Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Tror det er egne m-sport dempere også hvis jeg ikke husker feil :)

Thats right. M-sport både demper og fjører. Har vurdert og sette på et sett med HR fjører på min bil til sommeren for å få den ned noen cm :)

Er også utrolig hva man finner ut om bilen sin, trodde jeg visste det meste, men fant ut at jeg har type ambient belysning i sidenlommene i framdørene, har ikke sjekka bak men, så det plutselig idag siden jeg har et papirark liggende der, og det lyste oppe hele lomma :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en E61 med automatisk bakluke. Jeg har nylig lagt merke til at bakluka ikke går helt igjen (den går inntil og i lås så fungerer helt fint), men den glipper kanksje 2mm på overgangen mellom baklyktene på ene siden. Det er noen stoppere som ligger mot kanten på bilen. Jeg vil tro det da må justeres på disse? Jeg har prøvd å skru på de da det ser ut som om de har gjenger, men ingenting skjer. Noen som har opplevd tilsvarende eller vet hvordan man kan justere dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)
Har en 525da 2005 mod som ikke blir helt varm, ligger på rundt 65 grader.
Har sjekka feilkoder og får opp blant annet auxiliary pump, men er ikke det bare en hjelpe/ekstra pumpe til klima?
kommer det opp feilkoder på termostat feks?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kommer ikke på diagnose. Samme problem som meg ( diskutert på forrige side ). Prøv og bytt EGR termostat først, i mitt tilfelle hjalp det ikke så jeg må nok ta hovedtermostaten også. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg blitt lurt og kjøpt meg e61..

Jeg syntes det var litt surt med liten skjerm, men innså først etterpå at det faktisk ikke er navigasjon på denne (??!!). Og integrert navigasjon (samt andre kjekke idrive funksjoner) er en av de få tingene jeg mener e6x har å tilby over forgjengeren. Jeg savner også HUD, men har skjønt at det kan være litt arbeid å få til.

Så, jeg har søkt litt her og Googlet litt, og lært noe. Jeg mangler dog litt helhetsforståelse for hvilke alternativer jeg har ved oppgradering.

Jeg ønsker navigasjon. Jeg er interessert i å få integrert org rygge kamera på sikt om dette er mulig. Ny idrive kontroller? Ikke så viktig for min del egentlig.

Jeg har da skjønt at det er en del forskjellige versjoner ute å går av dette systemet (CCC og CIC), med varierende egenskaper. Jeg tenker jo at "nyest og grommest er best", men kostnad og innsats som må legges ned for å få det til å fungere er av _vesentlig_ betydning.

Hva har jeg i dag:

2006 modell

"nyere" idrive knott (den med skinn på toppen)

Liten skjerm

Cd veksler (6stk). Jeg antar at disse alle mates gjennom den ene sloten i midtpanelet. I såtilfelle har jeg et problem, da ingenting kommer inn eller ut av denne.

Bluetooth som faktisk fungerer smertefritt oppimot telefon.

Talestyrings ræl

PDC f+b

Så hvilke alternativer har jeg? Kan noen si noe om kostnader og arbeidet som kreves?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[...]

Så hvilke alternativer har jeg? Kan noen si noe om kostnader og arbeidet som kreves?

 

Du har alt av alternativer og alt kan ettermonteres. Det eneste som sier stopp er lommeboken.

 

Ta og les i disse trådene så får du nok svar på det aller meste.

 

http://bimmers.no/topic/715264-idrive-ccc-cic-nbt-combox-mye-annet-rart-tr%C3%A5den/

 

http://bimmers.no/topic/776447-aux-usb-idings-og-bluetooth-tr%C3%A5den-e6x-e7x-e8x-e9x/

Endret av Saltkjelen
Fjernet mesteparten av sitatet. Det er ikke nødvendig å sitere hele innlegget, og spesielt ikke når det er innlegget ovenfor.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enkelt å finne informasjon om dette, og det ligger mye informativt under bilstereo-delen i forumet.

 

Det er ikke spesielt vanskelig å få montert Head-up Display, men det krever naturligvis litt egeninnsats. Det må byttes frontrute, RLS, dashbord (skjærer man ut i eksisterende dashbord må rammen limes), litt fiberkabler, kontakter og litt ledninger. Den største jobben er vel egentlig å demontere dashbordet.

 

Når det gjelder navigasjonssystemene burde du i all hovedsak droppe CCC. For det første er det froferdelig utdatert, men det er ekstremt tregt, lite brukervennlig (sett opp mot CIC) og en stor feilkilde. Det er ikke usannsynlig at en bil fra 03-06 har byttet både èn og to spillere i løpet av sin levetid. For å minske jobben kan du beholde den gamle iDrive-kontrolleren din med CIC, men den nye er mer funksjonibel. Ellers er det kurrant å koble opp et ryggekamera, men det er svært varierende kvalitet på de forskjellige utgavene. Jeg ville nok fått på plass en som er "OEM-look-a-like" med striper som svinger etter rattutslaget. awt hadde vel et slikt sett for salg.

 

I forhold til CD-veksleren din, har du en CD-veksler i hanskerommet. CD-spilleren du har i front tar kun èn CD-plate av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...