Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Rundt 1,5 - 2 liter med e85 går fort unna på mila med e30'n.. Bruksbilen ligger rundt 0,4 på lang og 0,5 på bykjøring..

Enten måler du feil eller så lyver du. tørr å vedde 500kr på at bilen bruker mer en 0,5liter pr mil ved ren bykjøring.

Til Topic: Cosworthen er ganske glad i suppe, å bruker ca 1.4 på blandet.

• Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
0,41 på langkjøring og 0,8 i by ( kan ha noe med at jeg spinner en del her..jævlig glatt:) )

Endelig noen flere som kan bekrefte forbruket på langkjøring :) Har hatt vansker med å få folk til å tro på meg... ;)

Skrevet

Jeg ligger på 06 på langkjøring og mellom 0.80 og 1 liter i byen, alt etter hvor hastverk jeg har.

Dette er sifrene til en 01mod 530Dat.

Syns det er vanskelig å se at alle de sifrene som blir oppgitt her stemmer, men alle har vel forskjellig kjøremønster?

:roll:

Skrevet

I følge bilen ligger gjennomsnittet, med en fin miks av by/kø/noe langkjøring, på ca. 0,9 l/mil. På langkjøring ligger det normalt på ca. 0,7 - 0,8 alt etter hvor mange av våre flotte vestlandsfjell jeg må over, hvor mange sinker som må passeres og hvor mange/mye jeg må drasse på.

Skrevet

Alt fra 0,9 til 2,0 liter på mila

Det kommer helt ann på om det kjøres på landeveien, i byen eller om man er hard på gassen eller ikke.

Kjøres det med tung gassfot 2 dager i strekk med mye kjøring, så lar det seg gjøre å tømme en 100 liter tank med 98..

Det eneste jeg ikke gleder meg til med å få skilter på denne bilen er bensinforbruket, har hatt den på prøveskilter noen dager og kan for å si det mildt påstå det renner rett gjennom, så nåla står ikke på full tank noe særlig lenge den.. :?

Skrevet
Sikkert ingen som tror meg denne gangen heller, men jeg har kontrollmålt flere ganger og kjørecomputer avviker kun 0.01-0.02 fra reelt forbruk. På langkjøring med snitt på rundt 90km/t over 30 mil ligger den på 0.40-0.41, mens på bykjøring rundt 0.65 avhengig av om fruen eller jeg kjører... ;) Det er en -04 320d touring 6-trinns manuell som er helt original.

Du har helt rett i at ditt forbruk virker litt for optimistisk. BMW oppgir et gjennomsnitlig forbruk på 0,59 liter/mil ved blandet kjøring for din modell... kun langkjøring gir ingen mening i å måle iom. at de aller fleste har et variabelt kjøremønster. Vår 2003 E46 318d Touring bruker marginalt mindre... ca. 0,56 ved blandet kjøring. Jeg kjører imidlertid Århus-Oslo (via Malmø) direkte på litt under én tank med full oppakning og vinterdekk (195/65-15) og det er ca. 940 Km. Poenget med en dieselbil vs. bensinbil er forøvrig at en dieselbil er langt mindre følsom vedr. drivstofforbruket når det gjelder endringer i kjøremønsteret enn en bensinbil. Dette merker vi på våre årlige sommerturer til Frankrike... om man kjører 130 Km/t på Autobahn eller 150 Km/t spiller liten rolle. Vedr. vår E46 318d Touring stiger dieselforbruket i relativ forstand først mye når hastigheten kommer over 170 Km/t. Den samme øvelsen i vår tidligere 1997 E36 323i var imidlertid direkte deprimerende... der kunne man praktisk talt se bensinmåleren bevege seg nedover hvis hastigheten var over 170-180 km/t... og det til tross for at topphastigheten var ca. 230 Km/t... :roll:

Skrevet

520en bruker litt i overkant av en liter på mila.

325en bruker også rundt en liter på mila +- 1 dl.

Rekorden min med 325en var når jeg kjørte fra Haugesund til Oslo. Da var forbruket 0,75.

Skrevet
0.8 på langkjøring om det går fint for seg, men i byen... huff sikkert 1,5 liter.

520ia 1991

det kan da ikke være rett?

jeg bruker 0,95/mil på finfin langkjøring, og kanskje 1,3-1,4 på bykjøring med nogen unødvendig pådrag.

i snitt de siste 2 måndedene (noe langkjøring og mye bykjøring) har jeg brukt 1,31l/mil.

540ia 1994

Skrevet

325i 93 mod (m50b25) bruker ganske nøyaktig 1 liter på kombinert kjøring (by-landevei) og litt pågassing ut på vei. fylte full tank, og regnet ut når det var tomt nettopp

Skrevet

E28 528i, gått rett over 268 000km

0.7 på langkjøring. Bykjøring har jeg aldri kommet på å målt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...