Gå til innhold

TRF

Medlem
  • Innholdsteller

    7080
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    42

TRF vant dagen sist Januar 5

TRF hadde mest likt innhold!

Profile Information

  • Kjøretøy
    Flere

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Tuning pågår. Man har åpenbart stålkontroll på dette.
  2. Ift å montere andre pumper er det en vesentlig forskjell i om det er e46 m47, m47n eller e9x m47n2. Når det er sagt er ikke problemet her matepumpe, så den kan du avbestille og spare deg for arbeidet med montering. Er dette noe du driver å mapper selv?
  3. Greit å vite noe om hvilken bil det er snakk om..?
  4. Den er nok trimmet. Men kanskje ikke av deg. Må nesten begynne i en ende, og jeg ville begynt med å sjekke at aktuator går som den skal, deretter lese av baktrykk under full last i hele registeret.
  5. Hvem har trimmet denne da? Og hva er gjort av feilsøking utover å lese feilminnet? Sjekket aktuator på turbo og baktrykk på dpf?
  6. Det kan være både lekkasje av kjølevæske i kjøleren, men også at ventilen ikke går som den skal, dette er også veldig vanlig på n47.
  7. Ikke interessert i hva som er galt altså, bare bilen slutter å melde om det?
  8. sannsynligvis EGR feil etter at tuner deaktiverte EGR uten å.. vel.. lykkes.
  9. Ja det har de helt rett it. De fleste steder som selger olje. LSD olje. Castrol Syntraxx limited slip for eksempel, se over de som er der og hva som skal være på din original (hypoid trolig).
  10. Sjekk tilstand på kam, timing, kamlober og vippverk - mao toppdeksel av. Det ville iallefall jeg sterkt vurdert etter en slik skade. Og om jeg forstår deg rett kom disse relativt kraftige sympotmene direkte etter denne skaden?
  11. Det skal ekstremt lite til (under 1mm) forskjell for å rote til VNT kalibrering. Derfor skal de være komplette. Dog fungerer de ofte "innenfor" slik at bilen kjører, men kan lade litt seint, eller litt mye (som resulterer i evige "korreksjoner" av ecu). De fleste merker ingenting, men det er vanvittig frustrerende når vi skal mappe en bil foreksempel.
  12. Nettopp Det er bare fra hakket større modell, så alle 30sd bør mangler egentlig kun den ekstra kjølinga. Det gjør det dog ikke noe enklere å nå gjennom med en godkjenning såvidt jeg vet. Derfor virka jo det produktet det ble linket til over her interessant for de som måtte trenge dette.
  13. Større diff og drivaksler bak + mer kjøling på 30d om ikke jeg husker feil. Resten er likt.
×
×
  • Opprett ny...