Gå til innhold

Daniel.

Medlem
  • Innholdsteller

    9431
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    39

Daniel. vant dagen sist September 26

Daniel. hadde mest likt innhold!

Om Daniel.

  • Bursdag 04/05/1997

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Bergen

Nylige profilbesøk

23149 profilvisninger
  1. Mye spesielt med de ja 🤪 Nei men har vel med at der borte er personbiler med diesel nesten ikke en ting, mens her er det svært vanlig så da er det langt mer N20 eiere der borte som kan klage sammenlignet med her i Norge for eksempel.
  2. Sett mye snakk om det på både 3 og 5-serie samt mye av de andre modellene N20 brukes i. Men som vanlig er mye av det snakket fra USA 😛
  3. Nei det var nok en liten periode der begge var i bruk på enkelte modeller. Du nevner gran coupe, snakker vi om 4-serien da? Der bruker 420i N20 motoren fram til 2016, da ble den erstattet av B48 motoren. 428i er N20, og ble erstattet av 430i med B48 motoren. N20 har hatt mye problemer med registerkjedet. Sies at dette ble rettet opp i 2015, men om det er slik at 2015+ N20 er "safe" vet jeg ikke.
  4. B48 virker å være relativt bra i likhet med storebroren B58. Det er et kjølevannsrør som går inn under innsug som kan sprekke mener jeg å huske, men utover det så har jeg ikke hørt om noe store problemer med de. X5 40e bruker forgjengeren N20 som har ymse problemer som blant annet registerkjede. 225xe bruker en 3-sylindret motor som heter B38.
  5. Smakfull kombinering av karbon og treverk der ja.. 🤢
  6. Og de følger ikke med bilen engang 😅
  7. Hadde aldri sett for meg at noen ville modifisert en slik til å bli track day/isbil 😅 https://www.finn.no/mobility/item/382947708
  8. Spesielt ikke hvis det er Japan Racing felger 😤
  9. Har lagt merke til at denne har lagt ute lenge selv. Virker som de fleste som kjøper F10/11 nå for tiden vil ha diesel og M-Sport 🤔 Veldig riktig fargekombinasjon og utstyrsnivå. Foretrekker selv M-Sport, men hadde glatt sett forbi det for en ellers riktig bil.
  10. Kar på 70+ (sikkert), snudde seg til og med for å se på bilen eller for å gå tilbake for å hente noe men absolutt ikke for å rette opp i den elegante parkeringen 😂 VID20251125171516.mp4
  11. Vintermodus 😀 Lot spacerne jeg brukte med sommerhjulene stå på. Foran sitter hjulene ganske greit, men bak skulle vært lengre ut. Eventuelt mindre eller fjerne de foran 🤔
  12. Er trist at det skal være så himla dyrt å importere og registrere biler her til lands.. Finner med jevne mellomrom biler i Tyskland jeg virkelig kunne tenkt meg som nesten er ikke-eksisterende her til lands og de koster gjerne 250-300k der, men med alt av avgifter så passerer summen fint 400k (om en skal tro importkalkulatoren i hvertfall).
  13. Samme her Passet jo godt på en bil med chrome eller høyglanspolerte felger også. Har møtt på denne bilen et par ganger, men har ikke registrert hvilke nyrer den hadde, oppmerksomheten min havnet mest på felgene 😅
  14. Tanzanite Blå F82 med Cohiba interiør, flott fargekobinasjon 🤩 Bilen har heller ikke vært eid av 10+ folk (enda) 😂 https://www.finn.no/mobility/item/438206292
  15. Disse er nydelige, og kunne absolutt tenkt meg en slik. Men som du nevner så holder de seg alt for godt i pris, selv 2012 mod 640i med over 100k på telleren kan fortsatt ligge til rundt 400k 😕 Er vel ikke bare rammelager som kan ryke heller. Husker for typ 2 år siden så kom det inn en M550d på verkstedet hos oss med bankelyder fra motoren, der var det rådelager. Den var kjørt 136k, kjøpt dagen før og da var den helt fin 🤔 Hvilken intervall som brukes kommer vel og mye an på hvilket marked den aktuelle bilen er produsert til/solgt ny i. Biler som blir levert i land med høy luftforurensing (?), dårlig drivstoffkvalitet osv har vel andre intervaller enn f.eks biler som blir levert her til Norge. Stund siden jeg har hatt M57 bil nå, men mener de har høyere intervall enn 15.000km i hvertfall. Etter X5 gruppen å dømme så virker det nesten som en lever farlig allerede fra 250k.
×
×
  • Opprett ny...