N62/N62TU er vel relativt godt dokumentert hva gjelder kjente feil og lignende. De har vel tre-fire større/dyre ting som kan skje, og utover det så er det vel sikkert noen "vanlige BMW ting."
- Ventiltetninger
- Kjølevannsrør som sitter i midten av "V-en", var opprinnelig en omfattende og dyr jobb, men uoriginale løsninger skal ha gjort denne jobben en del enklere og billigere såvidt jeg har sett.
- Pakningen som sitter mellom motor og en brakett til dynamoen (alternator bracket seal). Liten og billig (?) del, men ikke den enkleste å bytte, kan skape ganske betydelig oljelekkasje.
Har sett litt snakk om registerkjede og slikt, men vet ikke om de er noe nevneverdig verre en M62/M62TU der man kan risikere å måtte bytte det etter 200k++ km.
Er heller ikke helt sikker på om disse tingene er mest utbredt på N62 eller om det er like utbredt på N62TU også. Men 750i/Li har i hvertfall TU motoren.