Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Da er H&R 35/35mm bestilt, samt nye topplagre framme og bak og 2 støtdempere foran. Håper bilen blir god å kjøre nå.

Har kjørt med Supersport coilovers i 2mnd og det var ikke behagelig i det hele tatt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulogisk spørsmål, men det er tid som er utfordringen som gjør at jeg spør:

Har E60 med original xenon. Er det mulig å retrofitte halogen på disse? Altså "nedgradere"? Hva må evt. gjøres? Behøver en ny lykt og har ikke tid til å vente lenge, ei heller spesielt lyst til å bla opp overpris. Har et sett med halogenlykter på hånda til gi-bort-pris. Og ja, det er midlertidlig såklart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 04 530 E60 som varmeapparat har vært litt trøblete.

Vifte har gått på kun en hastighet en stund. Trodde det var mostand.
Demontert og skiftet motstand og varmeapparatmotor. Montert sammen. Nå virker ingenting.
Batteri er skiftet. Avlest og slettet feilkoder. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulogisk spørsmål, men det er tid som er utfordringen som gjør at jeg spør:

Har E60 med original xenon. Er det mulig å retrofitte halogen på disse? Altså "nedgradere"? Hva må evt. gjøres? Behøver en ny lykt og har ikke tid til å vente lenge, ei heller spesielt lyst til å bla opp overpris. Har et sett med halogenlykter på hånda til gi-bort-pris. Og ja, det er midlertidlig såklart :)

Det må ve også kodes slik at LCM vet at du har nedgradert. Mener også du må skifte kontakter. 

Å få tak i ny/brukt lykt i dag til gitt bort priser er like lett som å steke en grandis. Igår søndag var det flere delebiler med hele lykter på finn.no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demontert og skiftet motstand og varmeapparatmotor. Montert sammen. Nå virker ingenting.

Hva stod/sa feilkodene da?

Sikker på at alle ledninger er koblet til? Spør om det siden jeg selv har skiftet vifte på min og holdt på å glemme den to- leder kabelen.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som reef89 sa. Vist det er helt stein dødt altså ikke noe lys eller noe i display, så ville jeg demontert igjen og sjekket kabling. Er fult mulig å kunne ta over den bøylen på kontakten selvom kontakten ikke har skikkelig kontakt. (Gjort det selv)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere med E60/E61 som har problemer med at drivstoffpåfylling lokket fryser fast om vintern? Mitt fryser vær gang nesten, og jeg må inn på bensinstasjonen og hente varmtvann og vente på at den spretter ut selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere med E60/E61 som har problemer med at drivstoffpåfylling lokket fryser fast om vintern? Mitt fryser vær gang nesten, og jeg må inn på bensinstasjonen og hente varmtvann og vente på at den spretter ut selv.

hadde det i begynnelsen på min, måtte inni bagasje rommet på høyre side bak dekselet/teppet å dra i utløseren. prøv å spray med litt sticky olje inni trykk låsen, hjalp for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som reef89 sa. Vist det er helt stein dødt altså ikke noe lys eller noe i display, så ville jeg demontert igjen og sjekket kabling. Er fult mulig å kunne ta over den bøylen på kontakten selvom kontakten ikke har skikkelig kontakt. (Gjort det selv)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Me to :) Var spesielt den blå kabelen for min del da den henger fast selv om den ikke står skikkelig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...