Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Individual er basert på ønsker fra førstegangskjøper, så her er det eksteriørfargen som er individual.

Bilen ellers er et i et hav av slitne rustne å dasskjørte e46'r et veldig bra eksemplar av en orginal, velholdt og pen e46, hvorvidt prisen er for høy er opp til markedet og avgjøre. Men egne meninger er selvsagt lov å ha, og det er fullt mulig du har rett. 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner meg ikke på prisene på E92 M3. Hvem gidder å betale 600.000 kroner for en ti år gammel M3 med over 100.000 km på telleren (https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=96622202) når de kan legge på snaue 300.000 og få en ett år gammel M4 (https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=94933689) i nær perfekt stand? Synes E92-prisene ligger altfor, altfor høyt. Kan ikke skjønne at noe av det blir solgt engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50% opp i pris på en allerede dyr bil er ikke "snaue", men er enig i at prisene ligger en tanke høyt. Men det er jo par for the course når det komme til to dørs BMW uansett spør du meg. Kunne godt tenke meg en to dørs BMW, men når jeg får en tilsvarende, eller i mange tilfeller bedre sedan eller stasjonsvogn til langt billigere, så går jeg for det.

Tilbake til M3en. Jeg vil tro at E92 M3 ligger kunstig høyt i pris siden det er siste NA M3 og hylekoret i BMW miljøet verden over synes at M bilene skal være uten pustehjelp. Det er gjerne de samme som har hatt circle jerk rundt hvert et turbobygg på en S motor, men når BMW selv lager gode turbomotorer originalt så er det fælt.
De fleste M modellene har hoppet i pris siden de nye med snurre kom på markedet, og markedet dikterer at det må være en viss prisforskjell mellom generasjonene. Dette presser opp prisene over hele linja, også ender man opp med en naturlig prisvekst på E92en også, men samtidig er det nok også litt av 'siste na M3' hypen som bidrar til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, DanielStance skrev:

Men den E92en som er linket har jo ESS kit.. :ph34r:

"Når de kan legge på snaue 300.000"

300k er jo litt penger det da :lol:

300k er ganske mye penger ja, men for en bil som er 10 år nyere og mer strøken så er det jo faktisk ikke så mye penger i den forstand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, asv skrev:

50% opp i pris på en allerede dyr bil er ikke "snaue", men er enig i at prisene ligger en tanke høyt. Men det er jo par for the course når det komme til to dørs BMW uansett spør du meg. Kunne godt tenke meg en to dørs BMW, men når jeg får en tilsvarende, eller i mange tilfeller bedre sedan eller stasjonsvogn til langt billigere, så går jeg for det..

 

2 timer siden, DanielStance skrev:

Men den E92en som er linket har jo ESS kit.. :ph34r:

"Når de kan legge på snaue 300.000"

300k er jo litt penger det da :lol:

 

1 time siden, Freakshow skrev:

300k er ganske mye penger ja, men for en bil som er 10 år nyere og mer strøken så er det jo faktisk ikke så mye penger i den forstand

Nå mente jeg ikke "snaue" som at 300.000 kroner er lite penger, men at det overskytende var mindre enn 300.000 kroner. Som i at "vedkommende var snaue to meter høy" - også er han 1.96 på strømpelesten, og ikke 2 meter akkurat ;) 

Når det er sagt så synes jeg 300.000 kroner er lite penger ekstra for en så mye nyere bil. Tenker man på garanti/reklamasjon, servicer, kostnader, kilometerstand, forbruk også videre så sparer man antakelig mye i året på å kjøpe en F82 i forhold til en E92 M3. Jeg vil påstå at man antakelig kan låne 300.000 ekstra (om man må det) og likevel komme billigere ut av det i kostnader per år. For ikke å snakke om motor-, elektronikk- og girkasseforsikring som man får tegnet på M4, men det gjør man ikke på en ti år gammel bil hos de fleste forsikringsselskaper (Codan er vel unntaket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Walkabout skrev:

 

 

Nå mente jeg ikke "snaue" som at 300.000 kroner er lite penger, men at det overskytende var mindre enn 300.000 kroner. Som i at "vedkommende var snaue to meter høy" - også er han 1.96 på strømpelesten, og ikke 2 meter akkurat ;) 

Når det er sagt så synes jeg 300.000 kroner er lite penger ekstra for en så mye nyere bil. Tenker man på garanti/reklamasjon, servicer, kostnader, kilometerstand, forbruk også videre så sparer man antakelig mye i året på å kjøpe en F82 i forhold til en E92 M3. Jeg vil påstå at man antakelig kan låne 300.000 ekstra (om man må det) og likevel komme billigere ut av det i kostnader per år. For ikke å snakke om motor-, elektronikk- og girkasseforsikring som man får tegnet på M4, men det gjør man ikke på en ti år gammel bil hos de fleste forsikringsselskaper (Codan er vel unntaket).

må faktisk si meg helt enig med deg walkabout.
de 300k er ikke mye penger hvis en ser på alt dette :)
regner med at forsikringa faktisk er en vel bedre prisa på f80/82 i tillegg. da det sikkert ikke er like mye ulykker med disse enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Freakshow skrev:

må faktisk si meg helt enig med deg walkabout.
de 300k er ikke mye penger hvis en ser på alt dette :)
regner med at forsikringa faktisk er en vel bedre prisa på f80/82 i tillegg. da det sikkert ikke er like mye ulykker med disse enda

Det med forsikring variere. F11 535d er vel ikke kræsja så mye, men en god del dyrere for meg enn det e46 m3 var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...