ogis Skrevet Desember 13, 2013 Share Skrevet Desember 13, 2013 Hei TRF, er dysene på 535d større enn de på 530d e60 series? har fått pris på ny hybrid turbo men lure på ka mer som kan opgraderes for ca 330-350hk og opp mot 800NM ? har seff større eksos,sportsfilter, fjernet cat,fjernet EGR og kjøre maxitune til ecotune dette er m57 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpina1982 Skrevet Desember 15, 2013 Share Skrevet Desember 15, 2013 Har akkurat demontert innsuget og fjernet swirl flaps.. De gamle så forresten ganske bra ut..Var ellers ikke så mye sot som jeg hadde fryktet..Men var litt olje i innsugsmanifolden ca 1 dl maksimalt tipper jeg.....Er dette normalt? Hvis ikke hva er i så fall feil? km.stand ca 190 000km..3.0d i 231hk versjon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2013 Noe olje er normalt. 1dl høres mye ut. Olje kommer normalt fra veivhusventilasjon (helt vanlig), og fra turbo om den er sliten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Desember 16, 2013 Share Skrevet Desember 16, 2013 Hei, ser du skriver om m47d20 at elektronikken ofte feiler på Bosch pumpen. Har en mistanke om at pumpen ikke leverer lenger. ( bilen kuttet plutselig og stoppet og starter ikke igjen) det jeg lurer på er hvor pumpen ligger og hvordan jeg finner ut om det er elektronikken eller selve pumpen det er noe galt med? Skal selvsagt ta en diagnosesjekk først for og finne ut hva feilen er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 16, 2013 Share Skrevet Desember 16, 2013 Pumpen ligger under innsuget, da vil du se toppen og mye av den bakre delen. Du kommer også til hjerne/kablene på pumpa da. Du kan ta diagnose på bilen og se om du har feilkode på pumpen derifra, eller du kan koble deg direkte på pumpa med tilhørende diagnose program/verktøy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Desember 16, 2013 Share Skrevet Desember 16, 2013 Ok, takker:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
osteper Skrevet Desember 19, 2013 Share Skrevet Desember 19, 2013 Har en 1997 E39 525TDS i garasjen med følgende feil/symptomer: - Tungstartet varm motor - Har målt turbotrykket til 1.5-6bar - Går ikke som 1.5-6 bar trykk - Plystrelyd v/pådrag Ellers høres motoren helt fin ut på tomgang og bruker ikke olje. Nylig hatt stor service (alt av filter m.m.) Fant et filter på en vakum/trykkslange,mangler det noe her el skal det være sånn? Den slangen skal være sånn, trodde det var noe galt på min og men fant ut til slutt at den bare skal ligge slik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Desember 28, 2013 Share Skrevet Desember 28, 2013 Hei, Har nå kjørt i ca 2 uker med TRF steg 2+ på min Preface E39 530Dat og må si at det har vært en fornøyelse så langt. Spec er ca 260HK og 550nm. Jeg hadde tidligere ca 218hk og 450nm så økningen er altså 42hk og 100nm og det merkes godt. Spesielt på landeveiskjøring med mellomakselerasjon og forbikjøringer er det nå et brutalt bunndrag i bilen og den kjennes råsterk ut. Dette kan absolutt anbefales. For å kunne gjøre dette så er IC byttet ut med TRF IC som har 80% større kjølekapasitet men som er plug and play på E39 med M57, i tillegg så er det montert EGR PRO erstatter med uttak for måling av turbotrykk. Med EGR Pro er hele EGR røret fjerna og hele funksjonen er programmert bort. Hullet i eksosmanifold kan enten blendes eller brukes til måling av eksostemp. Dette er lurt å følge med på når en trimmer. Hos meg er det montert eksostemperaturmåler og det er montert Decat Downpipe for å få mindre mottrykk til turbo. Legger ved bilde av denne før montering. Fikk drift på eksostempmåler i helga og tok en ekstremtest for å teste hvordan det lå ann og det så bra ut. Slapp gassen på 892 grader men dette er under situasjoner som aldri vil oppstå i det daglige så det ser meget bra ut. Ved meget hard landeveiskjøring med lange akselerasjoner med pedalen i gulvet og mange forbikjøringer var jeg ikke over 700 grader. TRF og mkj reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Desember 28, 2013 Share Skrevet Desember 28, 2013 Hva har alt kostet deg? Har denne egr fjerneren allerede, har grusomt lyst på dette oppsettet jeg også.. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Desember 28, 2013 Share Skrevet Desember 28, 2013 Ja kjør på Alpejohn, det er verdt hver krone Jeg vil ikke legge ut noen summer her for det kan TRF ta seg av selv men det kosta mindre enn jeg hadde trodd. Dette er en "pakke" (bortsett fra eksostemmåleren og EGR delete) bestående av tuningfil, IC og downpipe og du smiler hver gang du setter deg i bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Desember 28, 2013 Share Skrevet Desember 28, 2013 Vi har pratrt om det flere ganger, men jeg roter bort svaret eller glemmer prisen osv. Får ta kontakt når det blir aktuelt Men det frister! Kunne tenkt meg og se bilder av eksosgass temp... Sent from my Nexus 4 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Desember 28, 2013 Share Skrevet Desember 28, 2013 Har lagt til bilder av eksostemp i forrige tråd. Sensor står der hvor EGR røret stod tidligere. Display skal stå innfelt i pyntelista på høyre side av rattet men pga jul etc så har jeg ikke fått dratt kabel gjennom torpedovegg enda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Desember 28, 2013 Share Skrevet Desember 28, 2013 TRF Perforamnce IC, TRF Perforamnce downpipe, mapping, en ny sensor. Dette ligger på 17000,- ink mva, og gir 255-260hk. Ser du holder til i haugesund Hpi, kunne vært morsomt å få en tur med steg 2+, hehe Noen som vet om lur måte å teste glødeplugger på? evnt om gløderele elns er gåent. Nå når jeg tar på tenninga så lyser glødelyset hele tiden, slukker ikke før bilen starter. av og til lyser det litt etter den har starta og. Må "kjinne" lenger enn det som er normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 Må nesten spørre om gløding jeg også.. Er det ikke glødelampe på e39 520d 2001mod? Har aldri komt opp.. Kommer avogtil opp pre heating i display men det forsvinner jo med en gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 Det er helt riktig som du sier skulebollen. Alt ok da. Sendt fra mobilen TRF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå