Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Skal vell egentlig aldri jekke på diff med hensyn til diffforinger, kan være siste skvettn i begeret å jekke på diff om bilen har foringer av eldre dato.

Har gjort dette mye selv og innbiller meg at det som regel går bra når det kun blir gjort for å få bilen opp på bokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jeg må bytte begge speilene mine. De står alle veier 😛 Har plukket det ene speilet i molekyler men skruer knekker og alt er bare eiret og fælt. Man kan vel få til å reparere foldefunksjonen, men borring og sveising må til ser det ut som.

Brukte speil er en mulighet, men ikke så mange med lyspakke, autodim og elektrisk varme å finne. Dessuten begynner jo disse å bli veldig gamle og det er jo ikke gitt at de er så mye bedre enn de jeg allerede har.

De få jeg finner i varme strøk i USA blir ganske dyre.

Derfor har jeg begynt å se på alternativer, og kom over disse: http://www.bekkers.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=bice60m5mirror

Noen som har erfaringer med slike billige replica speil? Er jo generelt ikke glad i sånt, men det frister ikke å kjøpe nye originale til 10000kr - uten glass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Keg sliter med lyden i e61. Bare diskant å mellom Tone. 
skrudde ut setene i bilen i dag å tok en titt på subbene det å de er like hele å virker som de skal men ingen liv. 
å når jeg spiller musikk så kan jeg koble av forsterker i bagasjen» om det ER forsterker» 

men det spiller i høytalerne likevel😳😳😳 

noen som kan hjelpe meg med dette??? 

Endret av Knallbom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Knallbom skrev:

Keg sliter med lyden i e61. Bare diskant å mellom Tone. 
skrudde ut setene i bilen i dag å tok en titt på subbene det å de er like hele å virker som de skal men ingen liv. 
å når jeg spiller musikk så kan jeg koble av forsterker i bagasjen» om det ER forsterker» 

men det spiller i høytalerne likevel😳😳😳 

noen som kan hjelpe meg med dette??? 

Høres ut som forsterkeren din er innebygd i hovedenheten, og ikke en egen forsterker. Så da er det enten defekt forsterker/hovedenhet eller brudd i kabler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, har ca. det samme i min E61. Har dine fungert tidligere?

Basic hifi 676 har en analog forsterker som går kun til sub'er. Den kan fint nappes ut og resten vil spille. Jeg har en teori om at CCC-en ikke sender ut signal (men har nå fått testet med to stk). Jeg har feilsøkt en god slump, noe som bl.a.  utelukker kabelbrudd. Jeg tror at jeg skal få laget en tråd om dette i løpet av helgen om jeg får tid. Kanskje noen kan bistå. Evt. bistå med å låne ut en garantert fungerende CCC med 676 kodet inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, E.C. skrev:

Haha, har ca. det samme i min E61. Har dine fungert tidligere?

Basic hifi 676 har en analog forsterker som går kun til sub'er. Den kan fint nappes ut og resten vil spille. Jeg har en teori om at CCC-en ikke sender ut signal (men har nå fått testet med to stk). Jeg har feilsøkt en god slump, noe som bl.a.  utelukker kabelbrudd. Jeg tror at jeg skal få laget en tråd om dette i løpet av helgen om jeg får tid. Kanskje noen kan bistå. Evt. bistå med å låne ut en garantert fungerende CCC med 676 kodet inn.

Det hadde vært konge👍 For det er som å kjøre rundt inen walkman. Grusomt 

jeg har målt strøm inn til den såkalte forsterkeren 

står harman et ellerannet på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også et problem med at iDrive ikke har webasto oppvarmer?? Men har webasto i.bilen. Kan en av forrige eiere ha byttet comfor hjerne eller noe?? 
cd vekslepenger min er også borte igrunn. 
kan keg ta en iDrive comp fra en annen bil?? Å hvor ligger den event. 
samme gjelder den hi-fi forsterkeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Knallbom skrev:

Har også et problem med at iDrive ikke har webasto oppvarmer?? Men har webasto i.bilen. Kan en av forrige eiere ha byttet comfor hjerne eller noe?? 
cd vekslepenger min er også borte igrunn. 
kan keg ta en iDrive comp fra en annen bil?? Å hvor ligger den event. 
samme gjelder den hi-fi forsterkeren

Har du Android skjerm?   da må cdveksler vike.
Hva mener du med idrive comp?   idriven er CD- spilleren din.
Det kan hende enheten din har blitt byttet ut engang med en som ikke hadde webasto eller cdveklser (alt det er jo ekstrautstyr) og at den da ikke er kodet riktig, men kodet med forje bils utstyr.
Jeg har skiftet enheten i E60 min og den nye var fra en bil uten digitalt klima mens min har det og da ble menyen helt feil på varme/kalde innstillinger og den måtte da bare kodes om får å få riktig meny.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Reef89 skrev:

Har du Android skjerm?   da må cdveksler vike.
Hva mener du med idrive comp?   idriven er CD- spilleren din.
Det kan hende enheten din har blitt byttet ut engang med en som ikke hadde webasto eller cdveklser (alt det er jo ekstrautstyr) og at den da ikke er kodet riktig, men kodet med forje bils utstyr.
Jeg har skiftet enheten i E60 min og den nye var fra en bil uten digitalt klima mens min har det og da ble menyen helt feil på varme/kalde innstillinger og den måtte da bare kodes om får å få riktig meny.

Da må keg få kodet den om for i følge utstyrslista te bilen så ere mye her som ikke er i menyen å virker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
På 15.12.2021 den 19.34, Otis skrev:

Høres ut som forsterkeren din er innebygd i hovedenheten, og ikke en egen forsterker. Så da er det enten defekt forsterker/hovedenhet eller brudd i kabler.

Det er ikke liv undere setene, men om jeg kobler pendling fra taket å settepå da kommer det lyd, 

for å koble opp phono? Hvor gjør mann det å på hvilke ledninger? For å få det riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte bort den her, har ikke fått fikset min heller. Har også vurdert å koble fra høyttaler inn på sub signal. Jeg kan finne pinout. Vil du koble om bak på kontakten til stereoenheten eller vil du dra fra høyttaler bak til forsterker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har ett problem med min e61 2010 modell 520d. Problemet er at dørlåsene ikke alltid åpner, så jeg må ta håndtakene fra innsiden for og få åpnet dørene. Dette skjer aldri på fører dør. Kun passasjer dør og bakdørene. Kan det være at låsene er litt trege? Eller er det andre grunner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...