Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
10 minutter siden, Werther skrev:

Snakk om storm i et vannglass. 

"Ulykke". 

Politi og ambulanse rykker ut. 

To biler som har bulket i et lyskryss. 

Norge har blitt et i overkant patetisk kjerring-samfunn. Glemmer du å nappe ut stikkontakten kommer nødetatene for å redde deg fra deg selv!   

Tja, jeg er vel uenig og litt enig i den meningen der. For all del så er det unødvendig sløsing med ressurser å sende ut så mye mannskap til en liten smell som dette. Men…det er jo alltid ett men (😅) er det ikke bedre at nødetatene rykker ut en gang for mye? Og påkjørsel bakfra kan selv i lave hastigheter medføre f eks whiplash og det skal man være litt forsiktig med. 

Skrevet
12 minutes ago, Fredrik 90 said:

Tja, jeg er vel uenig og litt enig i den meningen der. For all del så er det unødvendig sløsing med ressurser å sende ut så mye mannskap til en liten smell som dette. Men…det er jo alltid ett men (😅) er det ikke bedre at nødetatene rykker ut en gang for mye? Og påkjørsel bakfra kan selv i lave hastigheter medføre f eks whiplash og det skal man være litt forsiktig med. 

Norge har dobbelt så høye utgifter som alle andre land når det kommer til offentlig sektor.  Og det er vel nettopp den holdningen der som fører til det Norge vi har i dag - et konkursbo fylt opp av snyltere som nekter å bidra. 

Skrevet

Jeg gidder ikke å ta den diskusjonen, men sier den sanne setningen:
Nødetater rykker ut så lenge det er ukjent skadeomfang. Det avhenger hva innringer sier, klarer og svare på når operatøren spør. Stort sett alle 3 etater reiser på ut på trafikkulykke, så blir en dimitert underveis eller på stedet når det ikke er behov for akkurat den etat.
Jeg jobber på brann og ser de ikke er avbildet eller nevnt, men håper de også var der for opprydding, evt. koble fra strøm eller ta opp væske osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...