Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er vel den eneste her som faktisk vurderer ny i3, men er litt spent på om stemningen her fremdeles er like negativ.

Ble snakk om farge i en annen tråd her, og blå en jo en av mine favorittfarger. Men for i3 NK tror jeg faktisk lysere farger er mer kledelig:

image.png.3d0c3ecfb87f351daa97e325a3bc55e8.png

image.thumb.png.37471bcfde1c3034d8f0c8b892822384.png

Bilen rett forfra er vel det som gjør meg mest usikker.

image.png.76a803c52c1b8d2f7d26a1db9d589399.png

Foreløpig så er det jo snart 2 mnd siden designpremieren, men ikke noe mer informasjon, så det er jo litt uvant. Men det dukket jo opp en hvit på lanseringen også med 20" felger. Tror kanskje jeg likte de felgene bedre.

image.png.4d818d3e72d118763b615b9eb573c209.png

image.png.b868908210e168cc95c51f39820a30c0.png

Synes den ser muskuløs ut i hvitt.

image.png.92ab60087af44b5ac0197263aaaec8c0.png

På dimensjoner er den ganske lik i4.

image.png.39afa11dbda907b98429efeafd8bc8b7.png

i3 er faktisk 3 cm høyere enn i4. Så tviler på at den blir like pen som i4. Er det verdt å gå fra bever grill til led grill? For min del blir det en del mer langkjøring fra høsten, så rekkevidde og ladefart trekker en del opp.

Car magazine la ut denne artikkelen i dag om litt design blant annet:
The end of ugly: meet BMW’s classy new design direction

"
Not that the new era isn’t without its challenges. From certain angles the i3 looks awkward, particularly front-on, where the need to pass pedestrian impact tests has had a shaping influence. Or the car’s additional height compared to the previous 3-series, caused by the skateboard battery."

En av grunnen til at jeg kjører BMW er jo at det er morsomme biler å kjøre og jeg har kost meg masse i i4, faktisk i over 4 år. Neue klasse tror jeg blir enda bedre å kjøre utifra hvordan jeg opplevde iX3 og utifra hva de som kjørte prototypen på isbanen rapporterte.

Håper det snart kommer priser og noen tester av førproduksjonsmodellene..

image.png

Skrevet

Jeg tenker, ut fra kjøring av iX3 at mange i4 eiere vil føle i3 er en oppgradering.

Visuelt føler jeg også lyse farger kler bedre bilen, men den må nok oppleves «Live».

Spent på denne modellen, prising og hvordan den fremstår i levende live. 
Men det er kanskje nye X5 som skal presentere først?!

Skrevet

Enig @Ron Jeremy, etter det jeg har skjønt får man mulighet for adaptive dempere. I tillegg er den muligens litt lettere enn i4. Så jeg tror kjøreegenskaper kommer til å levere. 

Mulig de skal vise fram litt BMW Alpina først også. Med 40 "nye" modeller innen slutten av 2027 er det stramt program 😅

Akkurat nå ligger ikke i3 på framsiden på hjemmesidene til BMW engang..

Skrevet

i3 kommer vel til sensommeren/tidlig høst om vi skal tro BMWs utspill 6. mai i år :) 

IMG_8233.thumb.jpeg.457463efbfac9b83c636f70d5a3ddab4.jpeg

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0457629EN/statement-oliver-zipse-chairman-of-the-board-of-management-of-bmw-ag-conference-call-quarterly-statement-to-31-march-2026

BMW Norge oppgir samtidig på minikonfiguratoren sin at det åpnes for bestilling til høsten av :) 

https://www.bmw.no/no/alle-modeller/3-series/sedan/bmw-i3-sedan.html

Skrevet
1 time siden, mslello skrev:

Enig @Ron Jeremy, etter det jeg har skjønt får man mulighet for adaptive dempere. I tillegg er den muligens litt lettere enn i4. Så jeg tror kjøreegenskaper kommer til å levere. 

Mulig de skal vise fram litt BMW Alpina først også. Med 40 "nye" modeller innen slutten av 2027 er det stramt program 😅

Akkurat nå ligger ikke i3 på framsiden på hjemmesidene til BMW engang..

Ja, jeg tror i3 vil nyte godt av å ikke være første model ut, som iX3 var.
En litt rufsete start med utstyr som mangler, én fargepalett som ikke var komplett og med en litt bråkete pris litt for tett på iX.

Skrevet

Syns blå va kledelig på bilen.

Snakka med èin BMW selger og han sa at lanseringen ble pushet på for en designer sku pensjonere seg, men resten var ikke klart😅

Selgeren i Bergen hadde Ikkje fått noe mer info om noe var nesten som eg visste mer en han 😅

Skrevet

Hadde sett for meg at de ville ha bestillinger å produsere biler fra. Men de starter sikkert med demobiler til testing og butikker 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...