Gå til innhold

Werther

Medlem
  • Innholdsteller

    3519
  • Ble med

  • Dager vunnet

    28

Werther vant dagen sist August 29 2020

Werther hadde mest likt innhold!

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Bosted:
    Østlandet
  • Kjøretøy
    Z3 og 911SC

Nylige profilbesøk

5941 profilvisninger
  1. Du kan ikke forholde deg til listepris hvis bilen har blitt kjørt av en pensjonist. Gammelmannsriper betyr oftest hellakkering av hele bilen utenom tak. Oftest er frontfanger/forskjerm og dør bulkete/ripete, samme med bakfanger/bakre hjulbuer. Problemet med en eiers-biler er at eieren ofte kjørte bilen helt til vedkommende døde i en alder av 90, så bilen ser ikke ut i motvind, fylt opp av bulker og riper rundbaut. Det er jo litt kjipt siden det er slik mange oppegående mannfolk ender opp, som en litt virrete pensjonist som bulker hver bidige gang han skal handle på Meny. Men sånn er livet.
  2. Personlig må jeg innrømme at jeg digger dette - at ungdommen i raske biler grisekjører og arrangerer streetracing på kveldstid mens de stenger av veien. Slik Norge er pr dags dato så ser jeg ingen hensikt i å forsvare og beskytte det vi har gående. Norge er et vanstyrt konkursbo, så HVORFOR forsvare det? Jeg digger at unge folk gir fullstendig faen, inviterer svenske streetracere og skaper et helvetes leven langs E18 og E6 mellom Drammen og Moss. Vi trenger flere av dere!
  3. Husker du hva den lå ute for? Det som er litt skummelt med svenske E34 M5 er jo at de har vært skitbillige sladdevogner i Sverige i 15 år, så det har vært nok av sketchy eiere på disse. Man fikk faktisk GODE eksemplarer av disse helt ned i 50 000 SEK. Og det var veldig vanlig å skru tilbake km på disse akkurat som med E39 M5, så hvis man ikke får med bra servicehistorikk blir det fingern i lufta og satse på det beste. Greit nok at den annonserte bilen her akkurat er satt ned fra 449 til 399 (?), men jeg synes fortsatt det er mye for en eldre, ihjelkjørt M5. Prisene på disse gamle bruktbilene (AKA youngtimers som kidsa sier) burde speile alder og behov for vedlikehold/påkost. En annen ting er at deletilgangen blir stadig vanskeligere, delene er dyrere og man må gjerne vente lenge. Det er noe som trekker ned og kan potensielt ødelegge hele sesongen hvis bilen blir stående parkert fordi man ikke får tak i deler.
  4. Nå bare tenker jeg høyt her og litt off topic snagg, men eldre Porsche 911 pleier ofte å ruste i B-stolpen. Det kommer innenfra og blir først synlig som små bobler i dørken der. Har sett eksempler på biler som så strøkne ut, men når man fjernet innstegslisten var den/de gjennomrusten og krevde massiv sveising. Jeg hadde selv en 1985 911 som krevde rustsveising i B-stolpen og kanalen der pga masse skjult rust som var "umulig" å se før det begynte å boble. MEN....vi snakker jo om en spansk bil her, så det burde være begrenset hvor ille det kan være. Hadde den gått i England, Skandinavia eller Tyskland ville jeg vel sjekket mer grundig, men oddsen for at en såpass strøken spansk E34 er gjennomrusten der er veldig lav. Bilen har jo en del andre småfeil som kan koste noen kroner å få på stell, så hvis du kjøper denne for videresalg virker som å være mye jobb for lite gevinst? Men hvis du kjøper den privat som kosebil er jeg enig i at prisen er grei nok selv om jeg ville forsøkt å prute litt for å slippe at du potensielt ender opp på 175kish for en helt normal 535i klar for stripa.
  5. Jeg solgte og kjøpte flere biler via Autodb.no frem til 2010, som vel var en forlenger av Autobørsen hvis jeg husker korrekt. Problemet med Autodb var nettopp at det var gratis, så det var som fluepapir på useriøse svindlere som annonserte uten tlfnr og med falske bilder. Det ble såpass mange useriøse jalla-annonser at man etterhvert flyktet over til finn da man slapp å scrolle gjennom falske annonser med bilder fra mobile.de samt masse reklame innimellom annonsene som gjorde hele siden veldig tung å scrolle gjennom på slutten. De siste 10 årene har finn blitt merkbart tyngre å bruke via laptop/PC etter at de tilpasset for smarttelefon-bruk. Samt mye mer reklame. En annen ting som irriterer meg med finn er at de jobber iherdig for å få full kontroll på alle ledd med kjøp/salg-transaksjonene, at alle skal logge inn med bank ID, telefonnr, hvem mora di er og bruke finn sine meldinger, tjenester og "trygt" bilsalg fra ende til annen for å selge bilen. Jeg misliker det da det blir litt for mye DDR - jeg ønsker ikke å utlevere halve livet mitt til Schibsted for å selge en bruktbil. Derfor annonserer jeg konsekvent med telefonnr i annonse og skyr finn sin PM-tjeneste som er sløsing av tid fra ende til annen. Tar heller ting over telefon eller face to face. Finn burde konsentrere seg om å levere gode og brukervennlige annonser istedenfor å leke Gestapo.
  6. Vi krever detaljer, mann! Detaljer!! Var det en Golf 2.0l 8V GTI, 16V GTI eller 2.8 VR6? Eller en 1.9TDK med tune? 😁
  7. De fleste av oss som kjøper, eier, vedlikeholder og selger brukte bruktbiler/BMWer har vel vært ute en vinternatt før. Shit happens, vi er alle innforstått med det i og med at vi ikke er Toyota-eiere. Og noen ganger kan ting eskalere, type "mens du først er i gang"-ting, og før du vet ordet av det har tusenlappene flydd avgårde. Hva med deg? Har alle dine bruktbilkjøp vært en suksesshistorie herfra til månen, eller har du gått på en smell som aldri tok slutt?
  8. Synes denne videoen var ganske interessant. De prøver å vekke liv i en 1984 Honda Civic Shuttle med bare 11 mil på telleren som har stått parkert i 40 år. Det viser seg å være en ordentlig drittjobb da bilen har en forgasser som er fylt opp av gammel bensin. Var ganske interessant å se hvor mye jobb det faktisk var å få en splitter ny 40 år gammel bil ut på veien igjen.
  9. E38 anyone? Bruktbil til salgs: BMW 7-serie - 1995 - Grønn - 286 Hk - Sedan | FINN.no
  10. Ikke vær redd for å dele noen dagsferske april 2024-bilder av bilen. 7 år er fryktelig lenge i E39-verden.
  11. @Fredrik Mistenker at vi er på samme side. Min erfaring med elbiler er også at de ikke har eller gir "god-følelsen", de er altfor tunge med lite innebygd kjøreglede. Ja, noen av de ser gromme ut, går godt og er på mange måter perfekte. Men de er ikke artige? Selv får jeg mye mer kjøreglede ut av de eldre bilene jeg kjører pr i dag - Z3en med S50B32 der jeg må tømme gira og kose meg med rekkeseks-vellyden som synger og "klager" hver gang jeg girer, det er helt herlig! Samme med 911en. 70-talls-sportsvogn som elsker å bli kjørt. Senest for to dager siden hadde jeg 225km/t på speedo (på autobahn...) og den elsker det! Eldre 911er elsker å bli pisket og misbrukt som ei hore (unnskyld språkbruket).
  12. I godt selskap med en RS6 og en 997 GT3 RS. Samt et kvinnfolk i Nissan Quashqai som så seg nødt til å parkere ved siden av meg akkurat når jeg skulle ta bildet, på tross av at vi sto milevis unna inngangsdøra på en nesten tom parkeringsplass 😒
×
×
  • Opprett ny...