-
Innholdsteller
1239 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
5
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av macrorain
-
Mitt BMW Monster! - bilder og spørsmål
emne svarte i macrorain sin Dex85 i Bilder og filmer / Show-off
Jeg tror ikke det er lov å ha M8 competition her på forumet, hvis det ikke allerede står i forumreglene så må vi legge det til. Altfor mange medlemmer kommer til å dø av misunnelse, og da blir det lite trøkk her etterhvert. -
Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***
emne svarte i macrorain sin macrorain i Bilder og filmer / Show-off
Har hatt en minisub i bilen en stund som aldri har funket kjempebra, kassen var altfor liten for elementet. Endelig surret meg til å bygge ny, denne er tre ganger så stor, og portet istedenfor lukket. Tar litt mer plass, men elementet spiller ned, så man kan legge ting oppå den uten å bekymre seg. Her er noen bilder (har ikke trukket den med filt enda). Det var sjukt mye mer trøkk enn gamle kassa (simuleringer antyder 10-15dB mer ved 30-40hz), må si meg fornøyd med resultatet av et par kvelders snekring. Finish var ikke høy prio hvis noen lurer 😄 😊 -
Fredrik 90 sin G30 540d xDrive M-Sport. Solgt!
emne svarte i macrorain sin Fredrik 90 i Bilder og filmer / Show-off
Ja, dette er bare et problem heeelt i starten. Jeg kjøpte F30 da yngstemann var to år og akkurat ferdig med vognstyr. Nå er det fullt men overlevelig med 3-serie sedan og to barn under ti år på langtur. -
HK er høyeste i treserie, i femserie får du et hakk høyere. HK er helt greit, men ikke fantastisk hvis man er lydnerd. Tror man at man vil oppgradere er det egentlig bedre å kjøpe hifi, for det er lettere å oppgradere enn hk, hvor alt av signal går digitalt.
-
Ser også du skriver at tankutluftningsventil blir byttet. Er den gåen hos meg og tro, ikke alltid den klarer å låse opp tanklokket når jeg trykker på den knappen.
-
Hvor langt har den gått? Min har gått ca 40 og bilen anslår at klosser må byttes ved 100.. 🤔
-
Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***
emne svarte i macrorain sin macrorain i Bilder og filmer / Show-off
Står masse på hjemmesidene der, og fikk nettopp artikkel i lyd&bilde også https://www.lydogbilde.no/nyheter/hoyttalere/inkognito-nye-subwoofere-fra-sigberg-audio Men sender deg en PM! Bootmod3 er kun til bensin. -
Nope. EDIT: Ikke når jeg leverer den hos "kjente". Hvis jeg ikke vet hvilken tekniker det er eller på verksted jeg ikke er kjent med så setter jeg den tilbake til original, men ikke pga garanti men fordi jeg ikke vil risikere at noen grisekjører med den i trimmet tilstand.
-
Tror ikke nødvendigvis de ser hvis de ikke leter. Forøvrig er alle glade helt til du kommer og sier at motoren eller turboen din er død og du vil ha det på garanti. Da kan det hende de sjekker, og da kan det hende du må betale det selv. Men det påvirker ikke garantien på bilen forøvrig.
-
Jeg har vel kjørt 30kkm eller noe med det filteret nå, ingen problemer. Renser det ofte, ca hver 10,000. Det er jo sånn sett fordelen med bootmod3 eller andre ting som gir deg loggmuligheter, så du ser om det skulle være noe indikasjon på feil med MAF sensor eller lignende.
-
Fin bil og bilder Det har vært mange dager med fint vær i store deler av landet, er nok ikke så mange som sitter og finleser forum
-
Du får godkjent hvis den har samme typegodkjenning i TUV-papirene (så i prinsipp for samme karrosseri) hvis akselvekten er riktig.
-
De hang seg opp i hjul når jeg skulle godkjenne senk også. Og selv om jeg hadde mindre agressivt oppsett (høyere profil) enn det som var i godkjenningspapirene så hjalp ikke det når det ikke var likt. Stod i TUV-papirene til felgene at jeg kunne ha 265/30R19 bak og 235/35R19 foran, mens jeg hadde 265/35R19 bak og 235/40R19 foran. Og det var jo ikke det samme, så det gikk jo ikke an å godkjenne må vite. EDIT: Hører med til historien at de til slutt bare droppet godkjenning av felgene, mao latet som de ikke hadde sett dem. Så det var jo forsåvidt en ok løsning.
-
Virker alarmen da? Og alt interiørlys?
-
Start med å slett alle kodene og så kjør diagnose igjen. Bilene slenger koder i hytt og vær. De som fortsatt gjenstår kan vi så se nærmere på.
-
Det der er ikke i nærheten av nesten 😄
-
Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***
emne svarte i macrorain sin macrorain i Bilder og filmer / Show-off
Oppdaterte OTS-maps til 330e er sluppet (og lagt inn i bilen). De har nå skrevet om hvordan den jobber med turbotrykket og den spooler nå opp enda raskere og det er også mindre throttle closures og bedre kontroll på overboost. -
Mange eldre (og ikke så veldig mye eldre, typ 1-2 måneder gamle) poster hvor bilder ikke ligger inline lenger, men må trykkes på? F.eks https://bimmers.no/forums/topic/813542-min-330e-m-sport-f30-nye-felger-s31/?do=findComment&comment=3243024 EDIT: Nå funket det plutselig. Kanskje internettkoblingen min som streiker..
-
Har ikke lest gjennom hele tråden før i dag, nydelig bil og morsom lesing - gøy å se at du pusler og steller med bilen, det fortjener den. Jeg var jo så heldig å få se den i levende live også forrige dagen, hyggelig å treffe deg! Gratulerer igjen med veldig fin bil!
-
Bra opplegg, digg å ha mulighet til å gjøre slikt selv! Hva slags dimensjon er det på enderørene?
-
Gøy og kjipt på samme tid! Men det er en vakker bil, så det dukker nok snart opp en ny heldig eier!
-
Jeg ser ikke lett forskjell for jeg vet ikke hva som er forskjellen, men her er de som satt på bilen. Jeg synes de krenget vesentlig mer enn da jeg hadde E90 msport, men tenkte det kanskje var fordi bilen er tyngre og større.
