Gå til innhold

mslello

Medlem
  • Innholdsteller

    1748
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    24

mslello vant dagen sist Mai 20

mslello hadde mest likt innhold!

Profile Information

  • Bosted:
    Trøndelag
  • Kjøretøy
    G26 i4 M50 | i3 120ah

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Jeg får det likt som deg på vår og høst. Bli vel fort litt temperaturforskjeller når man spyler bilen da. Ser det ikke på sommer og vinter. Har ikke klaget på det da, jeg regner med det ikke går igjennom. Ett år igjen med garanti, så kommer nok til å følge med ekstra nøye neste høst
  2. Kjør på med Porsche tråd sier jeg! 😎
  3. Rekkevidde er nok fint lite å hente ja. Jeg liker bare følelsen med å full kontroll med en pedal.
  4. B som enpedal kjøring ja. På i3 har man ikke noe valg, så har vent meg til det der. Har jo hatt tilgang på i3 siden 2017. Må ha litt følsom høyrefot da og rolige bevegelser. Kjører man aktivt, så er jo B helt nydelig, får man flyttet litt balanse i bilen ved å bare slippe gassen fort. Men det er jo smak og behag dette. Har sport individual som min foretrukne. Men motor i comfort modus. Individual modusene husker den jo når du starter bilen på nytt, så slipper å velge modus igjen. (På idrive 8 iallfall)
  5. Hadde ikke brukt ecopro på ett par år, så måtte teste igjen Gasspedalen blir litt sløvere, så det kan være litt mer behagelig til de som sitter på når man ikke er glad i cruisecontrol. Men merket når man kom i 110 sonene og skulle ligge i 120, så måtte man gjette gasspedalen mer for å holde farten. Så på tur hjem ble det tilbake til sport, får jeg heller beherske høyrefoten litt mer 😅 Har jo testet med i3 før og aldri merket noe særlig forskjell i modusene, men den kjører jo aldri så langt. Ser jo snittfarten er bittelitt høyere på tur hjem også. Så kjør i den modusen du liker best er konklusjon
  6. For spesielt interesserte, forbruk på tur sørover. Tok en 9 minutter do stopp med lading og ladet mens vi spiste middag, så jeg hadde strøm til lokal kjøring dagene vi var på tur. Kjørte hjem med 2 ladestopp også. Hadde bare aktivert Ionity avtalen, så derfor ble det ladet med litt høy soc. Men ladet raskt likevel. Liker best å kjøre selv, så kjørte i B modus. Brukte mest eco pro sørover. Men brukte faktisk mindre strøm på tur hjem hvor jeg kjørte i sport individual. Så det handler mest om hvordan man bruker kreftene 😅
  7. Godt beskyttet lakk og glass 🤩 Så ble det ett par dager høstferie. Startet med Trondheimstur for å se på iX3. Den fikk jeg virkelig sansen for. Så var det å kjøre hjem igjen for å bytte fra i3, til i4 for å kjøre til Lillestrøm. Ulempen med elbil er jo at det ble dumt å bruke 16 mil av rekkevidden på Trondheimstur først. Men greit å kjøre litt i3 å. Nå består jo strekningen til Trondheim av 50% omkjøring og vegarbeid. Gikk veldig greit å kjøre nedover. Ble mye finere vær enn meldt, så vinterdekk var helt unødvendig. Men de gir iallfall bedre rekkevidde. Her har BMW gjort mange forbedringer siden forrige høsttur til Oslo. Rask lading hver gang. Opp på 195 kWh hver gang, selv med høy soc. Fant ut at jeg hadde kro i området også 😆 Her har vel BMW Ccn holdt årsmøter i mange år også. Ble en tur innom Oslo også, perfekt parkering 😎 Hest var temaet i ferien, synes rødt har blitt mer populært de siste årene 🤔 Hadde vært noe for fruen, men da hadde det ikke blitt noen penger til hest for jentungen 😆 Skvatt litt i helga når BMW har fått sjåfør med stilig kallenavn 😅
  8. Aiai, det hørtes ikke bra ut! Bra du tok turen til legen raskt nok! God bedring! Honey comb deksler og matt svarte knapper på rattet tror jeg blir bra Enda ikke klart å skifte modus uten å måtte se ned hvor jeg trykker. Men bruker stort sett sport individual. Easy access har jeg savnet mange ganger!
  9. Du kan ikke kjøpe Porsche om du har kjøpt huset der 😅
  10. Hadde nok bestilt med Msport jeg også tenker jeg. Men syntes det kjentes bra ut. 1 års ventetid om man bestiller nå. Så regner med man får prøvekjørt før bestilling låses uansett.
  11. Jeg venter egentlig på i3, men var så spent på interiøret at jeg måtte se på denne også. Men fikk nesten lyst på iX3 nå 😅 Utvendig er det i mine øyne den peneste/tøffeste X3 generasjon. Synes også det fungerte bra innvendig. idrive skjerm så bedre ut live. Å jeg likte panoramic idrive. Synes materialer også virker som ett steg i riktig retning igjen. Mest skeptisk til knappene på rattet. Men som sagt mye folk, så litt begrenset tid til å studere så nøye
  12. Da har jeg fått sett bilen også. Tydeligvis populær bil i Trøndelag, så var mye folk. Men dette likte jeg. Felger og farge satt som ett skudd. Jeg synes det fungerte bra innvendig også. Panoramic idrive synes jeg var veldig synlig til og med fra baksetet. Var så mye folk at jeg glemte å se etter ambient belysning 😅 Hadde nok tatt Msport ratt, men for meg som er kort i beina, så hadde faktisk setene funket bra. Sidestøtte er jo vanskelig å kjenne uten å kjøre bilen.
  13. I tillegg må du huske at iX1 er bygd på MINI plattform og i utgangpunktet fwd. Det kjennes alt for godt på min fars iX2 synes jeg iallfall. Har ikke kjørt iX selv enda faktisk. Men har en nabo som gikk fra Volvo XC60 (gammel) til iX Xdrive 40. Er veldig fornøyd med komfort og ikke minst plassen i baksetet med 3 barn i tenårene.
  14. Riktig som Marius sier over her. Prøver å være kjapp og effektiv da og setter på framhjulet først igjen.
  15. Har prøvd litt Koch Chemie, likte GSF.. Men de har det ikke i butikkene jeg vanligvis bruker. I tillegg så mister de meg litt på havet av produkter med vanskelige navn og forkortelser Takk Vi har vel litt samme filosofi der, biler skal brukes og taes vare på
×
×
  • Opprett ny...