Gå til innhold

Takk til alle - og takk for meg! :)


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Jaja, så var tiden omsider kommet for å takke for meg som driver av norges største BMW-forum.

Jeg forteller litt om historien her, og meg personlig, for å forklare hvorfor jeg har tatt de valgene jeg har tatt. bimmers har vært med meg på en 11 år lang reise gjennom tykt og tynt, fra jeg jobbet som IT-konsulent i Stavanger-området, gikk lei data både som hobby og jobb, og fant ut at det var enklere å bytte fagfelt på jobb enn å bytte hobby/interesse. Fant noe som så kjekt ut og begynte på produktdesign (maskiningeniør) på høyskolen i Vestfold. Fikk jobb på Nøtterøy og jobbet med utvikling (konstruksjon) av militære produkter i 4,5 år, med bimmers som bi-prosjekt. Alltid et strev uten like når server(ene) plassert i Kristiansand og Bryne, gikk ned når det passet dårligst, eller når jeg ble oppringt av illsinte folk som skyldte på meg, og truet både i ene og andre enden, fordi noen hadde lagt ut noe "drit" om de på forumet, eller den verste av alt, som sikkert en del av dere som har vært her inne lenge husker, men som vi ikke skal gå inn på nå. Etterhvert dukket det opp både kjerring, hus og barn, og vi flyttet også tilbake til Stavanger og Sandnes, med bimmers "på lasset". Jeg begynte å utforske både nye fagfelt med å jobbe med maskinkontroll i olja, på boring. Jeg jobbet rotasjon og hadde store ambisjoner om å bruke en del tid på bimmers, med mange store og gode planer klare, men enda en unge dukket opp og vi kjøpte oss hus med mange prosjekter, så tiden gikk uten at jeg kunne gi bimmers nok tid. Motivasjonen og interessen for bil dalte også, når alt handler om fliser, dass, stikkontakter osv., og da ble bimmers mer til bry enn til glede. Så ville altså tilfeldighetene ha det til at jeg fikk en fantastisk mulighet som onshore vedlikeholdsleder for en borerigg i Nordsjøen, et tilbud jeg ikke kunne takke nei til, og jeg innså raskt at nå ble sjansene for å drive bimmers på en god måte, om mulig, enda mindre enn før. Den lille tiden jeg har til overs går til hus og barn, og det føles allerede som det mangler noen timer i døgnet. I tillegg har jeg stålklumpen uti havet som kan finne på å gå ned til alle døgnets tider på samvittigheten. For å vise litt av optimismen er det ikke mange månedene siden jeg handlet varer (klistremerker og skiltplater) for rundt 10 000,- fordi jeg hadde store planer om å endelig komme i gang. De ligger fint i hyllene sine og jeg har ikke engang rukket å legge det ut på sidene her. Uten salg og uten annonseinntekter (det har ikke stått på forespørslene, kun at jeg ikke har hatt tid), så har bimmers i tillegg utelukkende vært en utgift de siste årene. Det er trist å innrømme, men det har faktisk hendt det har gått måneder mellom hver gang jeg har vært inne på bimmers de siste 2-3 årene.

Gjennom de 2-3 årene et salg har vært vurdert, så har det vært flere forskjellige aktører på banen for å overta, noe seriøst, noe useriøst, noen med cash, andre uten, også en stor, og for de fleste, velkjent klubb, men sannsynligvis er det sunt for BMW-miljøet at det finnes to separate grupperinger, i tillegg til at bimmers ble startet nettopp for å være et alternativ, så valget falt på private aktører som virker å ha nødvendige midler for å drive sidene videre.

Det er, tross alt, vemodig og med tungt hjerte, at jeg gir bimmers over i nye hender, men tiden er inne, og jeg er sikker på at det er mulig både å gjøre sidene økonomisk bærekraftige og samtidig tilby mye av det som sidene har vært i mange år. Noen av idéene jeg har hatt har jeg sendt videre, så får nye eiere se om det er tanker de vil videreføre eller om de har sine egne idéer. Sidene er solgt helt uten klausuler, så de står fritt til å velge hvilken vei de vil gå, men personlig tror jeg det er lurt å følge noe av det som nettopp er årsaken til at bimmers har blitt en suksess. De skal også selv velge hvordan de vil gå videre i forhold til moderatorer.

Jeg er stolt over hva bimmers har blitt, og takker stort for alle som har bidratt til at bimmers har blitt det som bimmers har blitt, både i form av innlegg og spesielt de som har hjulpet til med å holde temperaturen nede, altså moderatorene.

Takk for meg - og dere ser meg nok igjen her inne. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si tusen takk for at du opprettet dette forumet og at du og andre administratorer har fulgt opp så bra og gjort forumet til hvordan det er idag! Det har selvfølgelig vært både gode og dårlige tider, det er sånn som en må regne med.

Lykke til videre og håper og tror du kommer innom en gang i blant :D Virker også som du har solgt forumet til det som ser ut til å være gode eiere noe som jeg tror vil være viktig for hvordan forumet blir i fremtiden siden medlemsantallet bare øker og øker. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier bare hatten av for deg Gunnar. Du har gjort en kjempejobb!

Vet at du har hatt nok jern i ilden de siste årene. Så tror nok dette er til det beste. Du skal uansett ha massevis og lassevis av honnør for at du har drevet dette forumet alle disse årene, så klart med stor hjelp fra moderatorne. Bare se hvor stort dette har blitt i forhold til da vi satt å postet skit (to-tre innlegg til dagen?) i begynnelsen :P Hadde du trodd det i 2003?

Lykke til videre og lykke til til de nye som har tatt over årene.

Edit: Glemte en viktig ting som du virkelig fortjener: :applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg lykke til videre, og takk for alt du har gjort for bimmers.no. Dette har vokst frem til å bli Norges beste forum, uansett kategori. Det har en unik medlemsmasse, mengde kunnskap og samholdet her er unikt. Det mange glemmer er at alt du har gjort for dette forumet, har du gjort på fritiden din, og takknemligheten ovenfor deg og det du har gjort har til tider vært litt for liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Bare se hvor stort dette har blitt i forhold til da vi satt å postet skit (to-tre innlegg til dagen?) i begynnelsen :P Hadde du trodd det i 2003?...

Takker og nei! Hadde vel et håp, så opp til BMWPower.nu i den tiden, men det krevde litt tålmodighet å få dratt dette i gang ja. Du har faktisk tredje lavest ID av fortsatt aktive brukere (hagenissen og jeg har lavere), så takk for hjelpen med å dra det i gang. :-)

Skal nå nyte å ikke ha driftsansvar for noe datasystem (som andre enn meg er avhengig av) for første gang siden '98-99... Jobb og familie får holde i dette kapittelet av livet. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... det var ikke mye trafikk her den første tiden selv om jeg kom ombord et halvt år etter dere andre som var først i 2003. Takk skal du ha Gunnar... bmwguiden/bimmers har vært et kjempefint tiltak fra dag nummer 1. Selvfølgelig er forumet et produkt av alle brukernes innsats, men forumet er initiert av deg og du har ikke minst hatt ansvaret når det har blåst som værst (som du kort er inne på i ditt første innlegg). Du har stått på broen hele tiden og det står det respekt av.

Jeg har også stor respekt for at du har drevet forumet samtidig som du har stiftet hjem og familie. 10-11 år er lang tid når man er ung, men forumet er her stadig... større enn noen gang. Det har nok vært litt enklere for de av oss som er litt eldre selv om det å være viseadministrator og moderator i kombinasjon med langpendling Århus-Oslo absolutt var i meste laget.

Uansett... takk for de mulighetene du igjennom forumet har gitt meg. Svært mye av min bilinteresse igjennom snart 30 år er kommet til uttrykk i forumet. Dette kan virke banalt, men det er det ikke for meg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt endel både biler og bilmerker oppigjennom årene og falt tilbake til BMW (såklart) for etpar år siden så kjenner ikke historien til bimmers så godt før oppsummeringen her. Googlet "bmw forum" samme dag som jeg registrerte meg her og kan ikke si annet enn at mr Gunnar fortjener både heder og ære. Minst..

Noen syter og klager over servere, båndbredde og alt mulig av og til. Andre krangler, er store i kjeften og blir utesteng, men det er jo internet så sånn vil det alltid være..

Man kan ikke være overalt, bestandig.

Alt i alt er det et forum få, om noen, kan måle seg med mengder av trofaste brukere som sitter på enorme mengder av viten og informasjon de gjerne deler med andre.

Ingen tvil om at bimmers har bidratt sterkt til at det finnes såpass mange gromme BMW`er som det gjør i hele landet.

Job well done Gunnar :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må bare ta av meg haten får deg og dere som har laget dette forumet. jeg har lært så mye her og jeg har prøvd og svare andre når de lurer på noe. og akuratt det gjør alle andre her også det er det som gjør dette forumet så bra. folk er innstilt på og hjelpe verandre og det tur jeg nok vi kan takke dere som starte dette forumet og denne kulturen.

Takk Gunnar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til videre Gunnar. De fleste med noen år på nakken skjønner deg godt med tanke alt som skjer på hjemmebane og karrieremessig.

Senk skuldrene og kom innom igjen fordi du har lyst og ikke fordi det forventes :)

Tar av meg hatten for det du og dine har gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til videre :)

Dette er desidert et av de beste forumene i landet, til og med jeg som ikke har hatt bmw på 4år nå, må liksom innom noen ganger i uken å sjekke hva som skjer rundtom. Jeg kan aldri tro at Norge hadde hatt like mange spennende og ikke minst gjennomførte bmw-prosjekter, hadde det ikke vært for dette forumet.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke annet enn å ta av meg hatten og bøye meg i støvet for innsatsen din Gunnar :D Takk for Norges desidert beste BMW forum og ett tilbud som gjør eiergleden med å ha BMW enda mer komplett, jeg hadde ikke vært den BMW entusiasten jeg er i dag om det ikke hadde vært for forumet her :) Har lært så utrolig mye om BMW og om bil generelt, hatt så mye interessante diskusjoner og kommet i kontakt med så mye trivelige mennesker i de 6 årene jeg har vært her. I de to årene jeg kjørte Audi klarte jeg likevel ikke holde meg vekk fra Bimmers, betalingsforumet VCCN når ikke Bimmers til anklene en gang, og det blei selvsagt BMW igjen...for godt 8) Bimmers er ett fantastisk sted å få utløp for sin interesse og få diskutere med likesinnede om det som interesser meg mest, noen opphetede diskusjoner har det blitt men det har likevel ikke tatt bort gleden for meg. Vi er alle entusiaster når alt kommer til alt :D

Takk igjen Gunnar, du kan trekke deg tilbake og være stolt av det du har skapt her. Stor applaus til deg :applause::applause::applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...