Okei, infoen i mange av disse videoene ville jeg tatt med en klype salt, spesielt om den kommer fra amerikanere. Får stadig inntrykk av at de ikke evner å ta vare på europeeiske biler, og har langt mer problemer med de enn det vi har.
Ødelegger oljen har jeg ikke hørt om før, og "plutselig går i stykker" høres litt mer sånn worst case scenario en noe som faktisk skjer. Er forøvrig andre ting på en bilmotor som kan "plutselig gå i stykker" som du ikke kan kjøre/halte videre med. Men hvis du skal unngå alt dette så kan du vel nesten bare se etter elbil med en gang 🤷♂️
Ja, er litt brukt en del plast i kjølesystemer og dette er noe som over tid kan svekkes og til slutt sprekke osv. Har igjen inntrykk av at dette er noe de klager langt mer over der borte enn her. Mulig på grunn av annet klima. Men før eller siden så må man absolutt bytte ut komponenter i kjølesystemet, og alt etter hvor gammel bilen er/hvor langt den har kjørt så kan det være lurt å bare bytte ut alt når du først er i gang.
En kjent synder på blant annet N52 biler er en såkalt "Mickey Mouse Flange", og denne ser det ut til å finnes som uoriginal del i aluminium i stedenfor plast.
Hvorfor styre unna firesylindret bensinmotor i E90? For samtlige av de er full i problemer som f.eks registerkjede problemer, ventiltetninger og andre dyre og potensielt "fatale" feil. I tillegg så syns jeg de er lat og utrolig lite inspirerende å kjøre, men dette er en personlig mening.
Begynner å bli vanskeligere å finne E90 med under 200.000km nå ja. Er tross alt gamle biler
335d helt fram til produksjonslutt av E9x, og 325d fram til Februar 2010 (produksjonsdato).
N54 er twin turbo, de sliter forøvrig noe med de samt en del andre ting Hadde heller sett på N55, men ingen av de blir nok et billig eierskap.
Er også vanskeligere og vanskeligere å finne ryddige eksemplarer av disse da de er så populære blant folk som verdsetter kinafelger, pops and bangs, alcantara/karbon party innvendig framfor vedlikehold osv.