Gå til innhold

papertiger

Medlem
  • Innholdsteller

    6472
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    100

papertiger vant dagen sist Juli 11

papertiger hadde mest likt innhold!

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Tananger, Rogaland
  • Kjøretøy
    F11, i3S

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

papertiger's Achievements

  1. Gratulerer med salg! Jeg kom tilfeldigvis over annonsa di her på Finn om dagen, før den ble satt som solgt. Fristet å ta kontakt, fine bilder og enda finere bil. Godt å selge til noen som vet hva de kjøper og som gjerne er entusiaster, jeg er glad jeg fant en slik selv - også han var eldre enn meg (i 50-åra), med mange BMWer under huden. Hadde jo vært kult med en S8 V10 eller hva med en 3-serie med litt motor selv om det ikke er V8?
  2. @Gabz, hva er budsjettet ditt? det koster som regel å drifte gammel 5-serie, men vi har vært veldig fornøyd med vår. Vi har hatt følgende utgifter på vår 2016 LCI 530xd siden kjøp i 2022 ved 96000km: - en ledning til høydesensor som tok kvelden etter kjøring på vei med mye isklumper som forårsaket ledningsbrudd. - de velkjente luftbelgene som lekker men som er enkle å bytte selv (kompressor ble byttet før jeg kjøpte bilen) (anser disse som slitedel) - NOx sensor bak kat som ble utslitt, da måtte begge byttes til 7000kr per stk for å få korrekt avlesning (ifølge research varer disse typ 150000km, da proben forbrukes - ergo slitedel). - casterstagforinger (anses som slitedel, varer normalt 100000km på hvilken som helst BMW). - begge drivaksler fremme (anses visstnok som forbruksvare på F10/11 xdrive selv om de ikke burde vært det og de etter min mening burde holde langt lenger enn de 140000km de holdt før mansjetten gikk hull på). - batteri (anses som slitedel, varte i 8 år). Så som du ser over her, ikke mye utenom vanlige slitedeler her. Har i tillegg tatt mellomskift mellom hver oljeservice (som også forrige eier gjorde siden etter første service), har flusha girkasse og bytta olje på alle differ og fordelingskasse. Dette er jo egentlig preventivt vedlikehold. Nå har bilen bikka 156000km og leverer så det holder på norgesferie. Men klart, i intervallet 150-200k km kan det fort dukke opp ting uansett hvor godt en passer på ting. Adaptive dempere koster en god fot og en arm. Aktive stabstag som jeg har, har hørt det er lite tull med det men vet aldri. Gir definitivt et ekstra element i kjøregleden, så ville ikke vært foruten! Skal du ha F11 er sekserdiesel et nydelig valg i drivlinje, og med utstyr som komfortstoler, adaptive drive osv osv har du et landeveislokomotiv av rang, men jeg lurer litt på hva du er ute etter. Nyest mulig med lav km stand å minst mulig klatt, mest mulig motor, hva er prioritet? Har du budsjett til det ville jeg definitivt også kikka på G31 520d. Det er en langt nyere konstruksjon enn F11. Den F11’en du linka til har jo tross alt 14-15 år på nakken, men det var en lekker utgave. Du har også denne nyere 2015 530d med sportsseter, uten adaptive cruise, men også uten annet masse mikkmakk. https://www.finn.no/415582481. Ang. Stereo på F11 så er det vel HiFi pakken (ikke H/K) som er enklest å bygge videre på. Her er det andre enn meg som har best info.
  3. Kan du være så snill å lage reisebrev fra denne turen? 🤩 On topic: Holmenkollen park hotell for et par dager siden. Var behagelig å tilbringe dagen på reise i bil fra KRS til Oslo når det steikte som mest ute.
  4. Såg virkelig ut som en fin tur. Norge er latterlig vakkert om en tar seg tid til å stoppe opp litt og ta inn inntrykkene. Tviler på du får problemer med å selge M40’en, de ryker etter relativt kort tid på Finn har jeg sett, dog om prisen er riktig.
  5. Har lagret den under «Sommerbil»-mappa mi på Finn. En utrolig lekker og ubesudlet utgave, også manuell! Kunne godt tenkt meg denne, men skulle aller helst vært uten tak.
  6. Ah du kjøpte den i Stavanger/Sandnes ja. Den såg strøken ut. En kollega har også hatt sitt med sin Taycan CT siden ny for et par år siden - dvs han leverte til slutt inn bilen han opprinnelig hadde spec’et selv pga skjermtrøbbel og fikk en tilsvarende lagerbil i bytte. Men også denne er det mye klatt med, Range Rover L405 som han kjøpte ny for 12 år siden har vært problemfri i forhold. Ja 540i hadde vært magisk. Det følges med på disse også! Med prisene på 530d er ikke 540i uaktuelt.
  7. Gratulerer med snasen bil! Kjøpte du den langkjørte, eller den svært lite kjørte? Disse står på min vil-ha liste også, men X3 M40i er så vanvittig mye billigere uten at jeg skjønner hvorfor. —— Dyreparken i dag. Samme parkeringsplass som i fjor.
  8. Gratulerer med herlig BMW! Sikler også fint på disse 6-seriene om dagen, men trodde nesten ikke de var å få med manuell og V8. Da finnes de i alle fall
  9. Knappen nederst til høyre på venstre knappecluster på rattet står det «mode» på sammen med symbol av ratt. Denne kan du bytte mellom DA og ACC og cruise uten adaptiv med. Gjorde det samme på iX3 når jeg ville unngå inngripen fra bilen. Prøv det.
  10. Takk! Kunne tenkt meg å tatt en tur innom deg mens jeg var her, men har gått slag i slag de dagene her, nå venter Dyrepark og Kunstsilo før nasen vendes nordøstover til nok en park. Må prøve å få til noe neste gang!
  11. Helt slått i bakken av disse oppgraderingene. Her snakker vi virkelig OEM+! Komfortseter er noe helt eget. Kjørte rundt i iX3 i halvannen måned, både småkjøring og langkjøring. Sportssetene er greie nok de når du ikke er vant til annet, men å komme tilbake til komfortsetene i F11 var som å komme hjem. Så utrolig gode på langtur, det er egentlig først da du virkelig setter pris på de, gled deg!
  12. Dagens utflukt fra basen i Tvedestrand: Risør. Herlige sørlandsvibber! Bildet ble tatt mens en dame gikk rundt i gata og hadde en meget oppheta og høylytt telefonsamtale med en eller annet kundesenter vedrørende en faktura hun ikke skulle betale, for HUN HAR DA ALDRI FÅTT DEN SMSEN! Alt en skal få med seg.
  13. Blei fin høyde om ikke mer! Ang dekk så er dette en glimrende anledning til å få byttet til skikkelige dekk ja. Jeg var egentlig glad når spissinga tok det ene av Goodyear Excellence RFT-dekka - de var ikke noe gode å kjøre på, og ikke hadde de lik nok rulleomkrets heller. Merker fordelingskassen liker de nye Assy3-dekkene mye bedre
  14. Skulle vel nesten tro at noen her inne hadde sett seg syn på denne om en ser på tilstanden her, men prisen for en straks 20 år gammel 5er er noe høy, på tross av ekstremt lav km-stand. E61 530ix manuell https://www.finn.no/412577670
  15. Gratulerer med lekkert skip! Og for et interiør. angående kjøreegenskaper, litt det samme som jeg opplevde på 5er med adaptive drive. Fikk senket den og satt på hjul med litt lavere innpress, og voila, den kjører som en bmw skal. Komfortabelt men sportslig. I Sport helt perfekt for svingete veier. I comfort også bra i sving takket være AD, men fremdeles komfort i behold i alle ledd.
×
×
  • Opprett ny...