Gå til innhold

Daniel.

Medlem
  • Innholdsteller

    9305
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    37

Daniel. vant dagen sist April 3

Daniel. hadde mest likt innhold!

Om Daniel.

  • Bursdag 04/05/1997

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Bergen

Nylige profilbesøk

22244 profilvisninger
  1. Se der ja... Luringer 😆
  2. Utvalget av F1x med 3 liter diesel og UTEN xDrive er egentlig ganske ræva i Norge. Jeg slet veldig med å finne en siden xDrive er uaktuelt for meg. For å gjøre det enda verre, så har mange bakhjulstrekkere (i hvertfall med 3 liter) 2VH Integral Active Steering, som altså er aktiv styring med svinging på bakhjulene, noe som også var uaktuelt for meg. Ut ifra hva jeg har sett så blir det ganske dyrt hvis aktuatoren til bakhjulstyringen må byttes. Men mener å huske at noen her har klart å overhale den til en brøkdel av prisen. Det som er verdt å huske på når det kommer til 525d 3.0l er at de har 8HP45 girkassen i stedenfor 8HP70 som 530d/535d/M550d har. Førstnevnte har visstnok også en svakhet med et planetgir, men hvor utbredt dette faktisk er vet jeg ikke. Begynner først som en ulelyd/sirenelyd i revers, og ender til slutt med havari. Det positive med den 25d 204hk motoren er at den er identisk til 30d 245hk motoren, kun software er annerledes så ved tuning så får du samme effekten som 245hk motoren får ved tuning. Men dette kan jo ha negativ effekt på girkassen. Originale M-Sport biler uten xDrive har M-Sport understell som standard. Import av bil er vel alt annet enn lønnsomt nå for tiden, så det er vel en sjanse for at du må betale mer enn det smaker for å importere noe brukbart. Sportsautomat er kun software, så du kan fint ettermontere girvelger og paddles og kode inn sportsautomat software om du ønsker det. Girkassen i seg selv er lik. Jeg hadde S676 HiFi med MatchUp 7BMW forsterker i den F11n jeg hadde og syns det spilte veldig bra, langt bedre enn original HiFi. Men med tanke på dine tidligere biler så er det nok langt i fra godt nok for deg 😅 Men bør vel uansett ha HiFi som minstekrav, for med standard anlegg så ligger det vel fint lite av kabler klart baki. Comfort Access på F1x og F0x er vel kjent for å ikke være av den aller beste. Går mye dørhåndtak på de syns jeg, og du får jo en hel bok med feilmeldinger i iDrive siden de tydeligvis deler sikring med en del andre systemer. Jeg personlig vil si at comfortseter er et must, men sportseter kan fint leves med. Så fremt du ikke har noe supersjeldent Individual interiør så er det jo heller ikke sååå vanskelig å oppdrive comfortstoler som du kan ettermontere. På den jeg eide ble luftbelger byttet på 127k, støtdempere bak på 132k og EGR ventil på 142k, ellers var det bare service og skiver/klosser som ble byttet.
  3. Hører ikke noe spesielt i denne videoen, men disse har registerkjedet bak mot torpedoveggen så hvis du vil fange opp best mulig lyd så må du ha telefonen nærmere der.
  4. Første gang jeg har sett en US-import diesel F15 til salgs på Finn, og det er vel kanskje ikke så rart siden det kun er registrert to stykker. Så dette blir vel nummer tre da. https://www.finn.no/mobility/item/415096472 Var ikke denne veldig dyr? Mye annonsetekst, men veldig lite av det handlet om bilen til salgs 😆 https://www.finn.no/mobility/item/417742784
  5. Ja den var egentlig ganske riktig. Kunne gjerne hatt en mer spennende farge, men når lakken er i bra stand så er ikke sølv så gale heller
  6. Ryddig E46 330i til beskjedne 270k 😅 https://www.finn.no/mobility/item/370906233
  7. Gratulerer Høres ikke ut som de er helt bra de der. Følger en brite på Instagram som blant annet har en Taycan, og den har visstnok konstant problemer 😅 Vært tilbakekalt mange ganger, blitt hentet av bergningsbil flere ganger osv.. Så og si hvert nye innlegg med den, er for å si at noe nytt har skjedd 😅
  8. Har litt inntrykk av at bilforhandlere generelt sjeldent/aldri tar bilde av motorrom. I såfall er det som regel noe "veldig spesielt" som Ferrari, Lamborghini eller lignende.
  9. Feiret 2 års eierskap av denne med en runde polering 😅 Var egentlig ikke så gale, men ble blankere i hvertfall 🙂
  10. Kan ikke akkurat si at tilstanden på bilen står i stil med hvordan den beskrives i annonseteksten, men kult med M57 i E34 https://www.finn.no/mobility/item/416253074 E34 M5 (eller MS som biltilsynet har klart å skrive) med styling som sikkert var kult for en del år siden https://www.finn.no/mobility/item/416134059 F15 med alcantara/delskinn har jeg ikke sett spesielt ofte 🤔 https://www.finn.no/mobility/item/416223389 Han her kunne jo like gjerne bare ha filmet et videoklipp og lagt det ut 😅 https://www.finn.no/mobility/item/416108924
  11. Merket dette selv for et par uker siden. Når jeg sjekket den gang så var ikke bildeler nevnt med et ord, kun båt og MC men de hører jo til samme kategori så det ble jo gebyr på bildeler uansett 🤔
  12. Jeg er fullt klar over at det generelt sett er vanskelig å stille noe konkret diagnose via et videoklipp på nett, men kunne jo hende at det var noen her som hadde opplevd lignende lyd eller det jeg beskrev i første innlegg Dette er ikke min første erfaring med coilovers på E9x, eller coilovers generelt hvis det framstår slik. I og med at jeg hører lyden såpass tydelig INNI bilen samt hvordan lyden høres ut så får jeg ikke det helt til å samsvare med at det skal være en foring, men det kan selvfølgelig være at jeg tar feil og at noe har fått nok etter 125k. Du skal få ha din oppfatning, men jeg er nok ikke enig med deg der Kjenner meg heller ikke igjen i deres "beskrivelser" av meg og hva jeg gjør, men det får bare være.
  13. Nå har jeg ikke hatt defekt demper på coilovers før, men på vanlig M-Sport understell så opplevde jeg ikke slik ulyd men hadde andre tegn til at de var defekt som synlig lekkasje og unormal gynging. Men kan jo selvfølgelig være noe annen form for defekt her da. Disse koppene er ganske så kjent i E9x verden da mange har opplevd det som vises i videoen samt at hele greien mer eller mindre kommer inn i kupéen 😅 Så disse ble også byttet ved montering av coilovers 🙂
  14. Det var jo en intelligent kommentar 😐 ST er produsert av og bruker teknologien fra KW sine coilovers. Hovedforskjellen mellom de to er at ST er laget i galvanisert stål, mens KW er laget i rustfritt stål (inox), utover det så er det vel kun forskjellige farger. Når prisen på KW V1 har passert 20k, og jeg kun har sett positive omtaler om ST så var det et enkelt valg for min del. Kan dessverre ikke alltid tilfredstille rikfolket her inne 🥸 Har forøvrig hatt E9x med både AP og Supersport uten at det ble defekte dempere eller ulyder etter knapt ~10.000km/1år.
  15. Ser jeg glemte å skrive det, men begge e-torx boltene, mutter i bunn av demper og mutter på topp av demper har blitt sjekket på begge sider
×
×
  • Opprett ny...