Gå til innhold

Hvor langt har din bil gått....


Deep Dish
 Share

Anbefalte innlegg

58 600 km på 530en og 267 300 km på 520en

325i e36  1991 - 287 900 km :D Går fortsatt!

 

M50 <3

 

Onkel har en M50 som nå har bikket 400 000 km så det er bare å kjøre på ;)

54000km på 520, nye bremseskiver bak, og fått beskjed om at skivene foran også er kaputt....skikkelig kvalitet.

eehh, hva har slitedeler med kvalitet å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@fredrik90 nye bremseskiver rundt om etter så vidt passerte femtitusem. Jeg synes det er alvorlig tidlig, og siden jeg bor i Oslo er mye av kjøringen i kø og det burde ikke slite veldig på bremsene.

Så kø og bykjøring sliter mindre på bremser fremfor langkjøring langs motorveien? Så vidt jeg fikk med meg så ble Volvoen brukt til pendling og BMWen til småkjøring i og rundt Oslo? Der har du isåfall årsaken til at forskjellene er som de er.

Selv har jeg pleid å bytte på rundt 70 000 km, da en del blandet kjøring men også noe langkjøring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremseslitasjer har mer med bruksmønster og vaner å gjøre enn kvalitet mener nå jeg.

 

Jeg føler jeg er flink til å unngå å bremse unødvendig og legger meg heller et gir lavere om det går. Mercedes skivene har holdt lenge, men det har neppe noe med kvalitet å gjøre, for de skivene er av billigste Ebay-sort i følge kvitteringen jeg sitter med, og de skivene holdt 80 000km, 2 par bremseklosser fra Textar gikk på de skivene.

 

Har noen kamerater som bremser hele tiden, og er mange av de som kjører ned lange bakker med bremselys tent nedover hele..

Jeg har gitt opp å påpeke det, og på det verste blir jeg bilsyk som passasjer, særlig i Passat 3BG begynner jeg å slite samt Volvo V70 og den slags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det sporer litt av, men jeg kan slenge meg på en liten (bremse)skivebom:

Det er så utrolig mange som "må" bremse i trafikken hele tida. Har opplevd å måtte trykke pedalen helt inn i nesten stillestående fart mange ganger i det siste for å ikke kjøre i ræva på den foran, som plutselig finner ut at her er det fint å stoppe uten grunn. Ser utrolig mange som bremser i 80-sona når de ligger i 60, osv osv. Ikke rart bremser slites! Pleier selv å gjøre alternativ B, nemlig å slippe gassen.

 

Tilbake til topic: runda nettopp 310 med den "nye" bilen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere snakker om bremser så velger jeg bremselengde jeg.. Kjørte opp til Biltema tidligere i dag, på veien dit så lå jeg stortsett bak en Ford Mondeo. Jeg visste det var glatt og lå langt bak typ 1001, 1002, 1003, ++ så kom blinklyset på så jeg sakket av og havnet enda lenger bak, så begynte h*n å bremse. Samme gjorde jeg, likevel så var jeg 30cm fra baken på bilen hans. For å si det sånn så er det første og siste gang jeg skal ha piggfritt, har noen bremse erfaringer og komme med da, bla Volvo original skiver og klosser, disse funket helt supert til mitt bruk på vintern. Men nå har jeg anskaffet et sett med EBC Greenstuff, har passert over 1000km med de nå. Og de skriker fortsatt litt spesielt når de er kalde, og biter dårlig når de er kalde. Så neste gang skal Ferodo DS3500 eller hva de heter prøves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal ha optimalt bitt fra kalde bremser, som også tåler litt, så er de originale BMW settene det beste som finnes.

Skal du ha noe som tåler enda litt mer, og som fortsatt er svært bra til vanlig bruk (bedre enn de du lister) så er PFC sine Z klosser det du skal ha. Send en pm om du ønsker et tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...