Gå til innhold

E.C.

Medlem
  • Innholdsteller

    9373
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    59

Alt skrevet av E.C.

  1. Den funker sikkert greit, men hvis den kommer på 5500-6000 kr med moms så er ikke den så billig lengre. Hvis du ikke har bråhast og har mulighet til å følge med på finn så kan du få tak i noe mer profft for tilsvarende eller lavere pris. Jeg snublet f.eks. over denne en gang: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=267841172&ci=2. Solgt nå, men du skjønner hva jeg mener.
  2. Egen "kanal" dedikert til bilen faktisk, ser ut som at den har fått nye kanaler og litt annet. Vet ikke helt om bilen eller dama går under kjendis akkurat.
  3. Merkeverkstedet er kanskje de eneste som ikke vil sende deg på dør/avslå arbeid, all den tid reservedelen produseres. Jeg er enig i at det var lite differanse til det andre verkstedet og at det er da mest naturlig å gå til førstnevnte. Fra tidlig på 2000-tallet (ca. E60 og opp) så har elektronikken og en del andre ting blitt bra komplisert, men akkurat her så er det i grunn snakk om å følge ledninger og bytte, så jeg ville ikke putte det i kategorien "merkeversktedspesial", trenger vel strengt tatt ikke å kode noe en gang etterpå? Om man derimot blander inn f.eks. hybrid og slikt fra et merke: absolutt noe for merkeverksted.
  4. Harsh. For oss med gammelt dritt. Jeg skal ikke påstå å sitte på sannheten, men konklusjonen min er å ikke dra en gammel bil til et merkeverksted for annet enn diagnose.
  5. Har det originalt i min E61, synes at den er fin. Du merker at den er en god del kortere enn det som er standard i f.eks. E39.
  6. Er det 25117546373 du kjøpte?
  7. E.C.

    BMW dieselmotorer

    I realiteten er det vel kun fra LCI ja, selv om delekatalogen prøver seg på noe annet.
  8. E.C.

    BMW dieselmotorer

    Fra produksjon juli 2014 kan det være B47. Du kan skrive inn regnr. hos ulike nettbutikker så henter de opp motorkoden. GS-bildeler eller Koed, for eksempel.
  9. Sulland her i Gjøvik er også gode på litt småspøk: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=291799005 Ta kontakt for prøvekjøring ( Om finans - må dette være i orden før prøvekjøring ) Bremser er ok ( noe slitekant , men alder og km tatt i betraktning - så er de ok).
  10. Så vel prisen på bompasseringen.
  11. @Snagg30 Må ha fått jækla bra pris for det interiøret og CIC-en, siden du nå sitter og titter på Porsche!
  12. Ikke verst, tenker det blir minst 8-9 timer her 😬
  13. Hehe, veldig praktisk at noen andre kjøper likt så jeg ser hva som må gjøres for å få det i bra stand Herlig jobbet! Har dere bare individual deksler eller har dere selve anlegget også? Jeg har muligens et tips der.
  14. Vil si at BMW sin skjerm sitter i mer riktig høyde, mens Porsche sin er bedre integrert i dash. Sånn sett føler jeg at skjermen i min E61 sitter bedre til enn i begge de over.
  15. Jeg hører ikke noe direkte feil, her tenker du nok litt for mye
  16. Du får gjerne et varsel om bilen blir for varm. Mange som sliter med å få opp temperaturen på diesel om vinteren, men det høres ut som at det ikke er et problem hos deg.
  17. Ok, hvis du kommer opp i 80-90 så vil jeg si at det er innanfor på vinterstid.
  18. Ca. 90 grader er driftstemp for bensinmotor, men 30 min er kanskje litt lenge å komme dit. Det avhenger dog hvor kaldt det er ute og hvor mye du "fyrer" i kupeen.
  19. Ah, sykt irriterende. Folk slipper ofte unna med det siden følgeskadene oppstår så lenge etterpå. Kan sikkert være relatert til det du nevner.
  20. Har det vært gjort noe arbeid på/rundt kassa før? Typisk når folk ikke putter ledningsnettet 100% på plass og man ender opp med et sånt mareritt. Enda godt det var noen som fikk det sporet opp.
  21. @Andreas_R gikk vel for max 130, med M-sport, logic 7 og quaife. Ligger en 535d uten M-sport til 75k på finn, har ikke blitt solgt med en gang heller. Så det er varierende marked for E6x med større motor. Kan nok ikke regne med å få solgt fort, i alle fall om man ønsker en god pris.
  22. Tenkte med en gang på den her jeg: https://www.finn.no/225944659 545i som vinterbil, hmmmm 😛
  23. Jord kan du strengt tatt sette "hvor som helst", spesielt for teste. På blokka eller minuspolen under panseret.
  24. Typisk med knekk i slangen, andre samtidige forbrukere av vann hjemme som resulterer i lavere trykk eller is i slangen i vintersesong.
  25. Beste er vel å skaffe seg en garasjetråd og poste alt rælet du kjøper @bricks: Du må nesten høre med ditt forsikringsselskap vedr. hvor store verdier de dekker som standard. Mange har 500k+ på innbo, plenty for noen - ikke nok for andre. Hvis man føler at man har unormalt mye verdi i garasjen kan man ta det opp med forsikringsselskapet. Samtidig, til tross for f.eks. 200-300k brukt på verktøy over flere år er det ikke sikkert at det havner over 50-100k i markedsverdi når man evt. skal ha erstatning. Kjøper man nytt til fullpris er jo ting halvert i verdi etter ett år, om ikke verre. Å ta bilder av ting er kanskje det viktigste, spesielt for å huske hva du faktisk har av ting som "aldri brukes".
×
×
  • Opprett ny...