Gå til innhold

E30 M3 dyrere og dyrere!!:-(


mEhE
 Share

Anbefalte innlegg

Er du HELT sikker på at E36 ikke har det?

Nei, har blitt fortalt for leenge siden at E36, E34 E34 osv og nedover ikke har 50/50..

Det skulle være derfor E46 for eksempel var såpass mye bedre og komme seg frem om vinteren.

Når jeg googler det, så ser jeg at mange mener E36 med sekser har 50/50 men fant ikke noe som bekreftet dette :?

Kan godt være, men da skulle jo egentlig en e36 med 4´er være "bedre på vinterføre" enn en E36 med 6´er eller e46 da?

Min erfaring er at E46 er mye bedre. Og det gjelder om man slår av antispinn også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du HELT sikker på at E36 ikke har det?

Nei, har blitt fortalt for leenge siden at E36, E34 E34 osv og nedover ikke har 50/50..

Det skulle være derfor E46 for eksempel var såpass mye bedre og komme seg frem om vinteren.

Når jeg googler det, så ser jeg at mange mener E36 med sekser har 50/50 men fant ikke noe som bekreftet dette :?

Kan godt være..

Jeg mener også at E36 med sekser har 50\50 skjønner du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuen fikk sleng på en e36 328 jeg hadde en gang for mange år siden og for rett i skauen.

Da sa takstmannen til meg at e46 var en mye bedre bil på vinterføre siden den hadde 50/50 vektfordeling.

E36 var tyngre fremme sa han.

Og jeg er hvertfall enig i at en e36 slenger mye lettere på hekken enn e46 på snø, så jeg har gått utifra i alle år siden at teorien hans stemte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 years later...

 

9 timer siden, Marius2002 skrev:

Jo. Hvordan gikk det med prisene til E30 og E36? Ble E36 et ikon? Var E36 M3 tittelen M3 verdt? Morsomt å lese :) 

Finnes vel like mange meninger som det finnes biler, men min oppfatning er at E30 M3 fremdeles er ett klenodium som holder seg villt høyt i pris. E36 M3 har ikke blitt like populært, mens E46 M3 er populær men kan både stige å synke i pris frammover.. Selv synes jeg E46 M3 er nydelig, så jeg har gått den veien, men hva som skjer frammover iforhold til verdi blir bare tipping :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes E30 M3 er en fantastisk flott bil, men jeg synes ikke den er verd priser over 400 000 kr, som nå er helt normalt. E46 har ikke fått samme status i mine øyne, og kommer heller aldri til å få det. SMG kasse og Subframe har gitt den store skraper i lakken. Dog virker det som om E46en liksom bare sluttet å synke i verdi, og forble på stedet rundt 400 000. Den gikk liksom ikke langt ned og så opp igjen slik som med E30 og nå E36. Det vitner jo om at tilhenger skaren har holdt seg gjevnt solid. 

På 3.2.2013 den 17.06, Fredrik 90 skrev:

Likevel, når jeg får stablet nok økonomi på bena så blir det nok heller M635CSI eller E34 Alpina B10 4,6 8)

Artig å se hva jeg skrev for 7 år siden. Ser ut til at økonomien ennå ikke er stablet nok på bena til å gå til innkjøp av overnevnte modeller. Så kan det jo også være at prioriteringene har forandret seg litt siden 2013 😂 Men jeg kan i dag si at M3 er langt fra det første jeg kjøper når jeg skal handle meg en entusiast bil. Så den meningen har jeg enda 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Daniel80 Synes E36 M3 er blitt populært, men kanskje ikke så mye i Norge og ikke like mye som E46 og E30. E46 og E36 har holdt seg nogen lunde stabilt i pris siste årene mens E30 har skutt i været. E30 M3 Evo lå ifølge trådstarter til 300000,- i 2006, nå 13 år senere er de på over millionen (Autostrada eller Autoxo var det vel som hadde en Evo for litt siden).

@Fredrik 90 En E36 M3 cabriolet står høyt på lista her, men jeg er jo svak for 2002 og E24 også, så hva som hadde kommet først om situasjonen hadde vært slik vet jeg faktisk ikke :-k 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener helt klart at E30 M3 i dag er klart overpriset i forhold til hva modellen kan levere. Med dette mener jeg at E30 M3 stadig er en fantastisk konstruksjon, men at alderen nå seriøst begynner å innhente modellen på de fleste områder. Som en historisk sportsmodell og entusiastbil er den imidlertid helt genial.

E46 M3 er i en helt annen klasse (selvfølgelig) og modellen er stadig utrolig kompetent i de fleste sammenhenger. Jeg tenker at E46 M3 begynner å bli en klassiker med dertil stive priser på gode eksemplarer, men at den ennå ikke helt har tatt helt av prismessig som E30 M3 har gjort. Det vil den imidlertid etterhvert gjøre så løp og kjøp.

E36 M3 er etter min mening klart undervurdert siden den stadig lever litt i skyggen av E46 M3. Poenget er imidlertid at forskjellen på disse modellene ikke er kjempestor utover det estetiske. Kan du leve med et litt eldre, men dog veldig klassisk BMW design er dette trolig det beste kjøpet du kan gjøre blandt de eldre M3 modellene. Jeg liker virkelig E36 hvis den er helt original og dette gjelder 316i som M3... :)

@Marius2002 Artig at du trekker frem en tråd som er hele 13 år gammel... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Fredrik skrev:

Jeg mener helt klart at E30 M3 i dag er klart overpriset i forhold til hva modellen kan levere.

Jeg er egentlig helt enig, men det samme gjelder også gammel Porsche. Jeg blir dog imponert om noen av Porsche-elskerne innrømmer det ;) Og ser man på hva gammel Porsche koster (som på ingen måte er noe imponerende doninger egentlig), så blir plutselig e30 m3 nesten edruelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, TRF skrev:

Jeg er egentlig helt enig, men det samme gjelder også gammel Porsche. Jeg blir dog imponert om noen av Porsche-elskerne innrømmer det ;) Og ser man på hva gammel Porsche koster (som på ingen måte er noe imponerende doninger egentlig), så blir plutselig e30 m3 nesten edruelig.

Jeg er helt enig, men ta f.eks en standard 911 Carrera 2,7 som kunne klare 0-100 Km/t på 6,3 sekunder og en topphastighet på 240 Km/t allerede i 1974. Porsche har en langt eldre historie med hurtige sportsbiler enn BMW og derfor betaler noen mye mer for disse bilene. Objektivt vurdert er dette etter min ganske tullete. En bil er hva den til enhver tid er relativt til enhver konkurranse. 

Det er dette som gjør f.eks E46 M3 til en fantastisk modell. Selv nesten 20 år etter at den kom på markedet er den stadig relativt kompetent som en sportslig bil. Mer moderne biler og ikke minst elektriske biler som f.eks Tesla Model 3 Performance gjør imidlertid at modellen nå hurtig vil virke eldre, men liker du oldschool kjøredynamikk og følelse finnes det knapt noe mer interessant enn E46 M3 (med mindre du er enda mer hardcore "analog" sportsbilentusiast for da er det E30 M3 som gjelder)... :) 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er gamle Porscher som er overpriset, noe annet er en del gamle amerikanske ikoner. Det er ingen grunn i det hele tatt til at en Mustang Shelby skal koste 1,5 mill... Den er simpel, bygget spartansk og har kjøreegenskaper som en vannseng....

Veteranbil markedet må stagnere snart, hvis ikke så blir dette bare latterlig. Nå som 20 års regelen kom så er det mye artig og ufornuft jeg kunne tenkt meg, mye av det amerikansk da jeg tenker at det er billig morobil. Har alltid hatt lyst på en Ford Bronco, fant ut at i statene koster disse fra 25 000 dollar for en som er noe å ha. Hva faen liksom!! Camaro SS fra sent 60 tall....regn med 40 000 dollar og mer...

Enkelte veteranbiler er bare ikke for vanlige folk lenger, det synes jeg er forbaska synd. Skal du ha en billig veteranbil i dag så må du ta til takke med en gammel Amazon, folkevogn, Kadett eller annet middelmådig europeisk. Flotte biler med sjarm det også, men det går ti av de på dusinet på ett hvert veteranbiltreff du er på. Blir rett og slett kjedelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at den store interessen for biler fra 70 og 80-tallet gir seg med det aller første. Tvert imot tror jeg at interessen bare vil stige og ta 90-talls modellene med seg etterhvert som det kommer flere restriksjoner bl.a på avgassutslipp og kjøring generelt. Det handler om livsstil samt å leve livet som far og mor gjorde det (evt. besteforeldre). Jeg har ingen problemer med å kjenne meg igjen når det gjelder 70-talls stilen selv om jeg egentilig er litt for ung. Det var en enkel tid med mange relative friheter som vi ikke har i dag og dette virker ganske fascinerende.

Et annet eksempel er den store interessen for musikk og mote fra 70-tallet. Det er annerledes og virker befriende. 70 var en eksplosjon av farger, iderikdom og sære ideer. Et virkelig motstykke til hva som skulle komme i form av reaksjonener på 80-tallet. Selv VW campingbiler fra 60 og 70-tallet (T1 og T2) oppnår nå svært høye priser fordi de igjennom div. filmer har blitt selve symbolet på denne tidsperioden.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig med slike gamle tråder.

Problemet med priser på veteranbiler er at det er blitt investeringsobjekt på linje med kunst. De som kjøper de dyreste objektene kjøper de jo ikke for og kunne ta seg en søndagstur innimellom men kun for og lagre de også selge de om noen år igjen med fortjeneste. Og når prisen på de dyreste stiger så vil prisen på mer vanlige modeller komme etter. Man kan like det eller ikke, det er bare slik verden har blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...