awt Skrevet Mai 7, 2013 Share Skrevet Mai 7, 2013 12 års rustgaranti, så det er bare til å ta turen. Har rust på min 2008-modell også, men det var visst på feil sted, så venter fortsatt på svar om de dekker det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Mai 8, 2013 Share Skrevet Mai 8, 2013 Hei folkens!Trenger noen tanker og erfaringer om felger og dekk på e60: Har en 08 e60 uten m-pakke,heller ikke senket. Vurderer Zito wp 111, men klarer ikke helt lande på 18 eller 19"... Dere som har kjørt med 19" 245/275, hvordan har det funket i forhold til sporing? Vil det forresten hjelpe med 18" 235/265 mtp sporing, elller blir det ca likt pga at det uansett er bredere bak enn foran? Dekkene har større betydning på sporingen enn bredden er min erfaring på disse. Kjører 245/285 på min E61. Kjørt en sesong uten senk og første med nå. Sporer fint lite eller ingen ting (det med 20"). Men, har kjørt 5-serier med 245 rundt om i 17" og 18" som har spora mye. Kan ikke tenke meg du merker stor forskjell på 235/265 kontra 245/275 på samme dekk, men har ikke sammenlignet selv så kan ikke si sikkert. Kjører Yokohama nå, men har tidligere god erfaring med Dunlop Sportmaxx. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cityhopper Skrevet Mai 8, 2013 Share Skrevet Mai 8, 2013 Enig med larserso. Dekkets oppbygging har betydning for om bilen sporer eller ikke. I tillegg vil slitte styrekuler ha mye å si. Her er min bil med 18" felger, kjører med Nokian Z G2 i 245/40 framme og bak - ingen problem med sporing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Mai 8, 2013 Share Skrevet Mai 8, 2013 Jeg har 245x30x20 forann på 9" felg og 285x25x20 bak på 10" felg. Falken FK452. Ingen nevneverdige problemer med sporing med mindre veien er typisk ur-norsk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kønig Skrevet Mai 8, 2013 Share Skrevet Mai 8, 2013 Har endelig fått tak i kuleledd for å lage senkestag. Så da blir det å finne frem "meterstokken". Noen som har erfaring med hvilken lengde som gir hvilken høydeforskjell?? Min er orginal med 0704 M understell. Montert AC Schnitzer fremme. Her er ledd med gjengestag. Litt langt det gjengestaget enda. Mvh Pål Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Mai 8, 2013 Share Skrevet Mai 8, 2013 Hvordan er erfaringene deres med rust i bagasje luke e61.Oppdaget i dag under vasking at når jeg åpner glass luken bak så er det rust bobler på begge side i nedre hjørne. Ikke mye en jeg ser det godt under lakken. Er det noe vits og vise dette hos bavaria i haugesund. Har hørt om folk som har fått dekket slike ting på rust garanti hos bmw kostnads fritt. Hva sier dere? Viss det er en garanti jobb så er det jo ingen vits og vente med og ta det. Rusta er jo begynt. Bilen er 05 525d og importert i 09 om det skulle ha noe og si. Jeg var i Haugesund å viste min rust, det gjekk helt fint :)Eneste som er drit er at det tar 3 dager og om du har importbil så får du ikke leigebil. Hadde bilen vert norsk så hadde Bmw Norge dekket leigebil. Sent from my iPad using Tapatalk HD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margarus Skrevet Mai 8, 2013 Share Skrevet Mai 8, 2013 Håper det:) ,, leige bil er minste problemet mitt. Blir bare glad om di vil ta jobben. Skal inn med den mandag morgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogis Skrevet Mai 8, 2013 Share Skrevet Mai 8, 2013 noen som har erfaring med det kjente fenomenet sprekt eksos manafoild på disse diesel e60? bråker de mer=? ekos lukt i cupe? dårligere respons? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thbrekke Skrevet Mai 8, 2013 Share Skrevet Mai 8, 2013 kan hvertfall bekrefte at de lukter sterkt eksos i kupeen...begynner med litt eksoslukt så blir de bare verre og verre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bergers1 Skrevet Mai 8, 2013 Share Skrevet Mai 8, 2013 Her kommer ett litt newbie spørsmål, men hvor kjøper jeg bremseklosser forran til min 08 520 dat til best pris? Har bare hatt den i 2 uker og alltid vært vag mann så er litt av en omstilling dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mai 8, 2013 Share Skrevet Mai 8, 2013 Billigst: www.schmiedmann.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thbrekke Skrevet Mai 8, 2013 Share Skrevet Mai 8, 2013 Jeg syns nå personlig koed.no er billigst men... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Mai 8, 2013 Share Skrevet Mai 8, 2013 Jeg har blandet erfaring med å kjøpe billigst mulig slitedeler. Du får for det meste hva du betale for. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thbrekke Skrevet Mai 8, 2013 Share Skrevet Mai 8, 2013 Får vell kjøpt OE deler på koed også? Jeg kunne velge mellom billige bremseklosser kontra ett sett til rundt en 1000-1200kr når jeg bestillte til min e34, eller er jeg helt på bærtur? Har også hørt litt forskjellig om billige slitedeler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Mai 8, 2013 Share Skrevet Mai 8, 2013 noen som har erfaring med det kjente fenomenet sprekt eksos manafoild på disse diesel e60?bråker de mer=? ekos lukt i cupe? dårligere respons? Er dette et kjent fenomen på bensin-motorene også? Får litt brent oljelukt i kupeen noen ganger, spesielt rett i etterkant av hard kjøring. Hatt det slik i halvannet år, men ikke merket noenting bortsett fra lukten. Bilen drikker kanskje en liter olje i halvåret. Typisk tegn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå