Gå til innhold

Daniel.

Medlem
  • Innholdsteller

    9311
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    37

Daniel. vant dagen sist April 3

Daniel. hadde mest likt innhold!

Om Daniel.

  • Bursdag 04/05/1997

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Bergen

Nylige profilbesøk

22275 profilvisninger
  1. Slik har det i hvertfall vært med E9x vs E6x lenge. E9x 325d LCI koster som regel en del mer enn en E6x 525d LCI.
  2. Er vel ikke noe nytt at 3-serie med sekser generelt sett er høyt priset her til lands.. Senest i fjor var det jo en som ville ha 699k for en 2017 340ix med godkjent luftsenk og BBS RS2 hjul. 439k for 11 år gammel 435i som ble postet lengre oppe, 423k for 12 år gammel 335i som var til salgs tidligere i år. F3x 330d var jo under 400k grensen for flere år siden, men selv der har det jo stoppet opp og nesten begynt å stige igjen. Kunne tenkt meg en F3x med N55 eller B58, men ser jo aldri ut til at de blir noe billigere 😂
  3. Ganske riktig bil, sett bort i fra xDrive 🤪 Interiøret på F3x blir løftet mange hakk med alt det skinnet, og at det er merino skinn 🤩
  4. Lite kjørt 435i Gran Coupé, lå ute til 379k for knapt en måned siden og ble solgt kjapt https://www.finn.no/mobility/item/415063012 Nå til salgs igjen for 439k https://www.finn.no/mobility/item/419226149
  5. Fin E34 M5 Touring https://www.finn.no/mobility/item/417850579 Nesten original/urørt E39 540iA med kun 145.000km https://www.finn.no/mobility/item/418326134 Holder seg veldig godt i pris disse her... 🤔 https://www.finn.no/mobility/item/418320612
  6. Regning på 100-150k pluss er vel som oftest fra merkeverksteder som gjerne følger den "rette prosedyren" der ca. alt som sponet har kommet i kontakt med skal byttes, inkludert drivstofftanken. En del av tingene kan rengjøres og bruke videre, men det vil jo være litt arbeid. Spesielt rengjøring av tanken. Det er vel derfor en del uavhengige verksteder kan være mer rimelig på å utføre reparasjoner etter CP4 havari. Bytte pumpen preventivt er et alternativ, pumpen ble oppdatert på ett eller annet tidspunkt (her kan sikkert @///M-ini95 bistå med riktig info), og er forhåpentligvis mindre utsatt for slike havarier. Om det er noe trøst så er det ikke bare BMW som både bruker og sliter med denne pumpen 😅
  7. Se der ja... Luringer 😆
  8. Utvalget av F1x med 3 liter diesel og UTEN xDrive er egentlig ganske ræva i Norge. Jeg slet veldig med å finne en siden xDrive er uaktuelt for meg. For å gjøre det enda verre, så har mange bakhjulstrekkere (i hvertfall med 3 liter) 2VH Integral Active Steering, som altså er aktiv styring med svinging på bakhjulene, noe som også var uaktuelt for meg. Ut ifra hva jeg har sett så blir det ganske dyrt hvis aktuatoren til bakhjulstyringen må byttes. Men mener å huske at noen her har klart å overhale den til en brøkdel av prisen. Det som er verdt å huske på når det kommer til 525d 3.0l er at de har 8HP45 girkassen i stedenfor 8HP70 som 530d/535d/M550d har. Førstnevnte har visstnok også en svakhet med et planetgir, men hvor utbredt dette faktisk er vet jeg ikke. Begynner først som en ulelyd/sirenelyd i revers, og ender til slutt med havari. Det positive med den 25d 204hk motoren er at den er identisk til 30d 245hk motoren, kun software er annerledes så ved tuning så får du samme effekten som 245hk motoren får ved tuning. Men dette kan jo ha negativ effekt på girkassen. Originale M-Sport biler uten xDrive har M-Sport understell som standard. Import av bil er vel alt annet enn lønnsomt nå for tiden, så det er vel en sjanse for at du må betale mer enn det smaker for å importere noe brukbart. Sportsautomat er kun software, så du kan fint ettermontere girvelger og paddles og kode inn sportsautomat software om du ønsker det. Girkassen i seg selv er lik. Jeg hadde S676 HiFi med MatchUp 7BMW forsterker i den F11n jeg hadde og syns det spilte veldig bra, langt bedre enn original HiFi. Men med tanke på dine tidligere biler så er det nok langt i fra godt nok for deg 😅 Men bør vel uansett ha HiFi som minstekrav, for med standard anlegg så ligger det vel fint lite av kabler klart baki. Comfort Access på F1x og F0x er vel kjent for å ikke være av den aller beste. Går mye dørhåndtak på de syns jeg, og du får jo en hel bok med feilmeldinger i iDrive siden de tydeligvis deler sikring med en del andre systemer. Jeg personlig vil si at comfortseter er et must, men sportseter kan fint leves med. Så fremt du ikke har noe supersjeldent Individual interiør så er det jo heller ikke sååå vanskelig å oppdrive comfortstoler som du kan ettermontere. På den jeg eide ble luftbelger byttet på 127k, støtdempere bak på 132k og EGR ventil på 142k, ellers var det bare service og skiver/klosser som ble byttet.
  9. Hører ikke noe spesielt i denne videoen, men disse har registerkjedet bak mot torpedoveggen så hvis du vil fange opp best mulig lyd så må du ha telefonen nærmere der.
  10. Første gang jeg har sett en US-import diesel F15 til salgs på Finn, og det er vel kanskje ikke så rart siden det kun er registrert to stykker. Så dette blir vel nummer tre da. https://www.finn.no/mobility/item/415096472 Var ikke denne veldig dyr? Mye annonsetekst, men veldig lite av det handlet om bilen til salgs 😆 https://www.finn.no/mobility/item/417742784
  11. Ja den var egentlig ganske riktig. Kunne gjerne hatt en mer spennende farge, men når lakken er i bra stand så er ikke sølv så gale heller
  12. Ryddig E46 330i til beskjedne 270k 😅 https://www.finn.no/mobility/item/370906233
  13. Gratulerer Høres ikke ut som de er helt bra de der. Følger en brite på Instagram som blant annet har en Taycan, og den har visstnok konstant problemer 😅 Vært tilbakekalt mange ganger, blitt hentet av bergningsbil flere ganger osv.. Så og si hvert nye innlegg med den, er for å si at noe nytt har skjedd 😅
  14. Har litt inntrykk av at bilforhandlere generelt sjeldent/aldri tar bilde av motorrom. I såfall er det som regel noe "veldig spesielt" som Ferrari, Lamborghini eller lignende.
  15. Feiret 2 års eierskap av denne med en runde polering 😅 Var egentlig ikke så gale, men ble blankere i hvertfall 🙂
×
×
  • Opprett ny...