagen tilbake her for fullt .😊 Vi har snø fått ,ja en typisk Januar men sånn er det . Jeg må si jeg hadde litt flaks på lørdag altså og her er greia : -Har feilkode på to glødeplugger og må jo bytte disse ,men får aldri somlet for å få kjøpt disse ,ikke minst byttet de heller om de hadde vært her . Saken er den at han jeg var hos har en sønn som ryddet i huset sitt og han hadde seks stykk originale nye glødeplugger : Samt nytt gløderele : Dette er jo ting som jeg må ha hvertfall pluggene ,så dette var kjekt . Jeg ser det skrives om at man må bytte kabel og mitt spm da er det pga at man har alt demontert eller pga det hører med bare for å ha gjort det ? Kjenner meg igjen at den blir nok byttet den og . Så nå har jeg litt og sysle med etterhvert og nye pakninger til innsug har jeg og . Men helga satte sine spor og våknet med influensa noe som er den verste mannesjuka som finnes ,vel der finnes verre ting 🤢🤢. Når du har fått betennelse i ei tann som de må trekke med 39 i feber og bedøvelse ikke vil kicke skikkelig inn . Da føler man at man lever ja . Godt å få bort møkka og igår ble det kjørt e61 til nevnte tur : God og varm og koslig å kjøre . Noen var mer uheldig enn andre på søndag: En liten Peugeot som valgte og brenne opp. Dagene fremover blir vel og få bort litt snø tenker jeg .
-
Igår måtte jeg avgårde en tur og i den forbindelse måtte jeg bruke e61en . Som nevnt tidligere er batteriet dårlig og bil stått noen dager ,men fikk liv i den : Går fort og Tine den av : Og hva skulle jeg ? Jo ei venninne av kona hadde endel ved hun skulle kvitte seg med som vi kunne få . Har jo ikke hengerfeste så ble fire turer med fullt bagasjerom og her fra opplasting : Lastet selvsagt ikke opp til taket her men gjevnt med ryggen til baksetet og fikk plass til litt. Når jeg sa at jeg hadde brukt den sorte til sånn kjøring ,falt ikke det i god jord til fruen men .. Et bilde fra vedkjøring: Så skal visst e91 på høyfjellet nå i februar 😊 Kona og to andre skal opp til Rauland på skitur og hotell . Og det er med skrekkblandet fryd jeg sender de avgårde så langt med Treg 18 opp daler ,ned daler og sprengkaldt men jeg har trua faktisk . Og klarer den det ,da har den forlengst bestått eksamen føler jeg .🥳
-
Godt og lese at B5 lever videre og får et fullverdig liv igjen. Så det var ingen dører eller noe som har flyttet seg og andre vitale deler ? Er vel rimelig godt konstruert og denne 😊 Foruten må jeg si Porschen din har blitt kul @liffi.
-
Knalltøff og sånn skulle du hatt @Marius2002. Har ikke kjørt denne modellen ,men kan tenke de er kule og kjøre 😊
-
Vet du noe Bjørn ?Dette er flaut og si men jeg har jo glemt helt bort disse knappene og fordelene det kan gi 😩😩😅. Så kanskje bruke hjelpemidler som er på bil mer tenker jeg så takk for tips 🙌🙌 Angående Bmw og vinter ,så er jeg veldig fornøyd med de jeg har hatt oppigjennom og ser du nevner gammel her . En e34 med gode dekk er intet mindre enn imponerende på vinterstid altså 😊. Som sagt summen her er at jeg har lite og si på framkommeligheten på Bmwene jeg har hatt foruten e61en som er en vits kontra de andre . Ser du nevner F11 her og ja ,den tenker jeg er fenomenal uten tvil . Blir sånn eller nyere e70 som neste bil . Angående diagnose så har jeg en laptop med Ista ,ja alt men har skjedd noe med den så må få den opp og gå nå snart , Ellers takk for tips 😊😊
-
Vi er kommet til torsdag og uken nærmer seg slutten her og vi har jo fått litt snø her og kulde ,ikke det voldsomme greiene men nok til at vi kan si vi har vinter og typiske vinterveier hvertfall enkelte plasser. Jeg har funnet ut litt i det 27 årene jeg har vært sammen med kona,det jeg mener om god vinterbil trenger ikke å være noe god bil for henne . Mtp all den møkka hun har rullet rundt fra vi ble sammen og videre ,så har hun fått testet det meste 😊 Så hva er vel bedre enn å få et svar av ei som er totalt likegyldig til kjøretøy ? Som sagt veien hun har den består av is og snø hele veien og kan tidvis være utfordrende ,men hun er god bak rattet og klarer seg fint, Jeg spurte hvordan e91en var for henne og hun svarer at denne er suveren på vinterføret ,tenker ikke på at jeg kjører på glatta sier hun og det er jo en god ting 😊 Jeg mener de bruker jo aldri å være sene om å si ifra når ting er møkk ikke sant ? Så med nye vinterhjul foran og greie bak kan man konstatere at den fungerer på vinterføret for henne . Og så må jeg ha skvettlapper foran og her ser dere hvorfor : Med denne snøen som er nå blir det fort snødekt bak : Hverdagen : Og i kjent stil må man sjekke ut ting her : Alt ok: Igjen sommerens jobb holder delvis fortsatt 😊. Fant frem diagnose for å se at alt var greit og på motordel: Men jeg har endel feilkoder med sånn K-can og det flere plasser som feks her : Og det er jo rart for alt virker utifra det jeg kan se. Ligger både på takluke ,ja mye men igjen alt er iorden . Utifra googling så er det noe modul greier ,ledningstrøbbel ,radio enhet osv osv . Noen som kan gi meg tips ? Denne og : Foruten auc sensor ,sirkulasjonspumpe så er jo alt iorden så skjønner ikke hvorfor jeg har de feilkodene.. Jo forresten feil på tredje bremselys og men igjen alt virker 😊 Burde ikke bruke tid på det men jeg liker ikke røde varsler . Ellers igjen ,så brukes den jo flittig her av alle og til helga skal den brukes da jeg skal til Tvedestrand på fest med barndomskamerater . Detver jo en fordel for de andre at jeg alltid melder meg som sjåfør pga etter 8,5 mnd uten kjørerett ,vil man kjøre hele tiden . Var friskt idag tre km ifra meg idag . Fikk denne fra kona: Var 10 hos meg men i år så skal jeg slutte og klage over vinter . Jeg hater det som et helsike ,men jeg får heller tenke at jeg er heldig som får oppleve vinter og alle årstider og faktisk føle den . Det er ikke en selvfølge etter alt som skjedde 😩 Uansett så får jeg etterhvert se litt på mer av disse feilkodene for vært gøy og sett hva det er.
-
Gratulerer med fin bil 😊 Gøy å se noen fremdeles kjøper nyere bil med bensin og .
-
Gratulerer med kjempefin bil @tennbrikket😊. Ja nå har du det nyeste og ratte rundt med til det daglige og e34 til kosekjøring og sånt liker vi .😊
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
God morgen og sent svar ,men ja er gøy det😊. Ja som nevnt tidligere så var min drøm det og ha en e28 og e34 men at jeg skulle eie to 535er var jo utenkelig ,så ja når jeg tenker meg om så er jeg glad Morten . Vel angående pågangsmot ,så merker jeg det at det er noe redusert etter hjerneslaget desverre ,samtidig så er det uhyre viktig og prøve å sette seg litt hårete mål nettopp for holde seg i bevegelse foruten trening .😊 Og e34 er jo en fin ting og holde seg i bevegelse på. Vi satser på det ja her . Sender deg en pm eller Messenger ila dagen Morten forresten 😊 -
Fryktelig morro ja dette . Ja du har mye rett her @Rune-K ,slappe kontakter ledninger som er sprø og knekt nettopp pga tynne ledninger . Det er og koplet opp altfor mye unødvendige målere her og der noe som er utrolig. Disse bilene har jo noe av det fineste instrumenter som finnes med både volt ,olje osv . Fordelen er at det er rimelig lett og få kontroll på da det er enkelt for en amatør som meg kontra finne el feil på feks den blå bilen min. Nå skal sant sies at jeg skal fokusere på og rydde el i motor og faktisk begynne fra en kant for å få svev på den . Da blir det ute i kulden way som jeg bruker når jeg drar frem et nytt prosjekt i vinterhalvåret. Forskjellen at nå skal vi stå inne i 20 graders nytt lokale 😊😊😊. Skal legge ut litt her etterhvert eller i e28 tråden min når vi skal til . Tror jeg gleder meg mer en kompisen min 😅
-
DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot og ev. Alpina B10 3,5/1
emne svarte i sveigis sin DrSakke i BMW-prosjekter
Jaja ingenting overasker meg heller når det kommer til selvutnevnte sleggemekanikere . Kjipt som fy uten tvil dette 😩😩 Stod disse på bil eller kjøpt utenom? -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Som jeg nevnte i andre tråden igår var jeg på jakt etter kanal og høyre forskjerm . Disse delene er jo en ting ,utfordringen er jo å finne noen som kan sveise litt for det kan jo ikke jeg . Men dette ser ut til å ha løst seg greit dette 😊 Intet mindre en to stk meldte seg til tjeneste så kan igrunn bare plukke ut en . Sånne venner behandler man med respekt og omhu. Siterer han første der jeg begynner med :»Du har ikke lyst på en halvlørdags drittjobb ? Du mener sveise Bmw 😂😂. Han sa ja uten problem og det samme med han andre. Dette blir jo ikke gjort før på våren da jeg må gjøre andre ting og . Men skal jo selvsagt klargjøre her så jeg skal igang snart 😎🙌. Apropos nærmiljø ,så har jeg en tidligere kollega som har en sønn som hadde e34 som første bil i 2010 og nå drev faren og ryddet pga flytting . Han sendte et bilde av en forstillingsdel og jeg bekreftet at det er e34 del og at jeg kjøper den. Etter en tur til fysio : Så var det innom for henting av del : Nå har jeg to av disse her og forstillingsdeler er kjekt og ha til bilene . Så nå må man begynne på den snart og har allerede flyttet snø på den : Hvem vet kanskje man er igang til helga med demontering av skjerm .😊 -
Det går rykter … Dette er jo en kjent setning både når det kommer til sladder eller feks bortgjemte ting 😊 For meg som er Opel mann så har det gått rykter om at der skal stå en spesiell Opel her i mitt område,men kun rykter . Og hva er bilen det snakkes om ? En Opel Commodore B coupe med 3.6 NEI motor fra Opel Senator B på 200 hk 12v . Skulle visst være lakkert koksgrå med diverse oppgraderinger ,meo for godt til å være sant . Så utrykket og svelge tungen 😅😅… På søndag får jeg tlf at jeg må være med å se på noe ,jeg spurte hva ,han svarte bare bli med . Vel vi kjørte veldig kort kan man si og han som eide huset åpnet garasjeporten og der står den jaggu . Altså ryktene var sanne og dette var jaggu bilen sin . Opel Commodore b coupe 2,8 GS originalt. Bygd om med følgende : Gse skivebremser bak Diff brems fra Gse Alt nytt av foringer fra Opel Spax justerbare all over Ikke en rustflekk noen vei . Ny 2,5 rustfritt eksos . 3.6 motor med tilhørende 5 trinns kasse . Og lakkert i en nydelig koksgrå farge . Bilen har stått i mange mange år nå pga diverse elektriske feil på bilen ,samt noe demontert . Jeg fikk tilbud om å kjøpe den og hadde jeg ikke hatt fire biler her,så hadde den vært min . Den har alt i mine øyne både motor og farge 😊❤️ Heldigvis så kjøpte kompisen min den og jeg skal være med og skru på den og få den sammen . Skal bli nydelig å skru gammel blitz klassiker igjen . Denne bilen var malen : Bortsett fra felg og v8 motor så er den lik . Er ikke dette garasjefunn så vet ikke jeg .🥳
